• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glaze en wax

Alainro

Detailing addict
18 mei 2011
13
50
Ik heb een tweetal weken geleden mijn nieuwe Nissan Quashqai ontvangen.
Ik ga nu alle nodige producten aankopen om hem zo lang mogelijk in perfecte staat te houden.

De kleur van de wagen is Dark Metal Grey.

Voor de glaze twijfel ik tussen
Poorboy’s White Diamond (witte en lichte wagens) en Poorboy’s Black Hole (donkere wagens)

Voor de wax gaat het tussen
Poorboy’s Natty’s Wax (alle kleuren), Poorboy’s Natty’s Wax Blue (donkere kleuren) en
collinite 845.

Welke van deze producten neem ik het best want ik vind mijn wagen natuurlijk
niet licht, maar echt donker vind ik hem toch ook niet.

Alvast bedankt voor uw aanbevelingen.

Ik zou persoonlijk op deze lak gaan voor de Black Hole.

De wax is een keuze die je moet maken, ik denk dat elke wax van PB hier van toepassing kan zijn.

De collinite is ook zeker goed, alleen heeft niet echt een lekker geurtje, maar wel zuinig en duurzaam.

Het blijft een beetje persoonlijk, maar ik zou zeker gaan voor de volgende producten:
- Blackhole (voor diepe glans en "voeding" van je lak)
- EX-P (Voor langdurige bescherming).
- Natty's Blue (voor een mooie natte en diepe glans).

Grtz Sander

• Leuk
Reacties: Tom98Tuinstra
Persoonlijk zou ik voor de Dodo Juice Lime Prime Lite gaan als cleaner/glaze.
Dan een laagje DJ Blue Velvet (hardwax) en deze aftoppen met een laagje DJ Purple Haze.

Een combo waar je bij deze kleur absoluut geen spijt van gaat krijgen.
En momenteel bij CC is deze combo als set te koop (200ml LPL met 2x panelpot) voor nog geen € 30,00.
Kan je zeker eventjes mee vooruit.

Grtz. Rob aka Vadebo

BH met natty blue indien aan openingspost vast wilt houden,
maar ben met Vadebo eens dat de LPL met PH een stapje verder gaat

Klopt natuurlijk wel, maar in verhouding is de Poorboy's combi natuurlijk wel een totaal andere prijsklasse (ook even gerelateerd aan de inhoud van de producten).

Ik kan me voorstellen dat je in de basis van Natty's ook geen spijt krijgt. Ik heb Blue Velvet en Purple Haze ook in mijn bezit en ben niet direct overtuigd van de meerwaarde tov Natty's Blue.

Grtz Sander

Zieke zei:
Het blijft een beetje persoonlijk, maar ik zou zeker gaan voor de volgende producten:
- Blackhole (voor diepe glans en "voeding" van je lak)
- EX-P (Voor langdurige bescherming).
- Natty's Blue (voor een mooie natte en diepe glans).

Grtz Sander

Is het dan de bedoeling om zowel de EX-P als de Natty's Blue na het wassen te gebruiken.
Dit zijn toch beide waxen. Zo ja, moet ik ze dan in die volgorde op de wagen doen ?

Ik ben totaal nieuw in het detailen en probeer te begrijpen hoe het allemaal in elkaar zit.

Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties.

Kan beide hoeft niet daar ze alle 2 voor een beschermende laag zorgen.
De EXP blijft langer zitten dan de Natty, maar de Natty zorgt voor een mooiere glans
Door ze zo te combineren heb je dus en duurzaamheid en een lekkere glans.
De EXP moet onder de de Natty omdat andersom niet lekker/goed pakt
Dit dan even in een notedop

De EX-P is een sealant (synthetisch product), de Natty's een carnaubawax ('puur natuur' product)

Combineer je beide, dan heb je een langse standtijd i.c.m. een diepe glans, mits de voorbereiding goed gedaan is.