• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Kunststof- / rubberproducten voor wit uitgeslagen plekken?

PieterE90 zei:
Even vraagje, ik heb naast het dak en de portieren 2 heel smalle 'stroken' rubber zitten, hoe kan je die het beste behandelen? gewoon met washandje insmeren en wat op de lak is gekomen met een mf doek schonwrijven? Zijn echt 2 heel smalle stroken van ongeveer 2 mm, maar na het poetsen zijn ze wel lelijk wit.

Pieter, ik herken je probleem. Zie de rondlopende bovenrand bij de zijruit. ook die is vrij smal (ik had helaas geen betere foto dan deze). Ik gebruik inderdaad een washandje om o.a. deze trims te behandelen en gebruik inderdaad een mv-doek om eventuele TR op de lak af te nemen. Ik vind het goed werken. Misschien zou Foam on a stick van Lake Country ook goed kunnen werken, bedenk ik me zojuist. :)

DSCN2707.webp

Holla,

ik heb ook de eerste keer niks afgeplekt, stom weet het!
Maar nu kraken mn raam rubbers soms.
Los ik dit ook op als het met apc clean en dan voed met trim restorer?

Ik denk dat dat kraken van de rubbers niet op te lossen is door ze schoon te maken :-/
Ik heb dat in deze periodes ook wel es en volgens mij komt dat gewoon door het warme weer..

Iemand ervaring met de wax blaster?

https://www.Carclean.com/product/Wax_Blaster/Wax_Blaster_WB-3410_100823

Is nu extra voordelig maar werkt het ook?

die schildpadden nano meuk maakt het ook zo wit!

ik heb protech, interior/exterior plastic reiniger gebruikt.

dit werktte prima!! (wel ff schrikken toen ik me dash ermee inspoot, en begon te boenen..... dat spul schuimt8o :weetniet )

met een potlood gummetje ,kan je mogelijk de wax resten van je kunstof af gummen.
let op neem een transparante gum waar geen zand in is verwerkt.
neem geen witte of gekleurde gum.
groetjes sorento

Dat met een gum kan ik bevestigen. Ik had op mijn kunststof witte vegen van de wax. Zie foto hieronder.
100_1011.webp

Met een witte Steadler gum (ik had geen transparante) een deel geprobeerd.
Foto na.
100_1012.webp

De witte vegen verdwenen als sneeuw voor de zon. Bedankt voor de tip Sorento.

Wat te doen met oude zeer hardnekkige witte vlekken op trims. Zelfs pure APC van PB werkt niet afdoende en het gummetje ook niet. Iemand een idee?

Ik bedenk net de pindakaas truc, stom stom, nog niet geprobeerd, ga ik morgen doen! Bij geen voldoende resultaat meld ik me weer.