• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke droogdoeken raden jullie aan?

Voor de mensen die het leuk vinden om te zien wat voor auto het gaat
115706
 

Bijlagen

  • IMG_20190325_091839.jpg
    IMG_20190325_091839.jpg
    330,8 KB · Weergaven: 124
Heel goed om nu te beginnen met de basis, dat gaan gebruiken en een volgende keer weer een stapje verder en daar wat spullen voor bestellen.
Tussen de MFM en Gyeon droogdoeken zul je je geen buil vallen. Mocht je later nog behoefte hebben aan een aparte doek voor de ruiten dan kan dat later nog.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Zo is het mij ook vergaan.
20/2 mijn eerste bestelling gedaan voor de basis, emmers/Grit Guard, Wash Mitt, (droog)doeken, shampoo etc.
Na ongeveer 1 maand 2e bestelling. Ik heb het vermoeden dat er nog vele bestellingen zullen volgen.


Ik ervaar zelf dat het advies om met de basis te beginnen goed werkt, al doende kom je er vanzelf achter wat je wil toevoegen aan je collectie.
LOL, mijn verlanglijst is al goed gevuld.
 
Er zijn diverse maten velgenborstel.
Je kunt een grote pakken, maar dan moet je de auto verzetten om het velgbed bij de remklauw te raken.
 
De maat borstel die je kan gebruiken kan je niet aan de hand van de inch maat zeggen.

Ik heb nu (nog) 19” en ik moet echt de kleinste Monello pakken.

Mijn vrouw heeft 18” en daar gebruik ik de grootste Monello voor.

Het heeft allemaal te maken met hoeveel ruimte er tussen je remschijf en je velgbed zit.

Vaak is het de rapper de auto, de groter de remschijven. (Logisch ook)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Als je twijfelt tussen de EZ detail brush en de Mini-variant daarvan kan ik je zeggen dat die (bijna) dezelfde ruimte nodig hebben tussen remmerij en velgbed. De stengel van beide is namelijk even dik, alleen de haren van de Mini zijn wat korter. Als de Mini past, dan past de normale dus hoogstwaarschijnlijk ook.
 
De maat borstel die je kan gebruiken kan je niet aan de hand van de inch maat zeggen.

Ik heb nu (nog) 19” en ik moet echt de kleinste Monello pakken.

Mijn vrouw heeft 18” en daar gebruik ik de grootste Monello voor.

Het heeft allemaal te maken met hoeveel ruimte er tussen je remschijf en je velgbed zit.

Vaak is het de rapper de auto, de groter de remschijven. (Logisch ook)

Oké dan moet ik even kijken hoe groot me schijven zijn licht een v6 in dus zullen aan de grote kant zijn
 
Als je twijfelt tussen de EZ detail brush en de Mini-variant daarvan kan ik je zeggen dat die (bijna) dezelfde ruimte nodig hebben tussen remmerij en velgbed. De stengel van beide is namelijk even dik, alleen de haren van de Mini zijn wat korter. Als de Mini past, dan past de normale dus hoogstwaarschijnlijk ook.

Oké dan zal ik wel gewoon de grote pakken. Maar eerst eens kijken als het gaat met me schijven. hoe gaat het in zijn werk want ik gebruik gewoon de schampo om de velgen schoon te maken of spuiten jullie die ergens mee in?
 
Ja maar dan loopt het wat bijvoorbeeld van het dak naar de deuren dan kan je die weer op nieuw doen dan? Of is dat de bedoeling. Ik snap dat het water wel beter weg vloeit van het dak en motorkap enz. Maar dan druipt het toch over de deuren.

Je spoelt eerst de auto in zijn geheel af, en werkt daarbij van boven naar beneden, pas bij de droogdoek laat je de liggende delen langer wachten. De droogdoek neemt het water op, dus er spoelt niets naar beneden. Het water dat tijdens het drogen van de vertikale vlakken nog van de liggende delen loopt, gaat normaal via verzonken regengootjes, naden in het plaatwerk enz. naar beneden dus vrijwel niets daarvan loopt over het oppervlak, al is dat per automodel verschillend.
 
  • Leuk
Reactions: wilken