• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke is de beste Concourswax

Ik zeg, voor een concours: geen wax enkel twee lagen van een goede glaze zoals bijvoorbeeld de lime prime.

Zou gaan voor de Wolfgang Deep Gloss Paint sealant:love :love .En mischien ervoor de PBW Black Hole.Zelf vaak deze combi gedaan op donkere lakken en is echt o:-)

@eye-see: misschien wel zo makkelijk om te vermelden waarom je deze aanraad.
Allereerst is deze in NL niet meer te verkrijgen middels een reguliere verkoper ( kom je uit op e-bay of elders in Europa ),
Daarbij staat deze vermeld middels een Duitse winkel voor €209 + €16 verzendkosten = €225 en dan zit je meteen €75 boven de max die de TS aangaf !

Toevallig zelf wel de 'Z' hier staan, de beading is fenominaal mooi, in de regen rijdend zie je de druppels zo hoepsefloeps over de lak heen glijden ( spiegelglad ),
maar vind 'm bv weer niet veel toevoegen qua diepte t.o.v. uit een wat goedkoper segment wax.

Aanbrengen is echt met je eigen hand ( dus niet handmatig met padje ), er op zetten, 30-60sec wachten en afnemen ( later is dodelijk want dan net beton ) en dus een punt om goed over na te denken.
Vind het zelf fantastisch om gedaan te hebben en ga het ook wel vaker doen ( heeft wel wat ) maar kan mij er bij voorstellen dat men een met DAP aangebrachte wax prettiger vind.
Er moet dus miijns inzien ook goed gekeken worden naar het totaalpakkert van een wax en niet alleen naar de glans oid

Het is ene fantastische wax daarover zeker met je eens hoor, maar probeer ook even te vermelden waarom/hoe/wat .... anders blijft zo een geroep van persoonlijke waxen.
De vraag is specifiek gericht richting een concoursdag, wordt zelfs aangeraden om geen wax te gebruiken maar sluit wel weer aan op deze specifieke vraag van de TS
over what to do voor deze dag

@Nicknameless: Mee eensch! Als je dát de dag ervoor erop zet, dan zit je wat mij betreft gebakken :ja
Het glanst erg mooi diep, maar gaat er uiteraard ook weer snel af. Eventueel aftoppen met een wax, maar het hoeft niet!

De topic-titel is zo'n algemene "duizend verschillende antwoorden"-vraag, maar gezien de toelichting....

@ TS,

Ik zie dat je pas 4 September naar Assen gaat.

In mij ogen heb je dus genoeg tijd om de auto optimaal voor te bereiden.

Tegen die tijd of op de dag zelf even langs een wasbox, auto afspoelen en desnoods een detailerspray over de auto heen halen.

Ik ga er van uit dat je ruim op tijd bent, dus genoeg tijd hebt om desnoods nog een laagje wax aan te brengen.

Ik zou er niet teveel poespas van maken. ;)

Inderdaad tijd genoeg. Ik heb al met mk-us afgesproken dat ik zijn Chemical-Guys E-zyme mag "leasen". Die ga ik dus een dag vantevoren aanbrengen.

Zit alleen nog met de vraag of ik de auto ga strippen van de middelen die er nu op zijn aangebracht (CG Blacklight, Pinnacle liquid souverän wax, DJ Red Mist) d.m.v IPA (1:3), en 'm vervolgens naloop met Dodo Juice Lime Prime, of de Poorboys World Professional Polish, en dan twijfel ik ook nog een beetje over het toepassen van een sealant (Jetseal 109, of de Synth.sealant van meg's(M21?)).

De evo ziet er nu ook prima uit, dus misschien even goed wassen, en vervolgens gewoon in de CG E-zyme zetten. misschien ter plaatse in Assen nog aftoppen met DJ Red Mist of de CG Hybrid-V7.

Nu ook maar hopen dat het goed weer is 4 september

Denk dat je dat het beste tzt aan de hand van buienradar moet gaan bekijken in hoeverre je de gelegenheid hebt ( geen idee over de wel/niet aanwezigheid van een stalling bij jou ) om te doen qua weer e.d.
Zou 'm wel strippen en nalopen, weet je zeker dat dit gedeelte snor zit.
Boel gelezen over de NFS en gezien het hoge tevredenheidsgehalte deze nu zelf wel in bezit maar nog niet gebruikt. ( indien niet in jouw bezit dan neem je die ook gewoon mee toch ).
Je hebt nog een maand en zoals ik aangaf in de PM je kan wat dat betreft nu al meenemen om te experimenteren e.d. .( en onderussen kijken welke goede ideeën er nog meer voorbij komen )

mk-us zei:
@eye-see: misschien wel zo makkelijk om te vermelden waarom je deze aanraad.
Allereerst is deze in NL niet meer te verkrijgen middels een reguliere verkoper ( kom je uit op e-bay of elders in Europa ),
Daarbij staat deze vermeld middels een Duitse winkel voor €209 + €16 verzendkosten = €225 en dan zit je meteen €75 boven de max die de TS aangaf !

Blamm heeft een tijdje geleden een vergelijkende test (you tube filmpje) gemaakt van 3 diverse producten, waarvan Zymol er 1 was. Concours glaze is een top variatie hierop. Super sheeting"2" wil ik het ff noemen.(beading interesseerd mij eerlijk gezegd niet) Tzt zal ik eens met hem een filmpje maken zodra het "weer" weer even wat beter is. Qua prijs, volg ik je, maar, zou maar wat meer research doen op het net. Ten eerste staat de dollar heel laag en m.i. staat hij in week 32 of 34 wellicht nog lager. Ik heb diverse mogelijkheden hier in Europa bekeken en was niet tevreden. Gewoon rechtstreeks van de Fabrikant in de VS. Potje Glaze is 150 USD incl. verzenden zit je nog onder dit budget. Een ander idee is ook leuk als iemand toevallig naar de states gaat en dan gewoon een bestelling doen en deze laten afleveren bij het hotel waar diegene verblijft, om maar eens wat geks te noemen. 8o Overigens heb je ook sampler setje's een beetje vergelijkbaar met DJ panel's... (en dan heb ik het niet eens over groothandels prijzen en ook niet over de BTW!)

Qua voorbereiding ben ik er gemakshalve even van uit gegaan dat dat geschiedt volgens de regels van de kunst.... bla, bla, bla,... (foamen, wassen 3/4 emmersysteem, drogen, IPA wipedown etc.....)

Jip maar dat was de glasur en niet de concours, welk 2 totaal verschillende producten zijn met hun eigen specifieke eigenschappen ( de glasur sheet en bead echt totaal anders dan de concours )
jip ik weet dat de dollar laag staat ( meldde ook e-bay OF elders in Europa )
Jip, ik ken ook verkopers uit de US, maar zij zetten er niet voor niks expliciet bij dat eventuele extra kosten e.d. niet voor hen zijn e.d ( nope niet allemaal maar wel meerdere ( lijkt me dus niet voor jan met de korte achternaam ))
Let er op dat als even tegenzit er altijd een kans bestaat dat de douane nou net jouw pakje er uit haalt je er dus weer een duit bovenop kan krijgen. ( is een kans van dus de gok is aan ieder )
Voor de geïmporteerde en niet afgedragen btw potjes e.d. is er een ander forum wellicht beter voor geschikt.

Voor je gaat bleren dat ik meer reseach zou moeten doen, wel eerst je eigen feiten op orde stellen en niet veronderstellen dat ik net uit een ei kom gekropen .... bvd dank

freddyevo2 zei:
Zit alleen nog met de vraag of ik de auto ga strippen van de middelen die er nu op zijn aangebracht en 'm vervolgens naloop met Dodo Juice Lime Prime, of de Poorboys World Professional Polish

Bekend probleem, daarom lift ik even in dit topic.

Begin juli heb ik onze Astra in de DGPS3 en de Fuzion gezet. Nu heb ik volgende week het Opel treffen van het jaar en zit ik te dubben wat ik zal doen...
De waxlaag is nog ruimvoldoende aanwezig maar het lekkere botorzachte gladde gevoel is inmiddels wel verdwenen.

Zal ik nu de complete lagen strippen en iets nieuw's erop zetten of zijn er jullie inziens ook nog andere opties ?

Wat ik heb staan :
- WG DGPS3
- WG Fuzion
- Swissvax
- Dodo HC, PH, SN2, BV, DW, LF, NFS, LP, LPL & RM
- PB's BH / WD

mk-us zei:
Jip maar dat was de glasur en niet de concours, welk 2 totaal verschillende producten zijn met hun eigen specifieke eigenschappen ( de glasur sheet en bead echt totaal anders dan de concours )
jip ik weet dat de dollar laag staat ( meldde ook e-bay OF elders in Europa )
Jip, ik ken ook verkopers uit de US, maar zij zetten er niet voor niks expliciet bij dat eventuele extra kosten e.d. niet voor hen zijn e.d ( nope niet allemaal maar wel meerdere ( lijkt me dus niet voor jan met de korte achternaam ))
Let er op dat als even tegenzit er altijd een kans bestaat dat de douane nou net jouw pakje er uit haalt je er dus weer een duit bovenop kan krijgen. ( is een kans van dus de gok is aan ieder )
Voor de geïmporteerde en niet afgedragen btw potjes e.d. is er een ander forum wellicht beter voor geschikt.

Voor je gaat bleren dat ik meer reseach zou moeten doen, wel eerst je eigen feiten op orde stellen en niet veronderstellen dat ik net uit een ei kom gekropen .... bvd dank

I Know.

Alles wordt zakelijk zo als het hoort aangeschaft.

Douane doet wat ze moet doen.

Veschillen Zymol idem, ik was er ook vanuit gegaan dat je dat wist.

Ik denk totaal niet dat je uit een ei kom.

Ik importeer al jaren zelf, van alles.

No hard feelings verder.

Eye-see is maar een uitspraak/woordspeling:-)^

(en ben verder een hele goede klant bij CC)

Wat me nog te binnen schoot: Butter Wet Wax van Chemical Guys.

... Maar zie ik nu dat CC helemaal geen CG producten meer in het assortiment heeft?

nope, en gaan er ook niet meer komen ( anders even de zoekactie er bij pakken, staat menigeen over geschreven )

De tip van rodders om gewoon te glazen kan ik ook zeker begrijpen. Dat zou ook een goede aanrader zijn.

Blijven we wel on-topic? Het gaat om de beste wax, niet over het importeren van waxen.

De Topic Starter werd eerder in de richting gewezen om Zymol Concours te bestellen vanuit de VS, omdat de dollar laag staat en het binnen het budget zou vallen.
Ik schreef op waarom hij dat liever niet kon doen, aangezien het risico op inklaringskosten hier gebagatelliseerd wordt in een trend van: "Je hebt geluk of niet". Gezien m'n reactie gericht was op een direct advies naar de topic starter, dacht ik dat ik on topic was.

Maar goed, ik begrijp dat het nu niet meer gaat over adviezen naar de topic starter, maar dat we alleen moeten praten over de beste wax < €150. Prima.

Het topic gaat over de vraag of het nog beter kan de waxen die hij al heeft, niet over het importeren van producten uit andere landen, daar is al genoeg over gezegd.
En er was al duidelijk aangegeven dat TS gaat voor de E-Zyme die hij mag lenen van mk_us dus echt veel effect heeft het niet om uit te leggen wat je zelf allemaal al geimporteerd hebt.

De tip van Rodders is trouwens helemaal zo gek nog niet.
Voor een Concours is glans belangrijk, bescherming wordt niet beoordeeld.

Je kan bijvoorbeeld een pure glaze over de wax aanbrengen zoals M7. Blijft natuurlijk niet lang zitten maar voor extra glans voor een dag is het aan te raden.