• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke HD (kranzle)

yanneske123

Detailing chief
24 nov 2014
134
100
Aangezien mijn vorige Hd het begeven heeft zou ik een nieuwe of 2dehands willen kopen.
Heb dus een kranzle 135 , kranzle 145t of een kranzle 1152tst op het oog.

De 135 en de 145t zijn beide 1x gebruikt en zijn 2 jaar oud.
Vraagprijs voor de 135 = 325€ voor de 145t = 375€
De kranzle 1152tst is nieuw , vraagprijs is 675€

Nu weet ik dus niet wat te kiezen, het budget is geen probleem maar zou ik direct een nieuwe nemen of toch eentje van een 2tal jaar oud.

Ik heb sinds een aantal maanden een 1152 TST en daar ben ik erg tevreden over. Het ding voelt alsof ie een atoomoorlog kan overleven. Ook is het erg fijn dat er 600 L/min doorheen gaat, waardoor je niet alleen het vuil losmaakt, maar ook echt wegspoelt. Ik weet niet of die oudere Kränzles dat ook hebben, maar volgens mij is de 1152 de enige die zoveel water verplaatst.

Je vraag was eigenlijk of je een nieuwe of een tweedehands zou kopen. Ik zou zeggen ga voor de nieuwe. Een HD reiniger is best gevoelig voor de manier waarop ermee om wordt gegaan, dus zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Voordat ik die van mij heb aangeschaft heb ik ook van meerdere verkopers gehoord dat Kränlzes redelijk vaak terugkomen omdat ze stuk zijn gegaan door verkeerd gebruik (staand gebruiken ipv liggend/oliepeil en waterfilter niet checken/te weinig watertoevoer).

bedankt voor de reactie,

Ik heb de andere 2 occassies ook al gezien en ze zijn zeker geen 2 keer gebruikt dat zag ik er wel aan, ook was de olie nog goed. (geen witte olie) maar het verschil tussen occassie en nieuw is voor mij dan niet het probleem.
Ik kan beter dan een nieuwe kopen aangezien het prijsverschil niet zo groot is.

ik zal voor kranzle 1152tst voor gaan en de 135 a 145T zijn oud modelen

ik heb zelf zo model en ik doe elke week me auto wassen en voor mijn gapje ook

ik heb nu 24 maanden in bezit en tot nu geen last ervan met mankementen

ps het water de kraan uit moet komen min 10 Liter als het kan meer .. Liters

Gr Fai

Heb ze dit weekend alle 3 opgehaald. Aangezien de prijs per toestel niet overdreven was.
Intussen ook nog een zetelreiniger en 2 persluchtslanghaspels op gehaald.
Kunnen we de garage gaan inrichten.

Toch bedankt voor de reacties en eerlijke mening

Je hebt ze alle 3 gekocht...?

Haha, eerst advies inwinnen, budget is toereikelijk en vervolgens alle 3 maar afhalen.

Goed bezig, de garage kan ingericht worden!

Ja heb ze alle 3 opgehaald was in een straal van 50km. We spreken nu niet over heel grote bedragen. Kan ik zelf zien wat mij echt aanstaat en de rest verkopen we dan maar door.

De inrichting van de garage kan beginnen.
Persluchtleidingnet, haspels. Groot deel is aangekocht moet alleen nog kijken voor een compressor en tank te plaatsen op de zolder

Tjah wat is een groot bedrag, ik vind bijna 1400 euro, oke dit was de vraagprijs toch echt wel een heel groot bedrag voor een HD :rules

succes met de garage inrichten, je weet nu in ieder geval zeker dat je de juiste kunt kiezen ;)