• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke combi van producten ?

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.689
173
45
Doetinchem
Omdat ik de resultaten van de DJ PH Pro toch enigzins vind tegenvallen in de zin van beading, ben ik me aan het oriënteren op wat andere producten...

Ik wil gewoon een goede bescherming maar ook een product welke ik makkelijk "bij" kan werken.

Ik hoor niets dan lof over Wolfgang DGPS, deze lijkt mij een perfecte oplossing te bieden, na het wekelijkse wasbeurtje wil ik dit gaan bijhouden met QD+ maar aan de andere kant vraag ik me af of het "steekt" dat ik een Wolfgang product combineer met Poorboys World

Een alternatief zou voor mij kunnen zijn, Poorboys EXP en deze toppen met Natty's Bleu, maar ook met deze heb ik geen ervaring, de bedoeling is om ook deze combi bij te houden met QD+ en wassen zal gaan met Slick Suds van Poorboys. Is deze combi beter dan de combi Wolfgang / Poorboys of maakt dat allemaal niet zo gek veel uit ?

Oh ja, ik heb nog een halve fles SmartWax shampoo en CG Glossworkz staan en deze gaan ook nog gewoon gebruikt worden, dat kan toch allemaa geen kwaad?

Anderzijds heb ik op de DGPS en Fuzion niet zo heel veel met het merk Wolfgang en twijfel dan ook welke combi ik zou (gaan) gebruiken

Shampoo maakt niks uit, zolang je ( zoals je ongetwijfeld weet ) de verhouding aanhoud ( of zelfs minder )
EXP + Natty is een goede combi, maar ik zie het een beetje als een stapje terug.
Niks ten nadele van de EXP of de Natty, maar vind persoonlijk de Wolfgang toch nét dat ene stukje meer boven het maaiveld uitkomen.
Deze kan je dan gewoon met QD+ naderhand nalopen en geeft een verbluffend resultaat heb ik met eigen ogen gezien.

Thanks, dat is wel iets waar ik wat mee kan, meer reacties zijn uiteraard welkom :cool

Je kan dus gewoon, als de beading wat minder word, een nieuw laagje DGPS aanbrengen ?

Volgens mij ligt het toch aan je voorbereiding, want de waxen van Dodo staan bekend om hun langdurige bescherming. Dit kan 2 tot 3 maanden zijn.

Ik kan je zeggen dat de Wolfgang DGPS echt een topper van een sealant is! Ik ken op dit moment géén betere.

Je hoeft niet elke week een nieuwe laag aan te brengen (mag wel, goed voor de handel :-d ). Je kan bijvoobeeld de bestaande laag 'boosten' met de Wolfgang DGSS.

Ik denk dat onderstaande wel van toepassing is op jouw:
Ook kan de Spritz Sealant gebruikt worden om de Deep Gloss Paint Sealant te "boosten".

Mooiste of ideale stappenplan:

- wassen met Wolfgang Bath
- sealen met Wolfgang DGPS
- waxen met Wolfgang Fuzion
- bijhouden met Wolfgang DGSS

Enig 'nadeel' van de DGPS is dat deze nadat ie is aangebracht en afgenomen is, de wagen minimaal 12 uur droog moet staan, dus uit de regen en niet onderhevig aan een té hoge luchtvochtigheid.
Dit is om de crystalline polymeren de tijd te geven om aan de lak te hechten.

@ Patrick, de voorbereiding is naar mijn idee wel in orde. Wellicht ben ik te kritisch qua beading en sheeting... misschien moet ik gewoon vaker waxen / sealen :ja ook goed voor de handel !

Mooiste of ideale stappenplan:

- wassen met Wolfgang Bath
- sealen met Wolfgang DGPS
- waxen met Wolfgang Fuzion
- bijhouden met Wolfgang DGSS

Ik heb verder niet echt wat met Wolfgang als merk, maar de DGPS maakt me wel heel erg nieuwsgierig ;)

Andere producten zoals hierboven zullen er dus ook niet snel komen. Ik wil wel graag de DGPS aanschaffen en deze wekelijks "boosten" met QD+ van Poorboys.

Edit: het probleem van de 12 uur uitademen is op zich geen probleem daar mijn auto volledig onder de carport kan staan, het enige dat roet in het eten kan gooien is dan de hoge luchtvochtigheid

Mocht je de DGPS nemen, neem dan ook de DGSS erbij. Ik denk dat die produkten beter op elkaar afgestemd zijn dan 'vreemde' merken door of op elkaar gebruiken.

Tis net zoals een Turtle wax toppen met Wolfgang Fuzion.... :-/

De 12 uur .... daar zijn de meningen hier en daar over verdeeld.
De ene zegt het is een 'must', de ander knalt er net zo makkelijk na een uur een wax overheen .... lees wat dat betreft het fora nog eens door ( zoekfunctie ) en trek je eigen conclusie / strijdplan.

Menzerna heeft nog een vergelijkbare sealent wat ook echt heftig schijnt te werken. Power Lock noemen ze dat!

Wat betreft de DJ PH Pro.. wat is je voorbereiding geweest inderdaad, want ik hoor ook niets dan lof. Als ik me goed herinner heeft patrick een potje en gebruikt de pro wax ook regelmatig, gaat ook altijd goed toch?

Klei -> Lime Prime -> Dodo Wax is de ultime combi wat mij betreft..daarna toppen.

@ mk-us,

Die 12 uur is niet echt een must, maar wel aanbevolen. Ik kan me voorstellen dat met name nu met de hogere temparaturen de curetijd korter is.

Ik heb ooit de Fuzion direct erachteraan getopt met de Dodo Juice SN 2.0.
Het werd 1 grote vettige bende :-/

De Fuzion is zo vet als boter, terwijl de SN zo "droog" als de woestijn is....

Klik voor mijn vettige ervaring

De Fuzion moet, zoals eerder gezegd, uit kunnen dampen zodat de polymeren zich aan de lak kunnen hechten.

@ Dennis,

De Menzerna PowerLock Sealant staat hier zéér hoog op het lijstje, hij moet en zal er komen, maar aangezien de toko waar ik em wil bestellen deze tot op heden niet op voorraad heeft.... :-/

Ik heb inderdaad de panelpotje PH en de grote pot PH Pro. Nergens geen problemen mee en een standtijd waar je U tegen zegt 8o

Kende deze nog niet, thx !
Daar maar even verder mijn gedachtegang geplaatst.
Maar goed, we gaan weer terug on-topic, we 'moeten' immers Quincy zien te verblijden.

@Quincy: ik wil wel de DGPS voor je bestellen, stuur je mij de PH Pro :)