• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke is de beste Concourswax

freddyevo2

Detailing chief
10 okt 2010
410
78
59
Almere
Op 4 september as. is op circuit Assen, Viva Italia (Concorso Italiano). Ik ben voornemens aan de Concours d'Elegance mee te doen met m'n Lancia Delta Integrale Evo2. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een wax die heel veel glans weergeeft voor een donkerblauwe lak (unilak). Op dit moment staat de Evo goed gepolijst in een LSP (Chemical Guys Blacklight) afgetopt met een wax (Pinnacle Liquid Souverän Wax). Dit geeft al een heel mooi resultaat, maar ik vroeg me af of er een nóg beter resultaat te verkrijgen is. Ik dacht zelf aan een Chemical Guys 5050 Connoseurs Pastewax. Iemand hier ervaring daarmee?
Eventueel nog andere suggesties?

Dan zal de pinnacle beter zijn kwa looks dan de Chemical guys 5050 (al ben ik zelf een CG fan). Of je moet een trede hoger gaan en de Celeste Dettaglio nemen ( die heb ik zelf ook). Alleen de prijs is wel wat meer. Zelf werk ik ook met de souveran die mooi uit komt op de uni zwart.

Blackfire midnight sun / swissvax shield / onyx
Victoria wax / Lusso Oro = echt een topper [ standtijd 4-6 weken ] evt. langer bij betere weersomstandigheden.

Maximaal €150.-. Heb zelf nu: Megs M16, Dodo Juice Blu Velvet, Purple Haze (+beide Pro's),Banana Armour, orange crush,Skull Candy, rubbish boys, Supernatural 2.0, pinnacle liquid souverän Wax( NXT 2.0 Paste wax:)_[] )

Een hele mooie aar wat is de beste!!!!denk dat dit gewoon persoonlijk is en met de enne heb je emotie en met de andere niet.....
Ik vindt persoonlijk de Pinnacle Souvran heerlijk

Ik heb die lak: (met dien verstande dat deze wel een laag blanke lak heeft)
DSC_6591.webp

Dit na mezzo op oranje en CG JS 109.

Lees veel op Amerikaanse sites dat ze (van CG) de Pete's 53 Black Pearl nog fijner/mooier vinden.

Banana armour + Orange crush vind ik echt een super mooie combi ( eigenlijk nog mooier dan de BV of de PH ( maar blijft hoe dan ook met elke wax een persoonlijk iets ))
De CG '53 heeft idd over algemeen een voorkeur t.o.v. de 50/50, de souveran is 'gelijk'
Zelf hier de CG E-zyme staan, indien gewenst mag je die best zo ff leasen hoor ( of welk andere je eventueel in m'n lijstje ziet staan, koekegluur maar dan lees ik het wel )

@Gio: SUPERmooi zeg, wat een glans!

@Markus: Dank voor het aanbod. Misschien neem ik dat wel aan. Kom regelmatig in de buurt van Hoorn.
De combi Banana Armour en Orange Crush heb ik op m'n gifgroene (jaune lacerta) Peugeot 207XS Vti zitten. Is inderdaad supermooi, zelfs nog na 5 maanden ziet het er nog super uit!

Ik denk dat ik dus maar voor de CG Pete's 53 ga, is ook gunstig geprijst:cool

Maar misschien toch de CG E-zyme van Markus leasen voor Viva Italia;)

Gio zei:
Ik heb die lak: (met dien verstande dat deze wel een laag blanke lak heeft)
Dit na mezzo op oranje en CG JS 109.

Lees veel op Amerikaanse sites dat ze (van CG) de Pete's 53 Black Pearl nog fijner/mooier vinden.

Start resultaat erg gaaf

mijn aanraders:

donkere lak: Race Glaze 55, Wolfgangs Fuzion. Victoria Concours, SV Onyx, Pinnacle Souveran, petes 53.Blackfire Midnight Sun, Shield.

lichte lak: Blackfire sealant, Pinnacle Liquid Souveran, Zymol Glasur.

ach.. 10000en voorkeuren komen nu voorbij...ik zou zeggen probeer R222 Concours, dan ben je denk ik de eerste in NL :). Schijnt geweldig te zijn voor die ene show dag, enorme wetlook, maar is na drie weken ook weer compleet weg. Prijs is rond de 50 euro.

Na het detailen van de Z3 heb ik weer versteld gestaan van de idiote glans van de Wolfgang DGPS, zeker getopt met een laag fuzion is de glans echt fenomenaal (zie showoff)
Lijkt me dus een prima keuze voor de concours d'elegance en blijft nog superlang beschermen ook.

Duidelijk nog weinig mensen het pure goud in een potje niet hebben ervaren?! Supernatural Hybrid! De beading, de glans, de reflecties :love

Wat jij het beste vindt is natuurlijk lastig te bepalen voor mij of ieder ander hier. Je collectie is al vrij aardig moet ik zeggen, mits goed voorbereid dan zou de Supernatural 2.0 ook moeten volstaan!