• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polish als laatste stap?

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Ik zoek een polish om te gebruiken als laatste stap van het polijsten om de lak nog net iets strakker af te werken.

Volgende producten komen in aanmerking denk ik:

- Pinnacle Advanced Finishing Polish
- Menzerna Final Finish PO85RD
- Dodo Juice Lime Prime

Ik gebruik mijn producten voornamelijk op Duitse lakken en vooral de Menzerna vind ik interessant omdat ik daar al veel goeds over gehoord heb en zeker als het over harde lakken gaat.
Wat raden jullie me aan?


Overigens, is de Menzerna gewoon te bestellen via de webshop? Want ik heb de zoekfunctie moeten gebruiken om het te vinden, het stond niet tussen het merkenoverzicht.
 
Ik zou de Menzerna Final Finish als laatste polijst stap en dan Lime Prime Lite of Black Hole als voedende stap daarna gebruiken.
 
De Menzerna zou soms nogal lastig zijn om mee te werken lees ik hier en daar. Onder welke omstandigheden is dit dan?

En praktisch gezien zou ik een zwarte LC pad gebruiken, is dit een goeie keuze van pad hiervoor?
 
Onder warme omstandigheden gaat de Menzerna FF raar doen, gommen e.d. dan is het echt een bitch om te verwijderen en om mee te werken. De afgelopen detailklussen geen problemen gehad met de menzerna FF, en afgelopen zomer wel een paar keer. En inderdaad, de FF gebruik je op een finishing (zwarte) pad.
 
Menzerna nooit gebruikt..Maar als je niet vaak polisht is een liter wel veel neen..?

Ik geloof dat ergens bij de wolgang producten discussie naar boven kwam dat de Finishing Glaze het zelfde was als de FF..
Mss beter omdat het maar een halve liter is..?

Lime Prime is ook geweldig hoor..
 
B.K. zei:
Ik geloof dat ergens bij de wolgang producten discussie naar boven kwam dat de Finishing Glaze het zelfde was als de FF..
Mss beter omdat het maar een halve liter is..?

Aha, dat is wel interessant. Iemand die dit kan bevestigen of hier meer over weet?

Lime Prime ga ik sowieso later nog wel kopen, maar voorlopig ben ik op zoek naar een goeie finishing polish.
Lime Prime zou ik dan later gebruiken om de zoveel tijd om alles terug op te frissen.
 
Daar zou je de Final Finish ook voor kunnen gebruiken hoor..;)

Dit komt van Dennis..
De Finishing Glaze is volgens mij nagenoeg hetzelfde als Menzerna Final Finish en echt een geweldig product.
 
Dat weten we dan ook weer al. :)^ Wil dat dan zeggen dat hoewel het bij Wolfgang glaze noemt, het toch een korrel in zich heeft?
 
B.K. zei:
Daar zou je de Final Finish ook voor kunnen gebruiken hoor..;)

Da's ook waar, maar Lime Prime wil ik gewoon ooit in huis halen eigenlijk :grinning:
Maar ik denk dat de Lime Prime niet is wat ik op dit moment zoek. Heb een oefenstukje klaargliggen, dus ik wil wat gaan experimenteren :)
 
Heel lichtjes veronderstel ik..Effectief de Toplaag reinigen en toch voeden..Net zoals Lime Prime (Cleaner-Glaze)
 
Kan iemand soms de vergelijking maken tussen FF of de Wolfgangversie en Lime Prime? Want nu twijfel ik eigenlijk of ik dan toch niet gewoon voor Lime Prime zou kiezen.
 
Menzerna levert de polijstmiddelen aan Wolfgang dus ze zullen nagenoeg hetzelfde zijn. De FF of Wolfgang variant is meer een polijst dan een voedende polish en Lime Prime volgens mij meer een voedende dan een polijstende polish.
 
Wanneer je je auto gepolijst hebt en je behandelt hem met Lime Prime heb je dus in principe geen blackhole meer nodig?!
 
Dibbuz zei:
De FF of Wolfgang variant is meer een polijst dan een voedende polish en Lime Prime volgens mij meer een voedende dan een polijstende polish.

Thanks, dit is wat ik wou weten en bevestigt dat de Lime Prime niet hetgene is dat ik momenteel nodig heb.
 
M80 is ook mooi spul, en niet duur.
Een soort 'finishing glaze' met 'polishing glaze' inhoud en effect.
 
M80 zou ik wel eens graag uitproberen, maar is denk ik ook weer niet wat ik momenteel zoek. Met de SSR-serie bekom ik de resultaten waar ik tevreden mee ben (enkel dan de finishing touch zou nog beter moeten) en als glaze gebruik ik black hole, dus M80 zou wat overbodig zijn denk ik.