• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke polijst, glaze, wax, dap500 astra g

r-astra-g

Detailing rookie
28 dec 2015
12
5
35
hierbij een lang bericht.

Ik heb sinds enige tijd een dap500. En inmiddels een handje vol autos mee mogen polijsten.
Steeds vroeg ik carclean zelf om informatie. Dit werkte super. De service is echt top.
Maar wil nu toch zelf wel wat meer leren.
Ik lees veel, dat de hardheid van een lak van belang is om te weten. hier loop ik echter op vast. hoe kom je hier nu achter?

verder heb ik vooral lichte lakken behandeld.

vanaf zaterdag ben ik in bezit van een astra g. 3 deurs uit 2001.
het is een hele donkere blauwe kleur. tegen zwart aan. metallic. marine blauw zegmaar.
Lak is in verassend goede staat te noemen en nog niet over gespoten geweest.

Nu wil ik de astra goed aanpakken.

Welke producten raden jullie mij aan? en waarom?

gaat om het volgende wat ik nog zoek.

-polijst middelen (heb nu alles van monello)
-glaze
-wax/sealent

ik heb een dap500 met de bekende 5 pads. geel, oranje, wit, rood en zwart

als er meer info nodig is, hoor ik het graag.

Polijstmiddel van Monello is gewoon goed te gebruiken op je Astra. Daar hoef je geen ander polijstmiddel voor aan te schaffen.
Als klei vind ikzelf Ddj Supernatural klei erg fijn evt icm Ddj born slippy.
Glaze gebruik ikzelf niet zo veel maar PB Blackhole is wel oké.
Type wax is een beetje afhankelijk van wat je ervan verwacht Collinite 845/476/915 of een Ddj wax doet het altijd goed.
De Trims (ruim aanwezig op een Astra) verkleuren snel bij zo'n Astra en om dat te voorkomen is een kwestie van bijhouden. Gyeon Trim schijnt goed te zijn maar ik weet niet of je met 1 potje je hele Astra kan doen. Ik gebruik Autofinesse Revive maar Wolfs Black out is ook een optie bv.

+1 voor @Ric325i

Ik weet niet precies hoeveel kunststof er op een Astra zit, maar ik heb met een half flesje Gyeon Trim al het kunststof van een Ford Transit gedaan. Daarvan zijn o.a. de grote bumpers, raamlijsten en plaat onder ruitenwissers volledig van ongelakt kunststof.

Ik zal hier straks even een foto plaatsen voor het idee.

Greetz

hierbij een lang bericht.
Ik lees veel, dat de hardheid van een lak van belang is om te weten. hier loop ik echter op vast. hoe kom je hier nu achter?
als er meer info nodig is, hoor ik het graag.
Ik heb zelf een Astra G gedaan waar de lak goed van was te corrigeren echter zegt dat niet per se wat over de lak op jouw auto. Ik verwacht een redelijk goed te corrigeren lak echter kan alleen een testspot uitwijzen wat er nodig is voor jou auto. Ik zou starten met bv Mezzo op een oranje pad en dan kijken wat dat uithaalt. Hierna bekijk je of de lak voldoende is gecorrigeerd (anders nog een hit of 1stap grover met Veloce) en kun je waarschijnlijk afschalen naar finale op wit bv.

dank voor de antwoorden.

kunstof doe ik met een hete lucht fuhn of haarfuhn.
daarna met een spulletje van mequiers.

Heb daar goede ervaring mee op een corsa b. met de bekende wielranden die altijd verbleken.
fuhnen, behandelen met meq.
gemiddeld werk ik randjes nog 4 keer per jaar af met meq. bij mij blijven ze altijd netjes zwart.

astra g, (heb ik eerder gehad) deed het middel van poorboys het goed op
sorry, ik ken niet al die product namen uit mijn hoofd. daar moeten alle merken nog eens iets voor verzinnen geloof ik.

Je fohnd het kunststof en daarna een dressing erop? En dit zo'n 5x per jaar, dus blijft dat spul van Meguiars zo'n 10 weken zitten?

Dan ben ik erg benieuwd welk spul dit is.

Ik was al helemaal blij met Gyeon Trim dat in verhouding met mijn gebruikelijk product 10x langer blijft zitten.

Ik was al helemaal blij met Gyeon Trim dat in verhouding met mijn gebruikelijk product 10x langer blijft zitten.

Ik ben ook lyrisch over de Gyeon Trim. Een beetje eigenaardig om aan te brengen en niet goedkoop, maar een geweldig resultaat op plastic delen. De kleur wordt en blijft donker. Het plastic blijft ook maandenlang water afstoten. Ik heb het voor het eerst getest op mijn vorige RT en mijn huidige motor is er ook mee behandeld in februari 2015. Ik heb toen - per ongeluk - 5 vierkante cm over het hoofd gezien en dat merk ik nu nog steeds als ik de motor was of door de regen rijd.

Op fijn kunststof werkt het als een malle, maar op grover kunststof zal er misschien meerdere lagen aangebracht moeten worden. Zoals ik in andere topics al had aangegeven, werkt het daar minder op omdat het misschien dorstig is.

Heb dit nog niet getest.

Greetz