• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke lakbescherming voor een rode BMW 1-serie

Longdude

Detailing addict
16 nov 2014
17
50
52
NH
Zoals de titel al aangeeft zoek ik naar de juiste middelen om de rode lak lang netjes te houden.

Toen de BMW is afgeleverd kon ik door de schijwerpers redelijk de staat van de lak beooordelen, en die viel mij zowaar niet tegen! Nu gebruikte ik voor mijn grijze (metallic) BMW touring allemaal spullen van Mothers, eigelijk prima spul in het gebruik, maar ik vraag mij af of ik dit gewoon kan blijven gebruiken of dat ik beter spullen kan gebruiken voor de rode uni lak.

Ik weet dat er voor zwarte lak speciaaltjes te koop zijn (black hole) en ook voor wit (diamond), is er voor rood ook zoiets?

Slachtoffer:

DSC_0246_1.webp

black hole is niet voor zwarte lakken maar voor donkere lakken, diamond white is niet voor witte lakken maar voor lichte lakken.

Spullen kan je gewoon blijven gebruiken, je auto zal er echt niet anders van gaan kleuren.

Wat je gaat adviseren hangt af van de vraag. Jou vraag was of er specifiek voor een rode auto een glaze te koop was net zoals voor zwarte en witte auto's.
Het maakt eigenlijk niet uit of je er nu black hole of white diamond op aan brengt.
Als je nu al een glaze van Mothers gebruikt (zoals de Micro-Polishing Glaze / Sealer & Glaze) dan kan je die prima op je rode lak gebruiken.

De glaze van Mothers (step 2) is inderdaad prima. Als je die al hebt zou ik die zeker blijven gebruiken.
Kan ook prima machinaal verwerkt worden.

Ik heb een rode Renault, geen uni-lak weliswaar, maar ik kan je melden dat het volgens mij inderdaad niet uitlmaakt of je BlackHole of WhiteDiamond als glaze gebruikt. Geen van beiden doet naar mijn meningn ook maar iets op rode lak. :( Met Step 2 van Mothers heb ik geen ervaring.

Ik gok wolfgang deep gloss paint sealent 3.0 welke een synthetische wax betreft met een goede standtijd.evt af te toppen met een collinite 845 bv.

Gefeliciteerd met je nieuwe BMW. Ik ben ervan overtuigd dat alle producten op alle kleuren werken. Wat dat betreft kan je prima de spullen van Mothers blijven gebruiken. Het is alleen de sport/hobby om de producten te vinden die net dat beetje extra doen voor jouw specifieke geval. Ik weet niet hoe blij de sint is met jou, maar mijn eerste indruk van Ultra Glaze van AF is erg positief en zou het zeker goed moeten doen op uni-rood, dus misschien kan je dat vragen? Sowieso kan ik je de spullen van AF aanraden voor rood, bijvoorbeeld Tripple als voorbereiding voor de wax.

Als wax zou ik kiezen voor carnauba wax. Dodo heeft er twee die meer voor jouw auto bedoeld zijn, banana armour en Orange Crush en zeker over die laatste lees ik veel positieve verhalen en die is binnenkort in de aanbieding. Van AF zou je passion kunnen overwegen, maar die is weer iets duurder. En vergeet Bouncers niet! Ik weet niet welke wax je nu gebruikt, maar bij mothers moet je er volgens mij een beetje op letten dat er geen cleaners in zitten, dus step 3 bijvoorbeeld. Cleaners is niet perse een probleem, ligt er alleen aan wat je ervoor hebt gedaan.

Kortom, je kan prima gebruiken wat je hiervoor hebt gebruikt, maar als je het leuk vindt, kan je ook wat geld er aan uitgeven.

Succes!

@Rick325i: thanks :-)^

@Toni: bedankt voor je aanvulling! Zelf gebruik ik deze spullen:

DSC_0276_1.webp

Ik heb even gekeken bij Dodo, dat is in ieder geval ook wel netjes geprijst. Ik zie hier spullen voorbij komen die duurder zijn dan vloeibaar goud!

Maar wat gebruik nog meer bij Dodo dan, ik heb nog een nieuw blok klei en de showtime zit zo goed als vol. Dan nog alleen een prewax cleaner en een sealer/glaze toch? Kan ik die van Auto Finesse combineren?

Manman wat een producten zijn er te koop .

Maar je hebt er al een cleaner tussenstaan toch en ook een glaze sealent combi product van mothers of zijn deze bijna op? Autofinesse Rejuvinate/Poor boys prof polish zou je gewoon kunnen combineren. Voor nu zou ik er gewoon een laag collinite opknallen en in de zomer evt met dodo wax bv. Maar onthou dat je 90% van je resultaat bereikt met polijsten en niet met een dure wax. Een fles 845 is een aanrader op alle vlakken!

Nee hoor, ze zijn nog niet op. Ik heb ze op de foto gezet zodat helder is welke spullen ik al heb.

Als ik dit probleemloos kan gebruiken dan doe ik dat gewoon, maar Tonie schreef dat ik op moet passen met cleaners en die heb ik er toch tussen staan of is dat heel iets anders?

Hee, nou heb ik het weer gedaan;) Ik gokte al dat je die spullen had en zoals ik al schreef, step 3 is een pure wax zonder cleaners. De meeste andere van Mothers hebben wel cleaners. Stel dat je dan eerst ultra glaze of step 2 van mothers zou gebruiken en daarna een wax met cleaners, wordt je werk van hiervoor weer tot op zekere hoogte ongedaan gemaakt. Dat step 1 een cleaner is, juist goed. Een wax met cleaners gebruiken zou een beetje hetzelfde zijn als dit systeem in omgekeerde volgorde.

Als je tevreden bent met dit, zou ik het lekker blijven gebruiken. Wil je toch een keer iets anders proberen, dan kan je een keer step 3 vervangen voor een (panel) pot orange crush, of step 2 voor Ultra Glaze, etc. Tripple is dan ongeveer vergelijkbaar met alle 3 deze stappen, maar minder lange standtijd, dus je zou dan tripple kunnen gebruiken en nog een extra laag step 3 aanbrengen.

Er is keus genoeg:) en als je niet uitkijkt kan je al je geld naar carclean brengen, maar je moet je wat mij betreft altijd afvragen of je tevreden ben met wat je hebt, anders is het zonde van het geld.

Succes

Mooi dan blijf ik lekker bij mijn eigen spullen gebruiken :-)^

Ga ik alleen even kijken voor een andere washmitt en droogdoek, misschien iets voor de banden en.....en......en :-D

O ja.....mijn nieuwe velgen zijn deels gepolijst, is daar nog iets slims voor. Ik heb voor mijn oude gelakte velgen een pot poorboys staan, kan dat er ook op?

20130217_135933.webp

Suggestie:
https://www.Carclean.com/product/CSF/D...cm_DC_1_101684
https://www.Carclean.com/product/Dodo_...SNWM1PC_101423
Die pb wheelsealent kan gewoon op je velgen.

Schrijf je reactie...