• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke diameter pads

ike

Detailing rookie
11 jul 2021
4
2
Hallo,
Ik zal mij even voorstellen ik ben Ike Sijben woon in Utrecht en heb een audi A4 2010 2.7 tdi en een opel corsa d.
Na lang wikken en wegen ga ik toch een polijstmachine aanschaffen ook omdat ik wat roest herstel heb gedaan bij de corsa wat ik wil gaan nat schuren en polijsten.
Ik heb het eerder nooit gedaan omdat ik door de bomen het bos niet zag vandaar ook dit topic.
Ik heb een DA polijstmachine op accu op het oog (erg handig in de stad lijkt mij) en die heeft een backingplate van 125mm, welke diameter pads moet of kan ik dan het beste nemen, ik zie 150mm en 100mm? Of kan ik beter een 100mm machine kopen wegens de veelzijdigheid?
Daarnaast heb ik dus wat roest weggeschuurd (wel bekende opel wielkast roest) en opgevuld met een lakstift. Om het toch wat beter te laten ogen dacht ik het mooi vlak te wetsanden en te polijsten, is dit wel een goed idee?
Kunnen julile nog een setje polijstpads met polijst middel aanraden vd webshop een goeie starterkit waarmee ik ook de audi eens goed onderhanden kan nemen?
 
Laatst bewerkt:
En backing plate van 125mm voorzie je met pads van 125mm. Dit is een filter in de webshop die je kunt instellen. Veel pads lopen echter als een trapezium waardoor het klittenbandvlak 125mm is maar het polijstvlak soms wel 150mm.

In ieder geval moet je klittenbandvlak gelijk zijn aan je backing plate. Wil je groter of kleiner dan zul je moeten kijken of je een grotere of kleinere plate kan monteren.
 
Dat is een bijzonder mooie set!

Schuren is lastig te beoordelen; als je een foto kunt plaatsen geeft dat wat meer houvast.

1500 is namelijk al vrij grof voor een doorsnee lak, maar aangezien je het zelf hebt aangebracht kan het ook nog te weinig zijn...
 
Ik heb gisteren de dap evo ontvangen met monello polijst set.
Gelijk even geprobeerd met wetsanden (2000-3000) en dat ging verrassend goed en makkelijk. Randjes die zijn bijgewerkt met de lakstift zijn wel nog lastig om daar de verf op te behouden tijdens het schuren.
De sinsaasappel huid van een eerder knikkerbus herstel heb ik gewetsand en dat ging bijna helemaal weg. Dus ik ben blij verrast.

Ik vraag me wel af welke snelheden ik moet gebruiken over de pads heen of blijft dit gelijk?
Ik doe nu met lage snelheid de eerste aanzet en vervolgens standje 5 of 6 en verlaag dit naarmate de stappen vorderen, dus een wat lagere stand bij de fijnste stap is dit goed?

Kan ik deze machine ook gebruiken om de auto mee te waxen en welke pad kan ik daarvoor gebruiken?
 
info  (2).jpg
hier heb je een handig overzicht.
met een zwarte of rode monello pad kun je wax aanbrengen
.
 
Laatst bewerkt: