• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Pad voor Polijsten van krassen voor DAP 900???

vinni

Detailing rookie
22 sep 2011
12
0
Hallo poetsliefhebbers, ben van plan om binnenkort een DAP 900 aan te schaffen
om krassen te verwijderen op m'n beemer, gebruik de polish (step 2) van Meguiars.
Welke pad(s) raden jullie aan?
 
Als ik mij niet vergis is de Meguiars step 2 polish eigenlijk een glaze en voor handmatig gebruik. Je gaat hiermee geen krassen verwijderen ben ik bang.

Ik vind het product niet geschikt voor de machine, als je het toch wilt proberen zou ik de zwarte pad aanschaffen en dan moet je het dus zien als een glaze.

Polijstmiddelen van Monello en Poorboys zijn geschikter om lakcorrectie te behalen.
 
Je vergist je niet. Step 2 is enkel voor handmatig gebruik, bij machinaal gebruik zal het te snel drogen en lastig te verwijderen en zal daardoor weinig doen en met de polish zul je geen krassen verwijderen, de polish van Meguiars is namelijk niet een polish zoals vrijwel alle andere merken het noemen, een schurend product, maar het is feitelijk een glaze, de Step 1 (Paintcleaner) is een chemische polish voor handmatig gebruik.
 
Ik zou zeggen koop de dAP900 STARTERSKIT lite edition!! Dan heb je pads en polish erbij!!
Een paar pads extra kun je er los bijbestellen!!
 
Kompressor is 6"en CCS zijn 5.5"
Kompresor heeft lamellen en volgen de contouren van de auto wat beter
De CCS is wat minder gevoelig qua 'om zeep helpen' daar deze 1 geheel zijn en de kompressors bij blijven hangen achter naargeestig hoekje sneller wat missen
Desalniettemin gaat mijn voorkeur toch uit naar de kompressors