• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke ontvetter voor gebruik sonax polymer shield?

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Beste detailers, Welke ontvetter zouden jullie aanraden voordat ik sonax shield aanbreng? IPA? Apc? Eraser? Graag wel ervaring antwoorden. Alvast bedankt voor het antwoord! Waarom ik het vraag? Schijnt standtijd tot 6 mnd te creëren dmv goede ontvetter. Joris Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
De Gyeon prep is een goede ontvetter, word door de meeste denk ik wel gebruikt.
Apc is geen ontvetter op de manier waarop jij bedoelt te gebruiken, apc gebruik je om erg vuile en vette onderdelen te reinigen.
Prep ontvet de lak erg goed, en ontdoet de lak van polijst residu, wel even laten uitdampen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ok duidelijk rallimart! Bedankt voor de uitleg. Ga hem gelijk even opzoeken. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Hier een ervaringsdeskundige. SPN blijft idd veel langer zitten als je eerst goed ontvet met Gyeon Prep. Ik zou je willen afraden om IPA te gebruiken. Niet omdat het niet goed werkt (want dat doet het wel) maar omdat het slecht is voor je gezondheid.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Nog een zeer raadzaam en nuttig advies. Dank je wel mister gti. Heb de prep besteld dus ga binnenkort even wat testen. Ervaring met standtijd dmv kleien,ontvetten en daarna sonax aanbrengen ipv eerst polijsten? Of andere tips. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
VroemGTI;n423842 zei:
Ik zou je willen afraden om IPA te gebruiken. Niet omdat het niet goed werkt (want dat doet het wel) maar omdat het slecht is voor je gezondheid.

Waarom wordt het dan in ziekenhuizen als ontsmettingsmiddel gebruikt? Daarnaast bevat Prep zelf ">50%" IPA (zie een na laatste pagina). Tenzij je het flesje Prep verwisseld met een glas Rosé of enig ander rosekleurig drankje zal het wel meevallen met je gezondheid. :-"


Ik heb afgelopen september PNS op mijn auto aangebracht, na een wipedown met 20% IPA. Deze zit er vandaag nog op, echter inmiddels met beduidend verminderd effect (auto staat 24/7 buiten). Een half jaar is dus makkelijk haalbaar. Kleien, ontvetten gevolgd door PNS lijkt me geen enkel probleem. Door niet te polijsten zullen uiteraard krasjes indien aanwezig zichtbaar blijven. PNS bevat geen fillers, en werkt ook niet goed bovenop een glaze, houd daar rekening mee.
 
@Schorem: Ik heb je link bekeken en je hebt helemaal gelijk! Ook Prep bevat IPA. Ik werkte al met handschoenen als ik Prep verwerk en sta ook altijd buiten.