• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Kunststof- / rubberproducten voor wit uitgeslagen plekken?

Erik

Detailing rookie
24 aug 2008
285
0
Hallo,

Mijn golf 4 heeft hier en daar wit uitgeslagen plekken door de Natty's red wax.

En hier en daar zijn ze wat verkleurd. Ik heb een paar foto's gemaakt.
Van het wit uitgeslagen kunststof.

schadefiesta017.jpg

schadefiesta018.jpg

schadefiesta019.jpg


Met welk product is het weer het mooiste zwart te maken.
En het wit te laten verdwijnen.

Groeten Erik
 
Erik,
de zwarte delen eerst even schoonmaken met APC en vervolgens met trim restorer behandelen. En bij de volgende waxbeurt eerst even deze delen in de bekende blauwe tape zetten, ben je gelijk van het probleem af.

Een duurdere toekomstige opslossing is de zwarte delen op de bumpers te laten spuiten en de antenne te vervangen door een haaievinnetje. :D

** edit: Adrie was me net voor **
 
Delen aftapen leek me ook al strak plan voor de volgende keer.
Waarmee kun je het beste de trim restorer mee aanbrengen ?
Op een pad of met een doek ?
 
Een pad gaat goed, bijvoorbeeld zo'n gele carclean pad. Een badstof doek werkt naar mijn mening nog beter omdat je veel preciezer kan werken. Ik breng het aan met een washandje. Klinkt misschien raar, maar het werkt echt uitstekend. ;)
 
En dat APC hoe werkt dat precies ? Gewoon een soort extra sterke shampoo ?
Hoe moet ik dat zien. Elk topic kom ik dat spul wel tegen.

En hoe te gebruiken. Emmer water + APC


Tim zei:
Ik denk trouwens eerder dat een pre-wax cleaner gevlekt heeft. Natty's is een pure wax en vlekt meestal niet zo erg.

Sinds ik de auto heb heeft deze alleen een klei beurt gehad. En alleen maar Natty's red.
De andere auto de Ford Fiesta heeft er ook last van hier en daar. Waar ik het kunststof geraakt heb.
 
apc is een all purpose cleaner. voor vrijwel alles te gebruiken dus.
hoe gebruik je het:
in een spray bottle, er is zelfs een speciale apc spraybottle waar de mengverhoudingen opstaan.

recht streek op het kunstof sprayen en afnemen.
of op een doek sprayen en in het kunstof inwrijven
om vervolgens de trim restorer te gebruiken
 
Wat ook goed werkt is om met een tandenborstel of ander borsteltje de APC goed in te werken met draaiende bewegingen.
 
Als je in het vervolg eerst de kunststof stukken behandeld voor je gaat waxen bespaar je je achteraf een heleboel werk.
 
Dibbuz zei:
Wat ook goed werkt is om met een tandenborstel of ander borsteltje de APC goed in te werken met draaiende bewegingen.

:cool:

Op deze manier verwijder je de witte resten die op het kunststof zitten. Met een gewone doek alleen zal je dat niet zo goed lukken.
 
ik sluit me volledig aan bij bovenstaande oplossingen.

Poorboys Trimrestorer is goed, maar BlackWow kan er ook wat van :heart_eyes:
 
Heb zelf ook goede ervaringen met eerst de delen met trimrestorer behandelen en vervolgens polishen / glazen / waxen. De wax e.d. hecht niet aan de met trimrestorer behandelen delen.
 
Staat weer een aantal tips en info tussen.

Binnenkort maar een leuke bestelling maken.
Om alles weer mooi zwart te krijgen.
Trimrestorer en nog wat leuke dingen.
 
En als je nou geen APC heb besteld omdat het niet op voorraad is. En je wilt toch aan de slag.
Waarmee dan goed ontvetten ?

Remmenreiniger bv :-b ?
 
Afwasmiddel kan werken denk ik ,dit ontvet ook goed. Tast je wax laag wel aan ,maar ik zou liever hebben dat dit mijn lak raakt dan remreiniger.
 
B.K. zei:
Afwasmiddel kan werken denk ik ,dit ontvet ook goed. Tast je wax laag wel aan ,maar ik zou liever hebben dat dit mijn lak raakt dan remreiniger.
Daar slaat je lak gegarandeerd mat van uit. Super spul...
...voor de remmen.
 
Even vraagje, ik heb naast het dak en de portieren 2 heel smalle 'stroken' rubber zitten, hoe kan je die het beste behandelen? gewoon met washandje insmeren en wat op de lak is gekomen met een mf doek schonwrijven? Zijn echt 2 heel smalle stroken van ongeveer 2 mm, maar na het poetsen zijn ze wel lelijk wit.