• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pad bij scholl s3

waltercabrio

Detailing addict
28 mei 2015
25
60
Hallo heb een vraagje welke pad zou ik gebruiken voor de scholl s3 voor een dap 900 Het is voor een renault maar krijg niet genoeg correctie met monello compound met monello pads graag jullie reactie
 
Je kan er meerdere Scholl pads voor gebruiken:
Paarse compound
Blauwe heavy polishing
Oranje polishing

Deze dus:
Screenshot_20170924-182012.png


received_967435313276010.jpeg


received_1022129837806557.jpeg


Vaak geven deze pads al meer dan genoeg correctie kracht i.c.m. S3.
Wel daarna afbouwen naar finishing.
 
Een Renault niet te corrigeren met een compound? Dat klinkt mij stug in de oren. :) Is je techniek wel juist?

De S3 kan je ook gewoon combineren met de Monello-pads. Een grovere pad zou zijn; Scholl - Spiderpad. (Sandwich, Navy Blue)
 
Beginnen met de S3 op de paarse pad. Werkt dit niet kan je eventueel opschalen naar een witte spider pad met S3, maar voor een franse lak vind ik het wel zéér grof geschut! Na de paarse pad en S3 kan je afschalen naar de S30 op de oranje pad...
 
Een Renault niet te corrigeren met een compound? Dat klinkt mij stug in de oren. :) Is je techniek wel juist?

De S3 kan je ook gewoon combineren met de Monello-pads. Een grovere pad zou zijn; Scholl - Spiderpad. (Sandwich, Navy Blue)
Een Renault niet te corrigeren met een compound? Dat klinkt mij stug in de oren. :) Is je techniek wel juist?

De S3 kan je ook gewoon combineren met de Monello-pads. Een grovere pad zou zijn; Scholl - Spiderpad. (Sandwich, Navy Blue)
Er zijn toch enkele krassen dieer niet uitgaan met de compound van monello met gele pad
 
Beginnen met de S3 op de paarse pad. Werkt dit niet kan je eventueel opschalen naar een witte spider pad met S3, maar voor een franse lak vind ik het wel zéér grof geschut! Na de paarse pad en S3 kan je afschalen naar de S30 op de oranje pad...
Beginnen met de S3 op de paarse pad. Werkt dit niet kan je eventueel opschalen naar een witte spider pad met S3, maar voor een franse lak vind ik het wel zéér grof geschut! Na de paarse pad en S3 kan je afschalen naar de S30 op de oranje pad...
Kan ik na de s3 ook eindigen met polisch van monello of moet dat de s30 zijn
 
Ik neem stiekem een beetje aan dat de Renault geen harde lak heeft. Dan zou je met Veloce - Geel al flink kunnen corrigeren. Waarschijnlijk heb je ook een goede hoogglans inmiddels, maar zie je toch nog wat krassen zitten?

Deze kunnen inderdaad niet voelbaar zijn, maar toch wel hardnekkig! Beetje verraderlijk, zeg maar. :)

Je kan dit nog meer hits geven, lokaal, maar in de mom van lakbehoud zal je daarna ook kunnen accepteren dat dit acceptabel genoeg is.

Ik heb biivoorbeeld krassen op mijn kofferklep zitten van iemand die een doos o.i.d. op de klep had gezet en deze over de lak wegtrok. Deze krassen voel je niet en na heeeel wat polijsten zijn ze alleen ietsjes minder zichtbaar. ;)


Na de S3, die je goed doorwerkt, kan je met Monello - Finale inderdaad finishen. (Witte pad)
 
Ik neem stiekem een beetje aan
Nóóit aannames doen...:rolleyes:

Destijds me volledig verkeken op een Audi A6 lak. Ik was in de veronderstelling dat deze knetterhard zou zijn maar achteraf was een hitje oranje Scholl pad en S17 op de DAP voldoende....
Of dat de lak van de Kia Picanto erg zacht zou zijn...not. moest harken met een rotary :eek:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Op sommige diepere krassen gebruik ik geel/veloce geel/s3, maar over het algemeen zijn de swirls er uit te krijgen met oranje/mezzo oranje s17, dan finishen met wit/finale wit/s30.

Krijg je het er niet helemaal uit, dan zit het toch echt te diep op onze uber zachte lak.
 
Vaak zitten krassen ín het metaal en niet in de lak zelf. Dit krijg je er niet uit.

Geprobeerd met een krabbel te verduidelijken.
Links swirls en rechts een "deuk" ín de lak en metaal.
Vaak herken je dit omdat de kras dezelfde kleur heeft als de rest van de lak. Tevens zijn de lijnen van deze "kras" vloeiender dan een echte kras
Screenshot_20170924-204905.png
 
Toevallig gisteren ook een Renault gepolijst en de lak was niet heel hard, maar sommige krassen en vliegenlijkjes waren toch dusdanig diep dat ik S3 en een paarse pad erbij heb gepakt, zodat ik met 1 hit (bijna) alle defecten weg heb gekregen.
 
Toevallig gisteren ook een Renault gepolijst en de lak was niet heel hard, maar sommige krassen en vliegenlijkjes waren toch dusdanig diep dat ik S3 en een paarse pad erbij heb gepakt, zodat ik met 1 hit (bijna) alle defecten weg heb gekregen.

Daar kan ik alleen maar van dromen op m'n Skoda