Zo hele discussie hier
Vandaag de auto (Ford Focus station uit 2002) gedaan.
Als eerste: wat een werk! Ik heb me er wel op verkeken zeg, half 9 begonnen, 6 uur klaar!
Gewoon 9 uur bezig! En nog niet helemaal tevreden..
Eerst gewassen met de 2 emmer methode.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik het op deze manier gedaan heb.
Eerst waste ik ook altijd (denkende dat dit de juiste manier was :schaam ) met 1 emmer, spons en lederen zeem.
Anyway, na het wassen de auto gekleid. Hier zag ik best wel een beetje tegenop, maar in de praktijk is
dit echt goed te doen. De bijgeleverde flacon werkt goed en ruikt lekker
Het viel me nog mee wat er af kwam, alleen richting de onderkant van de deuren werd de klei echt vies.
Daarna heb ik alle plastik delen afgeplakt met prof schilderstape (a 7,50 per rol). Die ga ik dus niet meer gebruiken,
aangezien ik gezien heb dat deze hier goedkoper zijn!
Daarna met enige schroom begonnen met het linkervoorpaneel.
Eerst Oranje - mezzo, maar dit gaf niet het gewenste resultaat.
Er bleven lichte krasjes achter.
Toen naar de groene met mezzo. Dit ging al een stuk beter en de kleine krasjes werden vele malen minder.
Ik heb verschillende standen geprobeerd.
Eerst 'verdelen' in standje 2, en daarna 5.
Eerst met weinig druk op de machine, en ook geprobeerd met iets meer druk. Ik heb het idee dat je toch wel enige druk
moet zetten voor een goed resultaat.
Kan iemand dit beamen?
Nadat ik de motorkap op dezelfde manier gedaan heb, heb ik de beide delen nogmaals gedaan met de witte - finale.
(fijn dat het een ander kleurtje is
)
Deze heb ik geplijst in standje 3.
Als laatste de wax aangebracht in standje 2. (lekker ruiken, en zo goed als geen resten, super!)
Heb ik een beetje de juiste wijze gebruikt?
(helaas heb ik geen foto's gemaakt, aangezien ik in mijn enthousiasme doorging
)
Helaas heb ik mijn groene pad laten vliegen :s , er kwam iemand iets vragen terwijl ik bezig was op standje 5, en terwijl ik aan
het praten ben, haal ik zonder na te denken de machine van de auto af, voordat ik het in de gaten had vloog de groene pad
door de lucht, tenminste het schuim, het klittenband zat nog op de machine :schaam .
Weer wat geleerd: eerst afmaken waar je mee bezig bent, en dan pas praten!
Maar, de iets diepere krasjes kreeg ik er niet echt makkelijk uit (sommige helemaal niet, terwijl die toch echt niet door de lak
heen zijn).
Vandaar mijn vraag: zijn er nog andere pads in combinatie met de Monello Inizio?
Als ik goed kijk naar de serie pads die ik heb van Monello (die bij het pakket zitten) is de groene de zwaarste.
Welke pad zou ik kunnen gebruiken?
Of wat raden jullie aan?
Ik ben niet bang dat ik door de lak of zoiets zal gaan, ik denk dat ik voorzichtig en secuur werk, maar deze krasjes die ik
nu nog heb, krijg ik er met groen niet uit, terwijl ik er zeker van overtuigd ben dat deze er wel uit te polijsten zijn.
Voor de rest ben ik super tevreden, alleen toen ik 'klaar' was zag ik toch teveel wat ik de volgende keer beter kan en moet doen
Voor de eerste auto die ik op deze manier bewerkt heb, ben ik niet geheel ontevreden, de leercurve is ingezet
Volgende week een Hyundai I10 uit 2009, waar reclame op heeft gezeten, ben benieuwd!
Iedereen bedankt voor het meedenken (zal volgende week foto's toevoegen)!