• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad bij polish

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Zoals de titel al zegt,
Welke Monello kleur pad bij medium polish ?
Welke Monello kleur pad bij heavy cutting polish ?

Dacht zelf voor beiden de groene van Monello te nemen.

Let op het gaat om polish, geen Compound.
 
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Deze vraag is al vele malen langsgekomen en er zijn in diverse topics overzicht schema's geplaatst van Monello en Scholl polijstmiddelen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Gaat om wolf,'s chemicals medium polish
En wolfs chemicals heavy cutting polish

Zal nog een keer de zoek functie gebruiken
 
Enige sturing qua pads.
Polijsttabel Monello.jpg
 
Als ik het goed zie @Istnogferarie.
Dan de medium polish met wit voor mild of groen voor grover.
De heavy polish met groen voor mild en orange groffer.

Zie ik het zo goed ?
 
Als ik het goed zie @Istnogferarie.
Dan de medium polish met wit voor mild of groen voor grover.
De heavy polish met groen voor mild en orange groffer.

Zie ik het zo goed ?

Ja dat kan. Het is geen wetenschap welke met welke mag. Zag laatst iemand op YouTube een finishing polish met een oranje pad te doen omdat de lak dit beter accepteerde. Uiteindelijk is het proberen maar in dit tabelletje zie je een beetje welke pad meer 'bite' heeft en welke zachter is.
 
Klopt, maar voor een fijnere polijststap gebruik je eigenlijk altijd ook een pad met minder bite, dus polijstmiddel en pad beiden afschalen (tenzij je met de grofste combi (grof polijstmiddel op wol) bezig bent, dan doe je vaak eerst alleen een mildere pad met hetzelfde polijstmiddel.
 
Idd Cordoba, na rotary-wol-menzerna HC400 schaal ik af met forced rotated flex- microfiber-menzerna HC400 en pas volgende stap schakel ik over naar een polish...
 
Ik zie overigens dat expliciet gevraagd wordt naar advies voor een polish en geen compound. Dit kan voor verwarring zorgen omdat een (heavy) cutting polish ook wel een compound genoemd wordt. Zo kan je Monello Veloce een compound of een heavy cutting polish noemen.