• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke "Final Inspection" middel voor na het Polijsten?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Enigste die ik zo 1,2,3 vinden kan is de M34 van Meguiar's.

Maar weten jullie nog meer makkelijke! "Final Inspection Opties"?

En kom nu niet aan met IPA want daar heb ik al helemaal geen doel van. En dat hoef ik ook niet in huis te hebben. En is moeilijk om er aan te komen, en dat spul mengen ben ik ook geen fan van.

M34 van Meguiar's en Top Inspection van Menzerna (maar die hebben we niet volgens mij). En ook al wil je het niet horen, maar IPA is een goedkope optie, is gewoon te krijgen bij www.labstuff.nl en verdunnen met gemineraliseerd water 50/50 en klaar!

Ik kan bevestigen nog ontkennen dat deze er komt hahahaha, afijn je snapt hem wel denk ik :D

gewoon M34; erg fijn spul. Heb er een flesje van, en je hoeft/moet(!) maar weinig te gebruiken.

p.s: spraytje Spray&Wipe van Poorboys kan ook best hoor... ]d~^

"ja maar, M34 haalt alle polijstresten/olie/die vette pisvingers van m'n schoonmoeder weg zodat ik supergoed het polijstresultaat kan bekijken..."

Tis wel goed, alsof 99% van de detailers hier werkt aan exclusieve Ferrari's die voor 1000 euro ultiem goed gepolijst moeten worden.... ]d~^ :lol

Dirk Detailer met z'n Nissan Almera kan prima uit met een flesje quickdetailer of M34 (scheelt ook weer quickdetailer...).
Die paar 'verborgen' swirls maakt ook niet meer uit, waarom gebruiken sommigen dan Blackhole/whitediamond/SRP met een hoop fillers? Zelfde effect... :-d

@ Tinus
Ik gebruik nu nog de M80 en die bevat best veel olieën.
Laatste keer heb ik daarna geen white diamond gebruikt.

Ik wil de M80 eerst op maken voor ik ssr1 of mezerna (wat me ook wel trekt) koop.

Maar ik moet zeggen dat ik op m'n zilvere auto geen verschil zag met white diamond.
Black hole op een donkere auto weet ik niet

Paultjuh zei:
Maar ik moet zeggen dat ik op m'n zilvere auto geen verschil zag met white diamond.
Black hole op een donkere auto weet ik niet

Dat is een andere discussie, het ging over de noodzaak om perse de lak kaal te trekken (zonder de actie eraan te verbinden om de overgebleven swirls alsnog te verwijderen) en vervolgens een product met fillers te gebruiken zoals Blackhole

Even naar boven gehaald: wat nu verschil dan tussen IPA en bv Spray/Wipe (al dan niet verdund) ?
De bedoeling is toch om het overtollige stof ed weg te halen zodat je kan zien of je niks bent vergeten te polijsten?
Doet SW dan nog iets anders of zo?
Heb de zoekmachine gebruikt maar krijg dan 5000 foto's en verhalen te lezen waar het woordje in voorkomt, deze leek mij het meest passend bij mijn vraag, daarom hier effies gedumpd

Spray and wipe en andere gelijkwaardige producten hebben nog toevoegingen die zorgen voor meer glans of andere zaken, deze toevoegingen kunnen ervoor zorgen dat lakdefecten minder zichtbaar worden, ze hebben een lichte vullende werking. Een product zoals Final Inspection, Spruzzo e.d. zijn bedoeld voor het verwijderen van polijst residu, polijst oliën zonder zelf achter te blijven om zo het polijstwerk optimaal te kunnen insepcteren.
Een Final Inspection spray is niet geschikt als detailerspray, omdat het ook een glaze e.d. verwijderd, het ontvet ook namelijk.

Het makkelijkst is voor nu denk ik de Monello Raffini Spuzzo Inspection Spray:

https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_Raffini_Spruzzo_Inspection_Spray_500ml_MRS0105_101577

Owkidokie, het is dus op waterbasis middel wat een "schoonmaakmiddel" bezit wat puur en alleen reinigt en niks toevoegd.

Dank U voor het verrijken van mijn kennis !