• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke polijstpads?

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo,

Ik ga een dap900 aanschaffen, en daarbij wil ik graag weten welke pads geschikt zijn voor deze machine.

- goede kwaliteit / niet te duur

Ik ben een grote poetsliefhebber, en ik wil geen spullen aanschaffen die eigenlijk maar troep zijn.
ps. ik heb een pikzwarte auto.

iedereen bedankt alvast!!

gr. Bs

Link

Kijk dan vooral naar de Lake Country of Monello pads. De Meguiar's pads schijnen ook wel goed te zijn,
maar er hangt ook een aardig prijskaartje aan.

Voor de standaard backing plate van een DAP zijn de 5,5" CCS pads of de 6" kompressor pads geschikt.

Ik wil alleen pad waar ik lichte krasjes + glaze/polish/wax mee uit kan poetsen, het is namelijk een redelijk jonge lak.

Lees eens op het forum, lees wta andere zeggen.

Elke auto is anders ,een lichte kras op een audi is heel wat anders dan een lichte kras op een fiat....

Zelfs tussen een saab en een saab kunnen verschillen zitten.

en glaze/polish/wax poets je niet uit met een pad.

Voor licht polijsten zou ik een lichtgroene (light polishing; cutting factor 1) of zwarte (finessing; geen cutting factor) pad nemen,
gecombineerd met een licht polijstmiddel als Monello Finale, Menzerna PO106FA of Poorboy's SSR1.

Voor glaze of een chemische polish is een zwarte pad wel fijn.

Voor wax/sealant zou je kunnen kijken naar de rode/gouden pads.

[edit]
Ik ben zelf ook begonnen met een heel lichte combinatie. Na verloop van tijd kun je toch wel wat 'zwaarders' gebruiken in de vorm van
witte en oranje polijstpads. Da's vaak al zwaar genoeg.

Sorry, het was niet uitpoetsen, want dat doe je met een microvezeldoek, beetje dom van me.

Het betreft een volvo xc70 2001, met een knoerharde lak.

Wat een gaaf ding, de volvo v70/xc70 [2000-2004] een tijdloos design. Wow, wat een verbetering van de lak. Als het mooier weer is ga ik mijn xc70 ook tentoonstellen op het forum. Zelf moet ik nog een foam lance aanschaffen, maar onze hogedrukreiniger van Karcher [k 3.97 ouder type ] is er een plastic tuutje afgescheurd waar het water uitkomt, dus even nog maar wachten tot ik die binnen heb.

De grote vraag: welke pads moet ik gebruiken, op een xc70 2001 die nog goed in de lak zit, maar die toch nog veel detailing werk vergt.

Er is geen stelregel voor, maar ik denk dat je zeker mezzo op oranje nodig gaat hebben...
Waarschijnlijk zelfs nog zwaarder (Inizio op Oranje of zelfs Geel) als je met een DAP gaat werken, maar ik zeg het nogmaals...
Er is GEEN manier om vooraf te bepalen hoe hard/zacht een lak is!!