• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke doek, welke doek..??

Remke

Detailing addict
10 jan 2016
187
70
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar doeken.
heb momenteel al zo'n 12 peluche verde doeken echter gebruik ik ze voor alles en nog wat.
wat me niet bevalt is dat ik hem nu voor wax en volgende week voor polijstmiddel afnemen gebruik.

de SSS staat voor de deur en tijd om doeken in te slaan.
welke doek gebruiken jullie voor welke toepassing?

verschillende kleuren helpt natuurlijk om de boel uit elkaar te houden en de wax doek voor de wax te gebruiken en afneemdoek voor polijstmiddel voor polijstmiddel.

Zie graag jullie reacties tegenmoed.:innocent:
 
De peluche verdes gebruik ik voor polijstmiddel af te nemen.
Dan de paarse nanolex doeken voor het glas/interieur en coatings
Dan heb ik nog de nero's voor bv de trims.
 
Ik heb zelf een soort van kleurenschema gemaakt om alles uit elkaar te houden.
-Peluche Verde voor polijstwerk/prep
-Peluche Bianco voor wax
-Piccolo Nero voor vogelpoep/exterieur trims
-Blauwe doeken voor interieur
-Gele doeken voor leder
-Paarse doeken voor zaakjes als uitlaten, wieldoppen
Enige uitzondering is dan de Vetro Bianco die is wit en gebruik ik voor ruiten, en de witte droogdoek Senza Acqua. Maar die zijn makkelijk uit elkaar te houden.

Ik was alle doeken met een MicroFiber restorer, zodat ik zeker ben dat alle resten van producten weg zijn.
 
@Remke

Voor de wax de peluche verde en voor de prep de paarse van Nanolex.
Ik heb alles apart per stap opgeslagen in opbergbox(jes), zo kan ik alles uitmekaar houden.
Dus bv 1 box voor bv de coating, 1 box voor polijsten etc.
 
Als je goede doeken gebruikt is het vooral persoonlijke voorkeur (afmeting van de doek) welke doek je waarvoor gebruikt. Bij Mothers kleikit zit bijvoorbeeld een gele MF-doek, die gebruik ik altijd om af te nemen na het kleien, en is zeer herkenbaar, en zo zijn er meer doeken die ik via acties en of kits heb gekregen en zeer herkenbaar zijn. Naast de Nero Piccolo, Peluche Verde en Peluche Bianco (wit, rode rand), heb ik ook nog de Senza Bordi Edgeless (geheel wit) en dan natuurlijk de specifieke doeken zoals droogdoeken, ramendoeken enz.

Voor echt vuile klussen (wielen, motorruimte, deursponningen enz) gebruik ik goedkopere MF-doeken. Op die manier heb ik voldoende doeken, zonder dat ik direct een heel bedrag in doeken heb moeten investeren.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Heel herkenbaar.
Ik heb nog groene gele en blauwe doeken van Poorboys. Blijkbaar niet meer zo populair. Ik ben er toch echt altijd erg tevreden mee geweest. Het kleurenschema voor elke nieuwe actie lijkt erg in hierboven geschreven posts :joy::joy::joy:
 
Ik heb (nog) allerlei merken doeken maar gebruik ze wel vaak voor dezelfde soort klussen .
Met name voor de laatste stappen in het polijst proces en het afnemen van Wax gebruik ik apart edgeless doeken.
Als ik nieuwe doeken koop zullen dat ook weer edgeless doeken worden.
 
Wauw, ik doe iets verkeerd, denk?

Ik gebruik veelal de Peluche Verde's voor vele klussen. Zolang de doek schoon is en ik wissel regelmatig naar een schone, dan vind ik het al prima. :p

Senza Bordi's en vergelijkbare doeken gebruik ik voor na het polijsten om niet per ongeluk met een harde rand ofso de boel te verpesten.

Verder alles door elkaar.


Greetz
 
Maakt dat echt zo'n verschil, Edgeless Senza Bordi en bijvoorbeeld Monello Peluche Verde? Is alleen het satijnen randje versus geen randje, rest van de doek is hetzelfde toch? Snap dat het vermijden van risico op krassen belangrijk is, maar na de eerste wasbeurt zit je alweer met je droogdoek erop, met satijnen randje.
 
@Dreier-Reihe - De vezels zijn ook anders, geloof ik. De dichtheid, waarschijnlijk. Zo gebruik ik de Nanolex doeken en Senza Bordi's bij coatings en niet de standaard Peluche's.

De Edgeless doeken zijn ook dunner.


Greetz
 
Maakt dat echt zo'n verschil, Edgeless Senza Bordi en bijvoorbeeld Monello Peluche Verde? Is alleen het satijnen randje versus geen randje, rest van de doek is hetzelfde toch? Snap dat het vermijden van risico op krassen belangrijk is, maar na de eerste wasbeurt zit je alweer met je droogdoek erop, met satijnen randje.
Op mijn eigen auto maakt het weinig verschil maar op sommige andere lakken soms wel.
Bij Ford (splinternieuw)is het me wel eens opgevallen bv.
 
Ik gebruik alleen maar die Peluche Verde.
Maar geen gek idee om wat te wijzigen in mijn doeken collectie. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk