• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke één staps Polish voor zachte lak?

Van rupes krijg je ook nog de UHS. Is ook een 1 staps middel. Is volgens mij alleen meer gericht op wat hardere lakken (maar dat is met Scholl net zo). Van de andere kant is het finishen op een witte niet zo spannend.
Waar heb je dat kunnen vinden dat UHS/Scholl gericht zijn op hardere lakken?
Ik heb zat zachte lakken succesvol met beide type (Rupes/Scholl) polijstmiddelen gepolijst.
Ik heb recent geïnformeerd naar welk polijstmiddel te gebruiken inzake "sticky paint" en kreeg vanuit verschillende hoeken het advies (waaronder CC) probeer Scholl polijstmiddel icm LC HD pads.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent geïnformeerd naar welk polijstmiddel te gebruiken inzake "sticky paint" en kreeg vanuit verschillende hoeken het advies (waaronder CC) probeer Scholl polijstmiddel icm LC HD pads.

Bij mij was dit juist een probleem. :D Ik ben toen bij sticky paint van Scholl op LC pads naar Monello op LC gegaan. :p


Greetz
 
Waar heb je dat kunnen vinden dat UHS/Scholl gericht zijn op hardere lakken?
Ik heb zat zachte lakken succesvol met beide type (Rupes/Scholl) polijstmiddelen gepolijst.
Ik heb recent geïnformeerd naar welk polijstmiddel te gebruiken inzake "sticky paint" en kreeg vanuit verschillende hoeken het advies (waaronder CC) probeer Scholl polijstmiddel icm LC HD pads.

Hier onder andere:
https://www.Carclean.com/product/Rupes/UHS_Surface_Polishing_Compound_250ml_9_BFUHS250_6_103052
Ik ga er althans vanuit dat met krasvaste en keramische lakken harde lakken bedoeld worden.
 
Hier onder andere:
https://www.Carclean.com/product/Rupes/UHS_Surface_Polishing_Compound_250ml_9_BFUHS250_6_103052
Ik ga er althans vanuit dat met krasvaste en keramische lakken harde lakken bedoeld worden.

Oops, ontwikkeld met een -t op de website.

@Tim
 
Dat is volgens mij beiden goed, maar wordt keramisch het meest gebruikt. Beetje zoals het Amerikaans/Engelse gebruik van o en ou. Color/colour.

Zou dus een stijl voorkeur zijn, maar ben het met je eens dat ik ook voor keramisch zou kiezen.
 
Bij mij was dit juist een probleem. :D Ik ben toen bij sticky paint van Scholl op LC pads naar Monello op LC gegaan. :p
Greetz
Het is van tevoren niet echt te bepalen wat goed werkt in welke situatie was beetje de boodschap die ik meekreeg ,ik kreeg het advies om het in eerste instantie met Scholl polijstmiddelen te proberen.
 
Het is van tevoren niet echt te bepalen wat goed werkt in welke situatie was beetje de boodschap die ik meekreeg ,ik kreeg het advies om het in eerste instantie met Scholl polijstmiddelen te proberen.

Jep, dit was voor mij ook een goede les. Gelukkig stond Carclean vaak klaar om mij te helpen, want hier kwam ik zelf niet meer uit. :D
 
Hier onder andere:
https://www.Carclean.com/product/Rupes/UHS_Surface_Polishing_Compound_250ml_9_BFUHS250_6_103052
Ik ga er althans vanuit dat met krasvaste en keramische lakken harde lakken bedoeld worden.
UHS is wel een beetje een uitzondering qua samenstelling irt de rest van de Rupes middelen imo.
Zoals ik het zie is Rupes/Scholl middelen ook gewoon goed te gebruiken op zachtere lakken ,ik heb er elk geval nooit last mee gehad. Monello (Menzerna ) idem dito
Wat gebruik jij zelf dan op de (zachte?) Honda lak?.
 
Zou je met een wat agressieve polish niet weg kunnen komen? Puur als vraag, niet als advies bedoeld :p

Bij de meeste polishes staat dat ze ook swirls zouden verwijderen..
 
Ga het gewoon proberen denk ik met de Uhs. Ik wil nu geen kilo spul kopen, en voor m'n gevoel is zo'n klein 100ml flesje gewoon te klein om even te proberen. Vervolgens kom je erachter dat je meer nodig bent voor de auto, tevens heb je dan ook een pad die ik toch in ieder geval nu niet zal gebruiken.

Nu even omkijken naar wat pads, gewoon twee verschillende soorten pads,kunnen we even spelen, in een grote en kleine maat. Tenminste als Twee soorten handig zijn?
 
UHS is wel een beetje een uitzondering qua samenstelling irt de rest van de Rupes middelen imo.
Zoals ik het zie is Rupes/Scholl middelen ook gewoon goed te gebruiken op zachtere lakken ,ik heb er elk geval nooit last mee gehad. Monello (Menzerna ) idem dito
Wat gebruik jij zelf dan op de (zachte?) Honda lak?.

Honda lak is over het algemeen echt boterzacht. Boter die in de volle zon staat zelfs. Zachter nog dan Ford of Alfa lak, die ook al niet heel hard is. Honda's zijn tot nu toe ook de enige auto's waarop ik overgespoten delen ben tegengekomen die harder waren dan de fabriekslak.

Rupes is ook prima te gebruiken op een zachte lak, maar dan pak ik meestal groen. Blauw is vaak al overkill.

Tegenwoordig grijp ik voor zachte Japanse en Italiaanse lakken vaak naar Meguiar's M105. Is vergeleken met Scholl of Rupes best een "tamme" compound en vind ik gewoon lekker verwerken.

M105 in combinatie met een groene Rupes pad is op een lichte kleur vaak al dusdanig strak dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te finishen. Heb die combi op een zilveren geprobeerd en zag eigenlijk geen noemenswaardige verbetering meer met een finishing pad en M205.
Dan hebben we meteen ook nog een optie voor de topicstarter: medium cut pad (vergelijkbaar met Rupes groen) en M105 kun je ook proberen als 1 staps product op een witte auto.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de meeste combinaties al gebruikt die hier aangehaald zijn en dit waren mijn ervaringen (gebruikt op de Rupes Bigfoot 15) Het is ook effectief gebruikt als 1 stap:
- Rupes UHS + UHS pads : Voor mij geen leuke combi om mee te werken. Het middel is "te lopend" en door het roteren word dit naar de buitenkanten van de pad geduwd waardoor je last krijgt van spatters. De pad op zich loopt wel goed met de bigfoot.
- Scholl paars + s20 : Voor mee een zeer goede combi. Genoeg correctiekracht en toch een mooie finish. Pad liep redelijk goed met de bigfoot. Ik heb toen 3x het sample setje besteld. Dan heb je ineens 3 pads en genoeg middel. En dat komt goedkoper uit dan 3 pads los te bestellen.
- Monello reeks: In mijn ogen niet echt een "1-staps" combo te vinden.

Wederom is dit mijn persoonlijke mening en gevoel ;)
 
Zo dan, Jeroen heeft vandaag een DAP gescoord, en Scholl maakte vandaag bekend dat ze de S20 in 500ml gaan uitleveren. Dus die gaat ook komen.

Nu nog wat pads scoren dus, @Ric325i gaf al aan, medium pads (monello?) of Scholl lichtblauw. @Jansen gaf al aan om monello oranje of geel te gebruiken.

Nog andere mensen met tips in soorten pads in combinatie met S20? Kan ik me even lekker orienteren in het één en ander :)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Die lichtblauwe is een heavy polishing pad, heb hem zelf ook.
Hij is erg hard. Denk misschien te hard voor jou franse lak.