• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glaze om een gold lak goed te "poppen"?

Dr. Pepper

Peperfluisteraar
26 aug 2010
1.789
0
Hallo heren en dames,heb een vraagjke welke glaze??kan ik het beste gebruiken voor een goldmetallic lak???
gaat om een amerikaanse muscle car!!op zn amerikaanse gespoten dus voor de keneners over het algemeen genomen totaal niet wat wij gewend zijn"slecht"dus....:-)^
gr ZW10
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel stimpy maar welke is beter voor de kleur,white diamond,dj LP(L),of blackhole,of......dat is meer mijn vraag dus mijn omschrijving is fout:(

precies; opmaken die handel in plaats van iets te kopen dat toch niet beter werkt en alleen maar 'meer van hetzelfde' biedt in feite.

glaze voegt niets toe, niet op deze metallic-lak, unilak is ander verhaal.
correct polijsten en afwerken met een synthetische wax, geen pure carnauba (persoonlijke voorkeur bij lichte metallic-kleuren)

Gezien ge leeftijd van de lak durf ik jou stelling, dat een glaze geen zin heeft wel in twijfel te trekken.

Je kan het altijd proberen Jeroen. Is het niets, dan stop je ermee.

Succes met dit schitterende object en we willen foto's..... :jippie

Ben het ook totaal met het antwoord van HaroldV niet eens maar goed is een open vraag dus we gaan weer vrolijk veder is het niet!!!:lol

Of je het eens bent met iemands opmerking is ook niet de vraag; de vraag is om voor jezelf te bepalen of JIJ het waard vindt om te proberen en er achter te komen of je er ECHT een toegevoegde waarde in ziet :-d

In THEORIE zou een lak voorzien van glaze altijd een glimmender effect moeten hebben dan zonder glaze, alleen is de praktijk vaak anders of niet waarneembaar.

Als het niet waarneembaar is, zou ik het ook achterwege laten want dat is verspilling van moeite en product. :ja

Aan de andere kant: baat het niet, schaadt het niet, en je hebt er lol aan want het is je hobby :love

@martijn,en ik doe het detailen altijd met een bepaald patroon en gevoel(hebben we het nog over gehad)ik expirimenteer ook nog een beetje dus......!!:weetniet

We hebben afgelopen zondag 2 glazes geprobeerd (50-50), op een naar mijn mening best aardig gepolijst paneel, en ik kon kijken wat ik wilde, zowel met als zonder Brinkmann kon ik geen zichtbaar verschil ontdekken tussen wel of niet geglaze'd.

Een glaze als BH oid zou ik eerder gebruiken als je juist niet gaat polijsten.

Je was verblind door je mooie resultaat afgelopen zondag :-d

Inderdaad maakte BH geen bal uit op dat kleine stukje; op de hele autos is het misschien wel te zien, of misschien ook wel niet.... :)_[]

Wees gerust,

Als je auto goed gepolijst is zie je een glaze niet!(metalic wel te verstaan uni color is een ander verhaal)
Al die anders beweren zijn tja....

Plus je Sealant zal beter hechten als er geen glaze onder zit ;)

Bh e.d gebruikt net op mijn eigen auto omdat die lak boter zacht is en je die hele fijne marring gewoon niet weg krijg.
Glaze maskeert het.

Maar goed wie zich er lekker bij voelt en er prat op gaat moet zeker lekker door gaan toch.