• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Glas sealant?

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
751
128
38
Zuid-oost Brabant
Beste collega’s,

Ik zou graag jullie advies/ervaring horen over een glasealant/coating.

Na wat rondneuzen ben ik op 3 heel verschillende producten aan kijken. Ik gebruik Nanolex washcoat met veel plezier maar zou graag een product zien welke op glas een wat langere standtijd heeft en een goede waterafstotendheid.

De 3 producten die ik op het oog heb zijn:

- Rain X
- Glaco glas compound roll + glaco ultra glads sealant
-Nanolex Ultra Glass Sealant Kit Deluxe

Nu heb ik totaal geen ervaring met polijsten oid, ook niet met het aanbrengen van coating. Dus Twijfel ik of de Nanolex set wel wat voor mij zou zijn Ivm het polijsten van de voorruit? Qua standtijd zou dit wel mijn Voorkeur hebben. Wel heb ik een ruimte waar ik de coating minimaal 12 uur zou kunnen laten uitharden.

Wat zouden jullie mij adviseren?
 
Laatst bewerkt:
De 3 die noemt geen ervaring mee. maar maar van Rain X heb ik niet hele veel goede verhalen gehoord.
Mijn voorruit stond af fabriek in een coating. Tijdens de laatste poetsbeurt rond kerst heb ik een nieuwe laag aangebracht, was nog niet nodig maar goed hij stond binnen en de hydrofobische werking het nam een ietsjes af dus maar opnieuw aangebracht met Gyeon View. Ook de Audi A1 gedaan een weekje eerder. Moet zeggen ik gebruik mijn wisser bijna niet meer. Alleen tot km of 60 daarna niet meer. Aanbrengen is even een werkje maar meer omdat je moet wachten op het aanbrengen van de volgende laag. Verder niet hele moeilijk.
 
De 3 die noemt geen ervaring mee. maar maar van Rain X heb ik niet hele veel goede verhalen gehoord.
Mijn voorruit stond af fabriek in een coating. Tijdens de laatste poetsbeurt rond kerst heb ik een nieuwe laag aangebracht, was nog niet nodig maar goed hij stond binnen en de hydrofobische werking het nam een ietsjes af dus maar opnieuw aangebracht met Gyeon View. Ook de Audi A1 gedaan een weekje eerder. Moet zeggen ik gebruik mijn wisser bijna niet meer. Alleen tot km of 60 daarna niet meer. Aanbrengen is even een werkje maar meer omdat je moet wachten op het aanbrengen van de volgende laag. Verder niet hele moeilijk.
De gyeon is niet leverbaar momenteel dus vandaar dat ik die niet heb meegenomen in mijn keuze. Als hij er wel was geweest had ik hem naast de Nanolex gezet. Als ik iets wil dan wil ik het ook gelijk. ;)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
De Nanolex kit was het eerste dat ik ooit heb aangeschaft bij Carclean en dat is toen prima gegaan qua applicatie. Ik denk dat het prima te doen is, maar je moet vooral alert zijn met het afnemen. Als je een stukje vergeet dan moet je dat plaatselijk opnieuw polijsten.
 
De Nanolex kit was het eerste dat ik ooit heb aangeschaft bij Carclean en dat is toen prima gegaan qua applicatie. Ik denk dat het prima te doen is, maar je moet vooral alert zijn met het afnemen. Als je een stukje vergeet dan moet je dat plaatselijk opnieuw polijsten.

Dat polijsten is met de meegeleverde doeken en polijstmiddel wat in de kit zit toch? Heb namelijk geen dab o.I.d.?
 
Ik heb Rainx en Nanolex beide geprobeerd. Rainx vond ik niet zo prettig. Nnolex echt perfect spul. Ik had nul ervaring toen ik het voor de eerste keer aanbracht, maar het was geen enkel probleem. Kan je zonder problemen doen.
 
Ik heb al ruim 10jaar ervaring met nanolex glass sealent en kan niet anders zeggen, beter ga je niet vinden! Topper qua performance en standtijd.
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Ik Ben ook fan van de Nanolex en vind em eigenlijk ook wel prettig in gebruik ,het is nog best vergevingsgezind gezind met afnemen vind ik.
 
Hier ook grote interesse in Nanolex, maar ben nog gevangen in de fles clearvue o_OIk weet niet of je heel erg in de buurt woont van midden-Brabant (omgeving Breda) maar anders mag je best eens langswippen om een dotje clearvue te proberen. Het beste is natuurlijk om de ruit ook te polijsten en dat kan ook, maar dan moet ik je wel achterlaten met een auto vol spetters :D
 
@RoCo thanx voor je aanbod, helaas woon ik in het uiterste oosten van Brabant. En zolang je de auto niet wil wassen voordat ik ga kom ik sowieso niet ;)

Iedereen is wel enthousiast over de Nanolex dus heb deze besteld. Als we het dan gaan doen dan maar gelijk goed. We gaan eens kijken of het mij ook lukt! Thanx allen voor je reacties!
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Jansen en RoCo
Gaat je lukken, zondermeer. Als je om de hoek woonde had je de machine ook even kunnen lenen hoor, jij hebt immers een dijk van een garage en bij mij moet alles voor de deur.

Succes en geniet er van!
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Dankje, waardeer ik enorm. Wellicht in andere tijden(Corona) had ik dit aanbod toch aangenomen, nu ligt het allemaal wat lastiger. Iemand waarmee ik zou mee kunnen kijken zou toch wel hee fijn zijn. Ik zal t.z.t. Een update geven hier of in mijn “project topic”

Maar.... Pakketje is al binnen. Gister avond redelijk laat besteld en nu al weer binnen! Top service weer!

Op de CC site staat dat er in de set 3x polish Cloth bijgevoegd zit. Deze zitten er helaas niet in. Ik kan CC hier straks even over bellen maar hier ook advies vragen. Bedoelen ze hier een gewone MF doek mee om de raam licht mee te polijsten?

Wel heb ik toevallig nog uit eerdere bestelling jaren geleden nog liggen:

-Monello easy detailling finishing handpad (zwart)
-Monello easy detailling polishing hand pad(wit)
-Monello easy detailling light cutting hand pad(oranje)

Zou ik hier wat mee kunnen of hoe zouden jullie dit doen?
 
@Hean - Glas is simpelweg... glashard. Middels handmatig polijsten ga je dus geen glas weg kunnen slijpen om krassen te verwijderen. Maar dit is ook het doel niet en zoals Zluytr al aangaf is het bedoeld om goed te reinigen en de coating dus goed te kunnen laten hechten. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Hean en Zluytr