• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstmachine, DAP900 of wat anders?

Tiemen

Detailing addict
22 aug 2012
134
65
50
Hola allen,

Ik wil graag een polijstmachine aanschaffen, maar omdat er zoveel keuze is, zou ik graag advies willen.

Uiteraard heb ik gelezen over de DAP900.
Zoekend op MP kwam ik ook deze tegen:

[mod]Lees a.u.b. de forumregels even door. Commerciële links zijn niet toegestaan.[/mod]

Zij al die bovengenoemde nu roterende machines?

Ik heb inmiddels begrepen dat ik, als beginner, beter een excentrische polijstmachine, zoals de DAP500/900 (is de 500 niet meer verkrijgbaar? staat niet meer op de site...) kan kopen dan een rotary.

Aangezien er best wel prijsverschil is, lijkt het mij goed om eens te informeren bij de kenners: jullie! ;)

Alvast bedankt voor het meedenken.

(de bedoeling is dat ik mijn eigen auto kan polijsten, en af en toe eens een andere auto)
 
Waarom buiten de deur shoppen als alles te verkrijgen is bij Carclean? :weetniet

Alle door de jou genoemde linkjes zijn roterende polijstmachines, eingelijk niet echt een beginnersmachine.

Beter is om te beginnen met een D/A oftewel een dual action machine zoals de DAP900.
Lees onderstaand topic eens door, hierin worden alle stappen behandeld:

https://forum.Carclean.com/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx
 
De mijne komt hier vandaan :-"
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V2_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803

@nicknameless : heb zelf ook ooit zo'n vraag ( aan mezelf ) gesteld ivm waar alles aan te kopen : als je via Google op dit forum terechtkomt zit je nog niet in de webwinkel hoor.....
 
@ mk-us; wist iet dat je naar de webshop kon op die manier, nooit bij stil gestaan.

Ontopic:"ik zou gaan voor de DAP900. Met een roterende machine kan nogal wat mis gaan. Een DAP is een excentriche machine, is zowaar "fool proof". Zoals Grandscenicman al aangeeft, een dergelijke set is erg mooi, alles al lekker om mee te beginnen. Wel een fles Monello Spruzzo of C.Pro Eraser toevoegen om je polijstwerk te kunnen inspecteren.
 
Iedereen bedankt voor jullie antwoorden!

Binnenkort wil ik de DAP900 gaan bestellen.

Nu zat ik te denken aan onderstaand pakket:

Shampoo

Spons

Zeem

Klei

DAP900
(overigens zijn er 2 sets, deze en deze, wat is het verschil, en welke raden jullie aan?

Wax

Reiniger

En een extra setje pads.

Ook wil ik graag zwarte kunststof achterruiten (grijs kenteken auto) weer glanzend maken. Welke spullen heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Lijkt mij prima set. Hoepel mijn voorkeur uit zou gaan naar een washmitt ipv een spons. Verder zou je wat meer doeken kunnen aanschaffen om polijstresidu af te nemen en wax e.d.
 
Ik zou in inderdaad voor een DAP900 gaan want dat is voor een beginner veiliger dan een roterende poetsmachine. Ik zeg met name veiliger omdat ik het niet helemaal eens ben met de uitspraak "fool proof". En dat kan ik vanuit mijn eigen ervaring zeggen.

Ik ben zelf een keer met een te grove combo van pad en poetsmiddel door de lak gegaan. Het oppervlak zelf was geen probleem maar met de pad zat ik ook net bij een gebogen rand in de buurt en op een rand is de lak vaak dunner. Ik zat tijdens het poetsen te kijken of het krasje al minder werd en *%*&^4762876*^**&^@*@%}:)w !!!!!! toen zag ik opeens dat ik door de lak was gegaan op een plek waar ik dus niet goed op zat te letten, dat afgeronde randje. Prachtig door de lak gepolijst.

Dus zelfs met een DAP moet je goed blijven opletten En zeker met de 900 want die heeft nog meer vermogen dan de 500. Dus altijd met de minst aggresieve combo beginnen en ronde randen aftapen.
En goed kijken

Groeten GdV
 
Foolproof... waarom niet eerst een clinic? Of zoek een forumlid bij jou in de buurt om eens mee te kijken?

Ik was de DAP al zat na 1 keer proberen en erg blij met mijn PRO900.
 
Bedankt voor de antwoorden!

Een clinic bijwonen wil ik in de toekomst zeker gaan doen, maar de a.s. clinic is al vol, en ik heb
andere plannen.

Tja, iedereen (nou ja bijna iedereen dan ;)) raad een DAP aan, en geen PRO.
Daarom denk ik dat ik er meer dan genoeg aan heb.

Het zal wss ook niet iedere week zijn dat ik een auto ga behandelen, dus rustig beginnen
lijkt me zeer verstandig.
Inmiddels heb ik al veel gelezen, en blijf lezen ;)

Iemand nog een idee over het glanzend krijgen van zwart kunstof (achter ramen grijs kenteken) zoals
deze:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/toyota/toyota-land-cruiser-200-v8-grijs-kenteken-ombouw-87732051.html

Kan ik daar met hetzelfde polijstmiddel op, of heb je andere spullen nodig?
 
Zou dit rustig proberen met een zwarte pad en monello finale. Zo nodig kun je altijd grover gaan. Kunststof is ook gewoon te polijsten!
 
Komende week wil ik een bestelling gaan plaatsen, maar ik weet nog niet goed welk pakket van de DAP900
ik moet aanschaffen:

De DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition of DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition
Welke vinden jullie het verstandigst?

Ik denk er sowieso aan om het te gaan halen i.p.v. te laten opsturen.
Dan kan ik direct dingen vragen ;)
 
Ik zelf heb de DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit aangeschaft en ben daar zeker te vrede mee.
Je moet wel scherpe randen en logo's vermijden met de compressor pads, dit om dat je de lamellen kunt beschadigen.
Zeker als je voor de eerste keer gaat beginnen moet je hier voor opletten.Ik heb er zelf nog wat extra CCS 5.5 inch erbij gepakt, maar er zijn ondertussen alweer nieuwe pads bij Carclean verkrijgbaar (Professional 5,5” Foam).
En anders even met Carclean bellen zij geven je graag een goed en eerlijk advies.

Succes
 
Kompressor kit!!! For sure!!!
Hier ga je geen spijt van krijgen voor een tientje meer.

Om je kunststof zwart te maken.. Auto Finesse Revive Trim Dressing... Top spul!

Heb vorige week ook de dap900 v2.0 gehaald :-b
Hiervoor met de dap500 een x aan de slag gegaan (eerst met normale pads en daarna met de kompressor, ga voor de kompressor! Werkt een stuk fijner)

Succes met je aankoop :)
 
Inmiddels bestelling gedaan, en ... aangekomen!
Ziet er super uit allemaal, nu nog ermee werken ;)

Dit is het pakket wat ik besteld heb:

DAP900 Raffini Starterskit Lite
Poorboys World Polish
Mothers Wax California Cold Clay Bar saving system kit
Mothers Wax California Car wash
Monello Peluche Verde
Monello Senza Aqua drying towel
Monello Wash mitt
Monello Picocolo Nere trio
Monello Prof. 5.5" foam pad rood

En de Monello Peluche Bianco zat er ongevraagd/onbesteld in de doos erbij!
Altijd leuk een kadootje :),
Thanks!!

Zo kwam het binnen:
IMG00161-20120907-1303.jpg


En uitgepakt:
IMG00162-20120907-1307.jpg


Op aanraden van Tim de pads voor het polijstmiddel en poetsmiddel gelegd als geheugensteuntje:
IMG00167-20120907-1325.jpg


De rode pad voor de wax:
IMG00166-20120907-1325.jpg


De groene pad voor Finale:
IMG00165-20120907-1325.jpg


En de witte en oranje voor Mezzo:
IMG00164-20120907-1325.jpg


Als ik het goed gedaan heb tenminste.

Wit en Oranje voor de Mezzo, klopt dit? Waarbij de witte de zachtere is.
Dus beginnen met wit-mezzo, als dit niet het gewenste resultaat geeft oranje-mezzo?
Of de groene er tussenin?

De groene is wel voor de finale toch?
de rode weet ik zeker, dat heb ik wel onthouden ;)

Dan nog een paar vragen:
Kan ik bv een donkere auto polijsten ná een lichte auto gedaan te hebben?
Of tussendoor eerst de pads wassen?

Kan ik bv met de finale en groen ook het eerdere genoemde zwarte kunststof van de nepramen
van grijs kenteken polijsten? Of met wit-mezzo of een andere artikel.

Mijn eerste auto (hopelijk morgen) die ik wil gaan doen (wassen - kleien - polijsten - waxen) is mijn
eigen Ford Focus.
Een testspot maken en als ik alles een beetje goed gelezen heb, beginnen met wit-mezzo.

Zo, eindelijk kan ik beginnen, ik lees al ff mee, maar tot aanschaf van de spullen kwam het nooit, tot nu!

Er zullen vast nog vragen volgen, en als ik de volgorde niet juist heb, hoor ik het graag!

(sorry voor de slechte foto's, genomen met de telefoon..)
 
sowieso pads optijd wassen/schoonmaken ;)

Pad grofheid klopt, oranje is grover dan wit, wit is grover dan lichtgroen...
Zwart kunstof kun je best polijsten inderdaad, ook gewoon middels testspot om erachter te komen welke combi 'werkt'
 
Mooie aanwinst, daar ga je zeker veel plezier van hebben. :) Zelf maak ik de pads na elk paneel schoon. Voordat je begint met polijsten is het handig om even een spraytje Spray&Wipe te doen op de pad. Dat voorkomt dat de pad (nutteloos) volzuigt met polijstmiddel.
 
Er zijn 2 soorten groene pads en de groene pad die jij voor Finale hebt liggen is een Heavy Polishing Pad en geen Finishing Pad...
Ik denk dat je de verkeerde groene pad hebt ontvangen.
 
Die groene zat bij de set.
Maar kan ik daar dan niet de finale mee doen, en dan de was met de rode?

Dan kan ik nog niet beginnen!