• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke foam ontvet het sterkst ?

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Hallo allemaal;

Welke foam ( dus voor gebruik met HD reiniger ) is het meest geschikt om krachtig te ontvetten ?
De foam mag dus wax, polijstresiduen en polijstoliën oplossen. Het moet uiteraard ook weer niet door de lak heen vreten maar welke foam is geschikt ?
 
Even een vraagje m.b.t. de BH foam als zijnde strippen / ontvetten. In welke mengverhouding zou deze moeten worden opgebracht? Het is verdunbaar tot 1:100, maar ik neem aan dat de dosis wat hoger moet zijn om te ontvetten. Wie o wie? :)
 
'Een rondje' polijsten klinkt altijd zo leuk maar vergt gewoon best wat tijd. TS zoekt een snellere methode.
 
Leon, heb je een speciaal probleem dat je om een 'ontvettende foam' vraagt?

Ik gebruik zelf de Nanolex voor ik een detail ga doen of een nieuwe wax aanbreng, maar mogelijk heeft je vraag een speciale achtergrond. En ik neem aan dat je zuinig bent op de lak van je klassieke Jag, dus zo min mogelijk polijsten.
 
Op YouTube hebben ze het ook vaak over BH auto foam dat het geweldig reinigd maar op de site van Cc staat nog een speciale waarschuwing dat dit slecht is voor lsp. Ook de foam van wowo's heeft een hoge ph maar zegt wax safe te zijn. Met de winter in aantocht zou ik een sterkere foam willen maar natuurlijk niet m'n sealent de straat af spoelen. Wie weet hier wat over te vertellen??
 
Als je wil ontvetten, polijstresidu wil verwijderen zou ik gaan voor de Nanolex Prewash.. zelf gebruik ik deze voor ik ga coaten, maar dan neem ik voor de zekerheid na de Prewash en drogen, de lak nog weer af met Nanolex EX spray