• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke cleanerwax voor tussentijdse beurten.

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hi Iedereen,

Ik ben op zoek naar een leuke cleanerwax voor eig na elke wasbeurt aan te brengen. 1 groot criteria is dat hij zeker voedende oliën of fillers moet hebben. Dus de LOOK is heel belangrijk, standtijd boeit me niks omdat ik hem toch om de 2 weken aanbreng. Momenteel heb ik enkel de Fx liquid wax van Mothers.

Het gaat om 2 donkere kleuren die momenteel redelijk strak gepolijst staan.

Daarom dat ik naar een cleanerwax begin te neigen. De auto 100% strak houden die dagelijks gebruikt wordt is bijna onmogelijk. Dus, graag jouw mening welke cleanerwax zeker de moeite is.

Ik heb de volgende al opgezocht;

Mothers
California Gold Carnauba Cleaner Wax
California Gold Synthetic Paste Wax
FX SynWax paste

Meg's
Cleaner Wax Pasta
Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax /Liquid
NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta 311g / Liquid

Ofwel een gewone wax met de eigenschappen.

Thanks

Ik zou eigenlijk een wax willen met oliën of het nu onder de categorie valt van cleanerwax of wax ;-). Geen cleaners. En als ik zo lees lijkt me het beste de Gold Class Plus liquid wax het beste.

Lijkt een combi van m7+m26 klopt dit?

Hmm.... Cleaner wax, zonder cleaners?

Als ik je verhaal even 2x lees, wil je simpelweg een wax met veel oliën en/of fillers om zoveel mogelijks looks te krijgen.
Echter vind de ene persoon een scherpe glasachtige glans onder looks vallen en de ader wil juist warmte.

In feite zoek je dus eigenlijk een showwax die nét dat laatste beetje glans/kleur toevoegt aan je polijstwerk die 90% van je resultaat vormt. Zo'n wax bevat veel carnauba en zalf daarom een korte standtijd hebben, maar dat vind je niet een probleem.

Toen ik zelf deze vraag stelde, een tijd geleden, werd mij de Collinite 915 aangeraden omdat deze wat meer olien als gemiddeld bevat. Deze kocht ik voor mijn donkerblauwe auto, maar heb hem inmiddels getest op een metallic zwarte Porsche en ik was redelijk verbaasd over de diepte die het gaf aan de kleur.

Er zijn genoeg WaxAddicts hier op het forum met containers vol waxen die je genoeg kunnen aanraden. Ikzelf ben niet zo'n wax-verslaafde, haha! :P

Greetz

• Leuk
Reacties: Stephan
Wat denken jullie van de nieuwe Natty's red liquid? Lijkt me ook wel een leuke topper voor tussentijdse beurten.

Weten de CC-medewerkers hier al iets van?

Natty's Liquid heeft m.i. geen glaze/fillers/oliën, maar is 'gewoon' een vloeibare wax. Best een aardige volgens mij.
Ik zat in eerste instantie te denken aan FX Synwax, maar ik zie al andere leuke alternatieven langskomen in dit topic.

Ik heb ondertussen met iemand een flesje NXT 2.0 kunnen aankopen voor een leuke prijs.

Ben benieuwd. Heb thuis al de Fx Synwax liquid staan. Kijken of we hier verschillen in kunnen zien.

• Leuk
Reacties: Shoeman