• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pad bij welke middel ?

kcc

Detailing rookie
27 jan 2012
138
0
ik heb de volgende pads
1 Professional Foam Cutting Pad Yellow
1 Professional Foam Light Cutting Pad Orange
1 Professional Foam Polishing Pad Green
1 Professional Light Polishing Pad White
1 Professional Finessing Pad Black
1 Professional Finishing Pad Red

Met volgende middelen
Poorboys

SSR 1
SSR 2
SSR 2.5
SSR 3
Blackhole
EX-P
Professional Polish

wie kan mij helpen bij de keuze
welke pas beste bij welke midel

en de

Blackhole
EX-P
Professional Polish (deze wilde ik voor hoog glans stijlen gebruiken )
dan ??

Black Hole en EX-P kun je op de zwarte pad doen. Bij de Prof. Polish wordt de slijpgraad bepaald door de pad die je gebruikt.

BlackPassat;331868 zei:
Black Hole en EX-P kun je op de zwarte pad doen. Bij de Prof. Polish wordt de slijpgraad bepaald door de pad die je gebruikt.

bedankt BlackPassat

en dan zekker
EX-P op rood ??

bedankt voor tips

ga als volgt doen :
EX-P op zwart
Blackhole op Rood

maar als ik de site kijk
zijn 2 kleuren
Cutting

en 2 kleuren
polish

Wat voor verschil zit hier in ??

Je hebt nog veel te lezen op het forum Kevin.
De polishing pads hebben veel minder polijstende werking dan de cutting pads. Cutting pads gebruik je met compounds of gemiddeld polijstmiddel (bijvoorbeeld Veloce/Forza/Inizio voor zwaar polijstwerk en vervolgens Mezzo voor een stapje lichter) en polishing pads zijn voor de laatste stap in je polijstcyclus (denk dan aan de Finale) . Finnessing pads kun je gebruiken voor glazes, sealants en waxen.

https://forum.Carclean.com/cc_postst7369/Welke-pads-kan-je-combineren-met-welk-polijstmiddel--een-overzicht.aspx

Misschien kan je hier wat mee, alhoewel de kleuren van sommige nieuwere pads anders zijn dacht ik.

Hierover nog wat gevonden:

https://forum.Carclean.com/cc_postst15617/Overzicht-Monello-polish---Recessed-pads.aspx

Graag gedaan Kevin.
Inderdaad Addy, goeie links. Het overzicht is overigens ook terug te vinden in het onderschrift van ons gewaardeerd mede-lid MK-us, eigenlijk verplichte kost voor iedere detailert.

kcc;331873 zei:
bedankt voor tips

ga als volgt doen :
EX-P op zwart
Blackhole op Rood

Wat voor verschil zit hier in ??

Zoals gezegd kan het allebei, maar als je ze ook allebei hebt liggen zou ik ze omdraaien... rood is zachter.

Zwart of rood maakt qua gebruik niks uit, het is soms handiger om een bepaalde kleur te gebruiken zodat je het wat makkelijker kan zien .

Grappige is dat toen ik hier destijds lid werd, de finishing polish ( bv finale ) altijd op zwart werd gedaan, met de jaren is men overgestapt naar lichtgroen en door naar wit om te finishen.
Kanttekening: is niks mis mee zolang je maar exact weet waarom je iets pakt/doet en niet omdat het "altijd zo maar door anderen wordt gedaan"

Ook hier maar meteen het overzichtje erbij gezet betreffende lakhardheid en wat een middel er op doet ( uiteraard als handvat en zeker géén vaste regel oid )
Zodoende een plaatje bij het praatje wat voor sommige handig is omdat het bos niet meer terug te vinden is door al die schitterende bomen die ervoor staan

PolishChartTotaal.webp

Je kan de PP na de polijstbeurt op finale doen, of je echt meer resultaat gaat zien .... soms wel maar veelal is de extra tijd/inzet niet helemaal rechtvaardig t.o.v. het resultaat.
De professional polish is ideaal om tussentijdse opfrisbeurt als je nieuw waxlaagje gaat zetten en is tevens zo multifunctioneel inzetbaar dat het in mijn ogen een must is om te hebben.

@BP: dank U voor de mooie woorden :)

MK-us, ik zou je ook graag danken voor de mooie woorden, ware het niet dat er een klein lettervretertje door je tekst is gekuierd. Lees het nog eens na en vul de ontbrekende stukken svp in.

Heb het kleine galbakkie te pakken gekregen en made him an offer he couldn't resist .... koos eieren voor zijn geld en heb de letters weer terug