• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke HD

MerientjeEerland

Detailing rookie
24 mei 2026
9
15
33
Scherpenisse,Zeeland
Goedendag iedereen

Ik zit er over na te denken om een hogedrukreiniger aan te schaffen, voorheen deed ik alles in de wasbox maar ik neem het detailen steeds serieuzer en wil meer uitproberen. Ik wil niemand in de wasbox in de weg staan (even wat context er zijn maar 3 boxen beschikbaar en deze zijn vrij populair) waardoor ik in overleg met de buren de auto voortaan in een slopje achter onze woning ga schoonmaken. Daardoor is de optie om met een HD te gaan werken er bij gekomen aangezien ik het vuil daadwerkelijk weg wil kunnen spuiten wel mis.

Alleen nu de grote vraag welke?
Ik zit met een budget van +/- €200
En ik zit met geringe opbergruimte.
Hierdoor is bij mij de Ava go P40 als optie nummer 1, echter heb ik geringe ervaring met hogedrukreinigers en het enige merk dat ik wel ken Karcher is.

Misschien dat er hier mensen zijn die mij nog meer opties kunnen voorstellen.
De eisen zijn;
Budget €200
Klein formaat
Voldoende accessoires beschikbaar, ik wil de HD reiniger multi inzetbaar kunnen gebruiken in de toekomst of wanneer het nodig is.
Krachtig genoeg voor prioriteit 1 de auto mee te kunnen reinigen en gevel/terras reiniging.

Graag hoor ik tips opties adviezen

Mijn eerste idee toen ik de titel las, was om je op de advertentie van @nicknameless te wijzen, maar dat is een andere prijsklasse, ook al zitten daar al allerlei extra's bij. Kárcher is heel goed in reclame, de kwaliteit/levensduur van het apparaat echter .... Zeker voor de goedkopere apparaten van Kärcher geldt dit.

Met weinig bergruimte zou je ook nog aan een QLT kunnen denken (is een beetje een tussenvorm tussen een HD en tuinslang, maar werkt op accu en zit in een klein koffertje. Met je budget zul je waarschijnlijk uitkomen op een Nilfisk of iets dergelijks als de bergruimte dat tenminste toelaat.

Ik zag de advertentie inderdaad voorbijkomen maar voor mij iets teveel van het goede om er mee te beginnen, ik heb nog weinig gelezen over nilfisk. Het eerste wat mij beviel aan de Ava p40 was juist het handige formaat, deze is zo in onze stellingskast te zetten. Ons schuurtje is naar klein maar ik heb er rondom stelling kasten geplaatst voor opbergruimte, de rest van de vloerruimte wordt in beslag genomen door een vrieskist en de fietsen van de vrouw en kind. Ik weet alleen niet of de Ava krachtig genoeg zal zijn om aan de verwachtingen te voldoen. Ik ga mezelf wel inlezen over nilfisk.
Wat betreft de “middendrukreiniger” op accu deze zal misschien voldoen voor de auto maar ik zoek wel iets multifunctioneels, dus ook voor de tuin betegeling te reinigen enz. Daar lijkt mij dit type te zwak voor of te korte accu duur.