• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke handfoamer of handsprayer in wasbox

Kipnuggetrecycler

Detailing rookie
26 nov 2025
1
2
Hoi allemaal,

Aankomende zaterdag krijg ik mijn nieuwe bmw en heb mezelf voorgenomen om hier eens goed voor te zorgen en niet meer door de wasstraat te gaan.

Nu allemaal stappenplannen gelezen om te kijken welke producten ik nodig heb en zit nog met het volgende;

Ik zal mijn auto in de wasbox wassen en heb dus geen toegang tot een HD spuit met foamlans.

Hoe doen jullie dit in de wasbox? Een handfoamer of sprayer? Zit hier verschil in resultaat als er alleen gesprayd wordt?

En mocht men een foamer gebruiken zoals de ik handfoamer pro 2. Is het echt zoveel werk om daar een hele auto mee in te foamen?

En voor de mensen die sprayen, doen jullie ook de velgen sprayen of doen jullie deze dan juist wel foamen?

Verder zal ik gebruik maken van de bilt-hamber touch less snow foam en dan gyeon bathe+ shampoo mocht dat nog iets uitmaken voor het resultaat.

Bedankt,

Namens iemand die tussen de bomen het bos niet meer ziet

Welkom!

Hierbij mijn stappenplan voor het wassen in de wasbox: