• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke goede auto shampoo met toevoeging.

tobber

Detailing trainee
23 jul 2013
20
47
Hallo allemaal,

De vraag zal hier waarschijnlijk al dikwijls gesteld zijn welk de beste auto shampoo is.
Bij deze wil ik ze nogmaals stellen.

Ik ben op zoek naar een shampoo+ wax of dergelijke...

Ik gebruik wel eens een nano product voor de ramen en ik moet zeggen dat is iets dat me wel bevalt.
Dus bestaat er een goede shampoo met nano technologie ? Of is het beter te kiezen met een wax toevoeging ? En wat voor soort wax ?

Alle merken zijn welkom.

Bedankt allemaal.

Grt Tom
 
Hallo Tom

Nanotechnologie... De term ''Nano'' wordt overal tegenaan gegooid, dan klinkt het zo bijzonder:p

Middels de zoekfunctie kun je even zoeken naar de, inderdaad, VELE topics over shampoos. (Letterlijk met dezelfde vraag)

Naast een shampoo + toevoeging kan je ook denken aan wassen met een pure shampoo en daarna zelf een bescherming aanbrengen. Denk dan aan;

* Wetcoats (Na het wassen, op de natte auto gebruiken, afspoelen) Bijv; Gyeon - Wetcoat / Monello - Aquafobia.
* Foams (Na het wassen, foamen middels HD + Foamlans, afspoelen) Bijv: Gyeon - Bathe+ / Nanolex - Washcoat.
* Detailingsprays met toevoegingen / spraywax-en-sealants. (Wassen, drogen, aanbrengen en afnemen met doeken)
Bijv: Dodo Juice - Red Mist / Mothers Wax - Showtime / Gyeon - Cure / etc.
 
Ik weet dat apparte bescherming beter is! Ik ben al een tijdje niet meer zo mee met de producten. Ik wil graag een 'goede' bescherming maar niet de uren werk en afplakken van het zwarte kunststof. Maar er zijn zo te horen wel midellen? Wat werkt fijn en redelijk goed?
 
De meeste detailingsprays met toevoegingen, spray waxen en spray sealants hoef je inderdaad niet voor af te plakken.

Sommigen kan je zelfs op de natte auto sprayen en als 'drooghulp' gebruiken. Dan droog je de auto, heb je minder watervlekken en daarna een paar weken bescherming.

Persoonlijk droog ik de auto liever eerst en breng daarna op een droge lak de bescherming naar keuze aan.

Gyeon Cure of Waxaddict Fo'show kan je allebei nat en droog aanbrengen en werken goed.

Als je echt geen omkijken ernaar wilt hebben dan zijn inderdaad opties als Gyeon wetcoat en Monello Acquafobia goede opties, dat spray je op je natte auto na het wassen, direct de hogedrukreiniger erop en klaar! Deze kunnen blijkbaar wel vlekken op de lak geven als het product laat opdrogen dus in warm weer of in de zon misschien minder handig al heb ik er zelf nog geen last van gehad (heb wetcoat slechts een paar keer gebruikt).
 
Misschien een vraag die ik hier niet mag stellen. Aangezien hier fervente gebruikers zijn. Betekent het merk symoniz trouwens nog iets ? Of is dit 1 van de merken die ik beter kan vergeten ?
 
Volgens mij heb ik een fles shampoo van simoniz gehad, van het tankstation op de hoek. Als je dat hebt staan kan het volgens mij geen kwaad, maar heel eerlijk zou ik dat enkel gebruiken om een oude set wintervelgen te wassen en een goede kwaliteit microvezel washandschoen en goede kwaliteit shampoo kopen voor de lak.
 
Persoonlijk gebruik ik regelmatig Poorboys Super Slick & Wax, maar dan om de eerder aangebrachte waxlaag een boost te geven, zodat ie langer meegaat.
Je kunt het ook gebruiken om net even een beetje extra bescherming te geven, maar dan verdwijnt het effect wel met een paar weken. Gyeon Bathe+ (met SiO2) ben ik geen fan van: als je daar niet zorgvuldig mee omgaat bij een donkere lak, krijg je lichte en donkere plekken op de lak (totdat de Bathe+ totaal van de lak is verdwenen). Veel middelen zijn er in diverse groottes van verpakkingen, dus als je je favoriet hebt gevonden, kun je vaak een grote verpakking kiezen.
 
  • Leuk
Reactions: Emi en opelmark
ook ik gebruik in de winter https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-super-slick-wax-473ml.html ik moet er wel bijzeggen toen ik de auto de laatste keer er mee waste met 2 graden boven nul had ik problemen met het droog krijgen, er bleef een soort wax laag over die ik niet wegkreeg, vermoedelijk de wax die bij dergelijke lage temperaturen niet uitharde, voorheen bij hogere temperaturen geen last van gehad.
 
@Quantoxx Ik heb Bathe+ nog nooit gefoamed. Ooit op aanraden van een CC-medewerker gekocht als alternatief voor shampoo met carnauba. De eerste paar dagen zag het er goed uit, maar (afhankelijk van de temperatuur) zag je na pakweg een week lichte en donkere plekken verschijnen, en veel mensen met een donkere lak hebben daar last van na gebruik van Bathe+ (waarbij ze het op diverse manieren hebben toegepast).