• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Hogedrukreiniger

Sharif78

Detailing addict
24 apr 2013
40
52
46
Hallo ,

Mijn hogedrukreiniger is overleden (was d'r eentje van een hakkietakkiemerk.... :-b )

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe, ik neig naar een Karcher (omdat die het bekendste in de oren klinken voor me, al wil dit niet zeggen dat andere modellen niet goed zijn).

Hoef geen professioneel ding te zijn van honderden euro's , maar gewoon een goede voor de hobbyist.

Wat kunnen jullie me aanraden ?

Wil er eentje hebben met variabele druk (dus hard/zacht zetten van de straal), en waar zo'n foamkop op kan.

Graag jullie adviezen.

Gr. Sharif

Ik zou eens naar een Nilfisk kijken als ik jou was! Heb zelf net de E145 aangeschaft echt een aanrader niet de goedkoopste maar wel een top hogedrukreiniger :-)^ met 10 meter rubberslang en 5jaar garantie !

Hoi Sharif, persoonlijk zou ik ook zeker naar Nilfisk kijken.
Degelijker materiaal, meer gemak en uiteindelijk meer plezier ervan als je dit gebruikt.

Wil of kun je niet meer uitgeven(tja vind het niks gek met al die aanbiedingen op carclean.. houd geen cent meer over zo):) , eerste beste karcher met de beste specs. voor het minste geld meenemen van de bouwmarkt met de tools die je erbij wilt hebben.
Zijn intern veelal gelijk kwa kwaliteit in die prijsklasse, verwacht er gewoon niet teveel van.
Heb er zelf ook een geleend, vind het elke keer een vervelend apparaat om mee te werken(slang rolt niet op, zit altijd doorelkaar en geknikt).
Succes

**aanvulling** een Nilfisk welke goed is met veel gebruiksgemak heb je voor wat meer dan 200 euro, een instapmodel karcher van bouwmarkt zit je rond de 150 euro... geef60 a 70 euro meer uit, is het wel waard**

Nilfisk heeft een aluminium binnenwerk, karcher plastic.
Alu kan iets beter tegen regelmatig gebruik lijkt jet.
Ik zou ook kijken voor een nilfisk E145

Ik heb een Nilfisk 105.5 en ben er heel tevreden mee. Klein, handzaam ding met uiteraard de bekende voordelen van een Nilfisk. Let even op de acties bij bouwmarkten, heb ik die van mij destijds in de aanbieding en met kortingsstickers voor iets van 3 tientjes gekocht: Karwei stopte met Nilfisk.

Edit: zie nu dat je een variabele druk wilt, dat kan met die hele kleintjes dus niet...

Zou sowieso 1 kiezen met een oprolmechanisme voor de HD slang. Heb zelf ook een Nilfisk 145, super apparaat, maar kwetsbare o-ringetjes in de aansluiting tussen pistool en slang. Heb er altijd 1 reserve.

GTI-EDITION230;347345 zei:
Heb zelf net de E145 aangeschaft echt een aanrader niet de goedkoopste maar wel een top hogedrukreiniger :-)^ met 10 meter rubberslang en 5jaar garantie!

Heb deze ook ..........die "rubberslang" is echt goed hoor ( = met staalinleg om het dubbelplooien te voorkomen als je per ongeluk een "knoop" trekt in je slang )

Als je de HD bvb linksachter de wagen zet , kan je zonder deze te verzetten makkelijk heel je wagen infoamen .
( maar dan moet je wel eerst de linker-zijkant + voorkant infoamen en daarna terug lopen en de achterzijde + andere zijkant )

Minpuntje aan deze HD : het hendeltje om de slang op te rollen kan er makkelijk uitschieten( = een topje ) , bij mij is dit vervangen door een bout en enkele moeren . De stroomdraad tegen het karkas kwam door het vele gebruik bloot te liggen en ik heb deze ietsje ingekort door de machine ff gedeeltelijk te demonteren en de kabel enkele cm's naar binnen te brengen . ( de kabel is dus niet doorgesneden geweest , de lengte is nu enkel ietsje korter aan de buitenzijde)
De welbekende shop (vvs) waar ik deze kocht stelde voor om dit zelfs gratis te komen doen , maar heb vriendelijk bedankt omdat ik dat echt niet wou .

Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben : STIHL heeft ook HD's en volgens mij zijn dit klonen van de Nilfisk ( of andersom )

Ik zou er geen nemen met een slanghaspel bovenop,
het gewicht heb je dan bovenop, wat er voor zorgt dat hij sneller kantelt, zeker als je ondergrond niet geheel vlak is.

Als je het budget hebt, zou ik gaan voor een Karcher in de wat hogere prijsklasse,
het voordeel van dit merk is dat een gerenommeerd bedrijf is, waar je over de gehele wereld onderdelen van kan kopen,
en dat er niet plotseling mee op houd te bestaan.
Een duurdere machine is duurzamer en je kunt altijd nog accessoires bijkopen voor andere klussen.

Multijet;352628 zei:
Kärcher.....
het voordeel van dit merk is dat een gerenommeerd bedrijf is, waar je over de gehele wereld onderdelen van kan kopen,
en dat er niet plotseling mee op houd te bestaan.

Kärcher is dan wel het meest bekende merk , dit wil zeker niet zeggen dat ze de enige zijn met kwalitatieve produkten.........

In mijn ogen is Nilfisk minstens evenwaardig ( ik durf persoonlijk stellen dat ze zelfs beter zijn :ja ) en vermits mijn machine uit NE komt denk ik dat je ook nog wel aan onderdelen gaat geraken moest er iets stuk gaan.....

Wat het omvallen betreft : elk toestel zal omvallen ( tenzij het een ligmodel is ) , ongeacht of je er nu een oprolsysteem op hebt staan of niet , de slang is btw niet het zwaartepunt vermits deze afgerold is op het moment dat je ermee werkt .

De Kärcher's in de hogere prijsklasse hebben ook een oprolsysteem bovenaan . :roll
Ik heb btw niks met Nilfisk ( aandelen oid ) maar voor Kärcher pas ik gewoon omdat dit merk mij niks zegt .

Eens met GSM.Nilfisk bestaat ook al even. Kranzle is ook een knaller maar past niet in ieders budget. Alleen Karcher noemen is net zoiets als zeggen dat alleen Meguiars goede producten maakt omdat het merk zo lang bestaat. ;-)

Het mooiste van mijn Nilfisk vind ik de goed handelbare slang bij koud water en het onafhankelijk draaien van het spuitpistool t.o.v. de lans.

Nilfisk bestaat al lang, maar ik al enkele keren over kop gegaan en overgenomen ook... maakt de nieuwe machines daarom niet meteen minder slecht, maar hun service en garantie is niet alles dan. ( Heb dit meermaals moeten ondervinden toen ik voor enkele moesten bellen bij mijn vorige job.) Dan overgegaan op Kranzle, nog geen seconde een probleem gehad

grandscenicman;352630 zei:
Kärcher is dan wel het meest bekende merk , dit wil zeker niet zeggen dat ze de enige zijn met kwalitatieve produkten.........

In mijn ogen is Nilfisk minstens evenwaardig ( ik durf persoonlijk stellen dat ze zelfs beter zijn :ja ) Verklaar u nader?

De Kärcher's in de hogere prijsklasse hebben ook een oprolsysteem bovenaan . :roll Dit is naar keuze, vaak heeft de uitvoering met rol een langere slang.
Ik heb btw niks met Nilfisk ( aandelen oid ) maar voor Kärcher pas ik gewoon omdat dit merk mij niks zegt .

Persoonlijk kies ik meer voor de merken met een lange historie die of marktleider zijn. In ieder geval niet voor kleine merken, of custom made merken.

Voor degene die een hd zoeken;

http://www.testberichte.de/p/stihl-tests/re-163-plus-testbericht.html

Dibbuz;352638 zei:
Eens met GSM.Nilfisk bestaat ook al even. Kranzle is ook een knaller maar past niet in ieders budget. Alleen Karcher noemen is net zoiets als zeggen dat alleen Meguiar's goede producten maakt omdat het merk zo lang bestaat. ;-)

Het mooiste van mijn Nilfisk vind ik de goed handelbare slang bij koud water en het onafhankelijk draaien van het spuitpistool t.o.v. de lans.

Karcher noemde ik, omdat je deze het meest ziet bij professionele gebruikers, dat zal toch wel een reden hebben.

Veel garages en dealers bieden ook WaxOyl aan als permanente beschermlaag, dat zegt ook niet dat dit het beste product is. ;)

Je moet ook een beetje geluk hebben met je apparaat.
Heb reeds 6 jaar een 100 bar Karcher en heb er nog nooit wat mee gehad, alleen een paar verse o-ringetjes in het pistool omdat ie begon te lekken.
Still going strong!

De Intratuin in Apeldoorn heeft nu actie modellen staan voor 39 euro. Merk? Ze zijn wel geel ;-)
Als je voor 39 euro 2 a 3 jaar kan reinigen met het ding zou ik hem niet laten liggen. Tip!

IbizaSigno;352653 zei:
Veel garages en dealers bieden ook WaxOyl aan als permanente beschermlaag, dat zegt ook niet dat dit het beste product is. ;)

Een wezenlijk verschil is dat WaxOyl voor garage en dealers een commerciële keuze is, kan ik er op een verantwoorde manier (goed) geld aan verdienen of niet.

Voor een machine (hd reiniger of niet) is het van belang dat het altijd werkt, en in geval van storing snel de storing is opgelost , of dat er een vervangende machine staat.

Als je het zo eens bekijkt dan snap je ook waarom Karcher zoveel verkocht wordt.