• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pad om wax uit te smeren / op te poetsen

drustonl

Detailing trainee
5 dec 2009
7
47
Ik lees dat velen graag met de hand uitsmeren
maar ik zou graag, vooral de grote delen, met de DAP doen. Aanbrengen met een hand pad, buffen en dan met de dap uitsmeren
met een heeeeeele zachte / wollige pad denk.

wat kan ik het beste gebruken?
bv zoiets van 3M?
http://www.ebay.de/itm/3M-PERFECT-IT-III-POLIERFELL-LAMMFELL133-MM-WEIs-50390-/260374969162?pt=Autopflege_Wartung&hash=item3c9f8ebb4a
 
De meeste brengen het op met de hand omdat er meer gevoel achter gaat zitten als dat je met een dap kan doen ..
Er zijn er een hoop die het natuurlijk met de dap doen omdat het minder belastend is en een stuk sneller :p


Met dat moet je het anders bekijken als dat je nu in gedachten hebt

Opbrengen met de dap + zwarte of rode pad = geen cut
Dan laten curen , lang genoeg met de swipetest
En dan uitbuffen met een zachte mf doek dit ivm uitpoetsen erg makkelijk gaat is een dap onzin!


'' vraag , waarom zit je te kijken op ebay maar hebben ze alles bij carclean in huis'' :party:
 
https://www.Carclean.com/product/Monello/SmartPads_CCS_5_5_inch_Concorso_Finishing_Pad_78_42550_101533

Deze pad is er prima voor geschikt :)
 
Er zijn meerdere mogelijkheden......... blauw, rood, zwart of goud. Voor de DAP gebruik ik vloeibare waxen. Vaste waxen doe ik vaak gewoon met hand.
 
Wax aanbrengen met de dap kan met de finishingspads die hierboven reeds vermeld werden.
Als je absoluut de wax wil uitpoetsen met de dap zou ik eerder gaan voor zgn "bonnets" die je over de pad van de dap aanbrengt (zelf heb ik er geen ervaring mee maar voor zover ik weet dienen deze daarvoor)
In de Carclean.com webshop vind je vast wat je zoekt. :ja
 
Black of white glaze aanbrengen met kompressorpad zwart en een kompressor concorso pad voor de wax ging prima en als een zonnetje kan ik je vertellen en hou dit ook zo ;)
Ja oke, ik heb dan nu ook de Prof. pads aangeschaft met iets andere kleuren, alles is op te zoeken!

Maar je hebt voldoende tips lees ik..