• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke doek voor ruiten stofvrij krijgen?

Markie

Detailing rookie
17 jan 2011
18
0
Hoe kan ik het beste de autoruiten stofvrij krijgen? Heb al tig doeken geprobeerd en altijd zie je later weer stof tegen de voorruit uit die doeken. Ik maak de ruiten altijd schoon met een glascleaner, maar op plaatsen waar ik stop blijft dus altijd stof achter.
 
De Mint Merkin van Dodo Juice is wat mij betreft een aanrader. Gebruik hem zelf ook, fijne doek die stof/streeploos de ruiten achterlaat.
 
Ik heb zojuist de ruiten weer voorzien van een laagje Provision Rainrepellent en deze uitgepoets met de DJ supernatural Window waffle en ik moet zeggen dat die een mooi streeploos resultaat geef.
 
Mogelijk wrijf je te hard en wordt de ruit / doek statisch
Met droge (koude buitentemperatuur) lucht heb je dat in theorie eerder
Mint Merkin en misschien een andere reiniger proberen.
 
Ik heb er ook wel eens last van, vooral met de microvezeldoekjes met een korte vezel, zoals de gele van Meg's of de doekjes van de Action.
Bij mij helpt iets meer product gebruiken ook wel.
In ieder geval niet te lang op een nagenoeg droog raam wrijven, daar word het niet beter van.

Met Spray & Wipe nagenoeg geen last, met de glasscleaners van Meg's (zowel de NXT als de Glasscleaner) wel wat.
 
Hoe was je de doeken? Gaan deze na de wasmachine in de droogtrommel? Heb wel eens gemerkt dat je doeken hierdoor kunnen pluizen. De meeste van m'n doeken gaan daarom zo weinig mogelijk in de droger. Voor glasdoeken is dit voor mij ook geen meerwaarde, andere doeken krijgen natuurlijk wel iets meer volume door een bezoekje aan de droogkast ;).
 
Wat RedCat en Eelco zeggen over door blijven wrijven is een stukje waar ik mijn goed in kan vinden omdat ik in het verleden ook maar bleef buffelen en langer bezig was om dit recht te trekken dan het feitelijke probleem.
Als de ruit schoon is een klein toefje sprayen, even wrijven en klaar is klara ( met de Mint Merkin )