• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Dodo wax

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Ik wil een panel potje Dodo wax bestellen om te kijken of er (voor mij) een groot verschil is kwa looks tussen de Nattys Blue en de Dodo wax.
Alleen nu is de vraag valt deze kleur onder de lichte of de donkere kleur.
Ik vind mijn kleur meer grijs en dan zou ik kiezen voor de donkere kleur (Purple Haze)
Maar de naam van deze lak is Silver Lake en daar onstaat mijn twijfel.

Moet ik nu

Purple Haze hebben of Diamond White.

Of moet ik juist kiezen voor de zachte wax ipv de harde, of bereik je een mooier effect door eerst hard en dan zacht (of andersom)

En welke wax is het beste vergelijkbaar kwa hardheid om op te brengen met die van Poorboys.
Graag hoor ik van jullie
Via de link is de kleur te zien aangezien mijn vriendin de auto mee heeft:P

Groeten danny

Ik heb wel eens op op de motorkap van een grijze Audi, Purple Haze en Blue Velvet naast elkaar opgebracht.
Mijn keuze viel zelf toen op Blue Velvet.
Ik heb toen twee anderen gevraagd welke kant zij het beste vonden ogen en beiden wezen ook de Blue Velvet aan.
Echter als de prijs je niet uitmaakt, dan zou ik zelf DDJ Supernatural adviseren.
Die doet het gewoonweg goed op alle kleuren.
En als je het niet gelijk opbrengt, dan Supernatural Hybrid, zodat je al een heel stuk door de winter heen komt.

Een hardere wax heeft over het algemeen een langere standtijd en ik zet zelf altijd hetgeen met de langste standtijd onderop.
Alhoewel ik zelf weinig layer met twee verschillende lsp's

Kwa prijs vind ik 45,- voor een potje wax wel echt de max:P
Heb nu een grote pot Nattys Blue waar ik erg tevreden over ben, maar denk een klein potje bestellen en kijken hoe het bevalt kan nooit kwaad.

Zou voor deze gaan, Dodo Juice Supernatural 2.0 wax.
Echt een goede wax,
Kleur van de auto maakt niet uit.
En mocht deze je bevallen, kun je later de Supernatural Hybrid paste sealant wax aankopen. ( is nu in de aanbieding)
En voor een donkere auto is de Purple Haze Pro ook een aanrader.
Vind alle dodo waxen top spul.

dannycoolen;339958 zei:
Kwa prijs vind ik 45,- voor een potje wax wel echt de max:P

Dan zit je daar nog onder, een panel SN kost twee tientjes. ;)

Ik heb zelf geen Natty's maar voor zover ik weet is het een softwax.
SN is een hardwax, net als Blue Velvet.
Purple Haze is een softwax en doet het goed op donkere kleuren.
Dat de Blue Velvet als winnaar uit de bus kwam, bij de grijze Audi, was voor mij ook een verrassing (dacht zelf dat dat PH zou zijn).

Zelf vind ik een hardwax wat zuiniger smeren, je verliest minder in je pad en het is wat secuurder opbrengen.
Een softwax is voor een beginner wel makkelijker, maar je brengt er al snel teveel van op.

Haha frans, dat klopt alleen ik wilde een panel bestellen voor te testen en dan uiteindelijk een grote als de wax mij bevalt:P
Die supernatural zal zeker beter en mooier zijn maar de prijs vind ik te mooi:P

Ga je er meerdere wagens mee doen, of alleen de Opel?

Wanneer je goed smeert, dan moet je tenminste 4 lagen uit een panel kunnen halen (en zuiniger nog meer).
Je kan met een panel dus al aardig lang doen.
Tevens zijn panels juist handig dat je meerdere waxen kunt proberen.
Met een grote pot kan je jaren vooruit en telkens dezelfde wax opbrengen gaat (mij) ook maar vervelen.
Houd de verkoopsectie eens in de gaten zou ik zeggen, ze worden regelmatig aangeboden.

dannycoolen;339956 zei:
Ik wil een panel potje Dodo wax bestellen om te kijken of er (voor mij) een groot verschil is kwa looks tussen de Nattys Blue en de Dodo wax.
Alleen nu is de vraag valt deze kleur onder de lichte of de donkere kleur.
Ik vind mijn kleur meer grijs en dan zou ik kiezen voor de donkere kleur (Purple Haze)
Maar de naam van deze lak is Silver Lake en daar onstaat mijn twijfel.
Ik heb het filmpje gekeken. Heel simpel gezegd, je auto is donkergrijs. :-p Dus een donkere kleur.

Moet ik nu Purple Haze hebben of Diamond White.
Een Purple Haze zou mooier staan, als je het verschil al zou zien dan.

Of moet ik juist kiezen voor de zachte wax ipv de harde, of bereik je een mooier effect door eerst hard en dan zacht (of andersom)
Hard of zacht maakt niet uit voor het effect of de duurzaamheid. Alleen voor de manier van opbrengen kan je voorkeur uitgaan naar een harde wax (dunner te verspreiden met een padje) of zachte wax (makkelijker te verspreiden met de hand. Meer info: https://forum.Carclean.com/cc_postsm129840/Verschil-tussen-harde-en-zachte-wax.aspx#post129840 , met zinnen als "Similar durability and finish." of "Yup, it really doesn't make much difference. The texture is only really important for hand/fingertip/palm application. "

En welke wax is het beste vergelijkbaar kwa hardheid om op te brengen met die van Poorboys.
Tsja, ik heb zelf Blue Velvet en Purple Haze, en vind Bleu Velvet meer lijken op Natty's qua kleur (ze zijn allebei blauw :-b ) Qua textuur.. tsja. als je erover wrijft.. zo superzacht is purple haze ook weer niet (zoals bijv. een raceglaze wax) ze ontlopen elkaar niet zoveel. Laat ik het zo zeggen: Als je ze opbrengt met een padje zal je weinig verschil merken.

Verder denk ik niet dat je op jouw vrij moderne donkergrijze auto een verschil zal zien in 'looks' tussen Natty's Blue of die Dodo waxen. Maar goed, een extra wax in de verzameling kan zeker nooit kwaad, zeker niet als het een Dodo wax is. (Alleen SN hybrid spreekt mij persoonlijk niet aan.) Succes met je keuze.

@Toyota,

Thanks voor je heldere reactie.
Mijn vermoedens worden een beetje door jou onderbouwt.
Ik betwijfel zelf ook wel of ik echt verschil ga zien tussen simpel gezegt een potje wax van 20,- (Nattys Blue) of de duurde Dodo Juice op een auto die 4 maanden oud is.

Wellicht dat de Dodo langer blijft zitten dan de Nattys waardoor het in de wintermaanden weer wel uitkomst zou bieden.
Als dat niet zo is dan heeft het weinig nut denk ik om voor het "effect" een andere wax erbij te nemen.

Nogmaals thanks voor je antwoord!

Als je in de buurt woont van Rotterdam (ik woon in Capelle), kun je gerust langskomen om een waxje te proberen. Ik heb Natty's Blue en een aantal Dodo waxjes die we dan naast elkaar kunnen smeren.

Ik denk trouwens wel dat de Pro-versies en Supernatural 2.0 duurzamer zijn dan Natty's. Dat zou in inderdaad een meerwaarde zijn, vooral in de wintermaanden.

Thx toyota voor het aanbod maar ik woon in Boxtel bij eindhoven
Ik weet wat ik ga doen 2 panelpotjes bestellen en dan kunnen we voor de wintermaanden eens kijken:)

Als deze langer blijft zitten dan de nattys dan heb ik dat gewonnen zeker met de wintermaanden:)

@ opelmark: de Purple Haze Pro is een softwax, zo heel hard vind ik hem niet. Maar harder dan bijv. Rainforest Rub. Als ie dun aangebracht wordt is het een eitje op uit te poetsen. Liever niet in de zon.

ik heb een panel pot van de purple haze pro, maar hij is veel harder dan bijvoorbeeld de goldclass wax van meguairs of de ice van turtle wax enz, ik heb er ook echt moeite mee om het goed in te poetsen/verdelen, voordeel is wel dat je echt een heel dun laagje aanbrengt en het dus zuinig is in gebruik.

In vergelijking met andere merken wax zal de Purple Haze Pro harder zijn. Ik veronderstelde dat het tussen de Dodo waxen ging.

Als dodo het een soft wax noemt wil ik niet weten wat ze als hard wax betittelen ;-) of het moet zijn dat in de panel pot een hardere variant zit maar dat zou ik een beetje vreemd vinden.