• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke merk pneumatische poetsmachientje 4 inc max

orange and black

Detailing rookie
2 mrt 2010
18
0
Goedendag allemaal,

Ik ben op zoek naar een klein pneumatische poetsmachientje,voor een 4inc padje.
Maar ik kan hier weinig of niks over vinden,heeft een van jullie hier ervaring mee?
Zo ja dan zo ik graag wat merken willen weten,en of ,waar ik zo,n machientje aan kan schaffen.
Want het lijkt mij uitermate handig voor de krappe hoekjes,en ook de spoilers en bumpers,en de skirtlijsten.

Ik heb al een merk op internet gevonden,en wel inger sollrand,de 3129k mini,het zag er mooi klein en handzaam uit,en heeft er ook nog een snelheids regeling op zitten.

Maar als er nog meer suggesti,s zijn dan zou ik dat graag van jullie willen weten?
Het lijkt me wel aardig om op lucht te gaan poetsen,of is dit niks om dat met lucht te gaan doen?

Greats ,nils.
 
Hmm, heb wel meer iets gezien van apparatuur op lucht, maar ik heb het idee dat dat spul is voor echte pro's.
Geen idee hoe duur het is, maar ik vermoed dat een beetje kwaliteits apparaatje aardig in de centen gaat lopen.
Verder heb je een goede compressor nodig (die niet bij het minste of geringste weer aanslaat).

Eens kijken of ik nog wat kan vinden hierover.
 
Die bedoel ik ja

https://forum.Carclean.com/cc_postsm56865/Poorboys-ten-opzichte-van-Meguiar-s.aspx#post56865

Verder nog wat van Meg's in post #2 van dit topic (wel ff scrollen):
https://forum.Carclean.com/cc_postst4668/Nieuwe-Meguiars-producten-voor-2010.aspx
 
Het is allemaal nog nieuw voor mij dus ik ben gewoon is ff aan het rond vragen en iedeeen op te doen,over wat mischien wel handig en of makkelijk is.
Ik help af en toe wel eens bij een kameraad van mij,die heeft een auto schade bedrijf,en help hem wel eens met strak maken van auto,s,en dat doen we dan met pneumatische schuurmachines,ik vindt dat je juist daar lekker gecontroleerd mee kan schuren,je hebt er net ff meer fealing mee.
Ik heb voor mijn eigen een elecktrische,van festo de rotex 150,en daar ga ik nu ook mijn auto mee poetsen,ik heb daar al kompressor pads voor besteld en ook al binnen gekregen.
De festo is prachtig voor de grote vlakken maar voor de bumbers en spoilers is een klein machientje net ff wat hanteerbaarder,ivm alle hoekjes en ronde vormen.

Want je hebt nu van 3m van die mooie kleine trizac schijfjes met hook up.
daar kan je heel mooi de sinasappel huid mee weg polijsten.
En daarna moet de glans weer ff terug gehaald worden met een polijst annex poets machientje,dus van daar.

Greats nils.
 
Schuren gaat perfect op lucht. Vind dit fijner werken dan op de dap etc. Polijsten vind ik echter niks op lucht. Dit vind ik veel beter gaan met een elektrische machine.
 
[mod]Probeer eens in 1 reactie alles te tikken, we hebben nu 6 reacties samen kunnen voegen naar 2![/mod]

Ik heb net ff de linkjes bekeken,maar dat tolletje die bij meq getoont wordt dat ziet er goed uit:ja .
Is daar nog meer van bekent ,type ,merk ?
Zo iets zoek ik helemaal goed:)^.
Is dat van mequair of een ander merk ?

Wat een heerlijk forum is dit toch,het werkt aardig verslavend,haha.
Kijk er bijna iedere wel even op,geweldig hoor.
 
passen er geen 4inch pads ( zoals DEZE )op de festool dan ( andere backingplate )
Of vind je het apparaat op zichzelf te groot ?
 
He Dutch,
Maar we gaan ook uit van de kleine plekjes en hoekjes he ,niet de grote opervlakken die doe ik met de festo,dat gaat lekker met de kompressor pads der op .
 
[mod]Probeer eens in 1 reactie alles te tikken, we hebben nu 6 reacties samen kunnen voegen naar 2![/mod]

Mk ik kom met de festo niet in de kleine hoekjes,daar is de machine te groot voor

He Tim,nee ik bedoel dat kleine lucht tolletje onder aan de hele lijst van meq spullen.

Ik kan de foto niet kopieen,maar ik heb het al gevonden het zijn 2 type tolletjes Pneumatic Mini DA Sander - 1 ea en de
Pneumatic Mini Rotary Polisher - 1 ea een van bijde heb ik wel belang bij .

ik zou dan voor de rotary gaan,Ze zitten nu in het progama van meq,maar waarschijnlijk niet in Nederland te leveren.
 
Koop een DAP en een 3,5 inch backingplate en gebruik daar de 4 inch spot buff pads bij.

Of koop een Festool (hint, zie onderschrift) rotary met een 2,8 inch backingplate met de 4 inch spot buff pads.

:-"
 
Trizact is op zich een goed product, maar stofjes / spuiteffect wegschuren werkt niet echt
trizact is meer bedoeld als laatste stap voordat je gaat polijsten.

persoonlijk vind ik het systeem van 3M (en zeker de trizact) een beetje achterhaald,
zowieso het nat schuren is in mijn ogen "ouderwets".
4 inch (76mm) pneumatisch polijstmachientje hoeft niet eens zo duur te zijn, ik heb er 1 van het merk STEINEL
het machientje heb ik tijdens de schadeherstelbeurs 2008 aangeschaft voor 97,- ex btw,
wat ik nog wel eens doe, als ik een polijstklus bij de klant heb, is een 3M roloc 4 inch steunpadje in de accuboormachine en polijsten maar :)^
 
Voor kleine hoekjes schuren gebruiken wij de excentrische schuurmachines van Rupes, zij hebben qua afmetingen redelijk wat variaties.

Misschien zit er iets voor je bij.
 
[mod]Probeer eens in 1 reactie alles te tikken, we hebben nu 3 reacties samen kunnen voegen naar 1![/mod]
He Nickless,
Ik heb al een festo,ff lezen he,haha.
Het gaat mij juist om de grote,vandaar dat ik een klein machientje wil.
Maar heren ik heb hem al gevonden hoor het wordt de rotary van meq,ik ben er uit .
Nu alleen nog ff kijken waar ik hem kan bestellen,of kan jij der aan komen Tim?

He Richard,bedankt voor de tip,van 3m roloc!
Toppertje.

Eelco,met rupes schuren wij ook de auto,s,die met die carbon uitvoering hebben we der een paar van of liever gezegd mijn kameraad heeft er een paar van .
Maar ik bedoel echt krappe hoekjes en vooral ook de ribbel vloer van pickup auto,s.
En daar ook de wanden van want daar zit meestal niks vlaks aan,dus vandaar dat kleine tolletje.
 
orange and black zei:
He Nickless,
Ik heb al een festo, ff lezen he,haha.
Ik lees goed hoor, je hebt een Rotex. Maar omdat iemand als optie riep een rotary... gaf ik je de hint voor de Festool rotary ;)


orange and black zei:
Nu alleen nog ff kijken waar ik hem kan bestellen,of kan jij der aan komen Tim?
De G220 van Meguiars is géén rotary maar een Dual Action, net als de Rotex.
Ff goed lezen hé :rules

En daarbij, pneumatisch polijsten lijkt me geen pretje, slang die langs de lak kan schuren, compressor die steeds aanslaat en steeds druk moet opbouwen, herrie van dat ding, miniscule oliedruppels die uit het apparaat lekken enz. ...
 
Ben een tijdje terug ook is opzoek gegaan naar een klein tolletje op lucht.
Net wat Richard zegt, een fatsoenlijk pneumatisch tolletje hoeft echt de kop nog niet te kosten. Steinel levert idd een gunstig geprijst apparaat. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een complete (2dehands) set van 3M, het Finesse-it systeem. In deze flinke koffer zat naast diverse schijfjes, pads, en polijstmiddelen dus ook een pneumatische tol. Fijn apparaat, al heb ik er nog niet echt de tijd voor gehad om er is lekker serieus mee te gaan oefenen.

Het setje wat Meguiar's dit jaar gaat uitbrengen, de zogenaamde headlight en spotrepairkit, is inderdaad een lekker setje, maar helaas ook stevig geprijst, want een goede (omgerekend) € 400,- is toch aardig wat geld niet waar? :confused: Op zich heel erg verklaarbaar, want verder zoekwerk leverde een grappig resultaat op: het pneumatisch gereedschap wat Meguiar's straks levert in deze kit is van het merk Chicago Pneumatics. Da's niet bepaalt troep te noemen ;)
Dergelijke stukjes gereedschap kosten zo'n kleine 200 eurootjes, excl. BTW uiteraard, en ja, prijs per stuk welteverstaan.
Tel dat bij elkaar op + de kosten van de bijgeleverde nieuwe padjes, schuurvellen, en polijstmiddelen, en een prijs van ruim 400 euromuntjes is toch gauw bereikt, dus is de "all-in-one" prijs die Meguiar's gaat hanteren zo gek nog niet.

Zomaar een vraag, maar misschien dat onze hofleverancier iets kan betekenen omtrent deze stukken gereedschap? ;)

(NB: bovengenoemde prijzen zijn omgerekend van uit Amerikaanse dollars. Niet meegerekend zijn dus de evt. vervoers-, inklarings-, en detailhandelkosten!)
 
Hallo Havana,Cohiba.

Ik heb ff nagezocht,maar dit merk wordt al verkocht in Nederland en wel in Gouda.
Bij de firma mechatechniek.nl en volgens mij valt de prijs reuze mee.

Er zijn 3 types in deze machintjes.
1 rp 9777 kit of los,dees is voor de polijst.
2 rp 9775 kit of los,dees is excentrisch.
3 rp 9776 kit of los,dees is roterend.
Ze zijn ook kwa snelheid regelbaar,maar dat ligt er ook een beetje aan hoeveel lucht en of druk je gebruikt.

Nou ik heb net ff met Gouda gebeld maar de prijs valt reuze,hij zit zo rond de 125 euro brutto ex de btw.
Je kan hem bij iedere gerenomeerde gereedschappen handel bestellen zoals brezan,of kroon,goudse ijzerwaren enz voort.
 
Correct, ik doelde alleen op exact dezelfde machines die Meguiar's straks gaat leveren, en dat zijn deze.
Prijs excl. BTW +/- € 200,-

Zal me benieuwen wat dan echt het grote verschil uit kan maken tussen de verschillende types.:weetniet