• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten voor dap

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
46
Ik ga een dap 500 aanschaffen en heb eens gekeken voor een kit maar eens graag weten wat ik juist nodig heb als starter. Ik had gedacht aan lake country pads en monello polijstmiddel, maar er zijn zoveel verschillende pads dat ik niet weet welke ik moet nemen om een basis te hebben. Heb ik ook genoeg met de finale en de mezzo of neem ik best de forza ook erbij? Zijn de pads van monello eigenlijk hetzelfde als die van lake country. Wat bevelen jullie aan?

De meest gebruikte en universele pad's zijn :
- oranje
- evt. wit
- licht groen

met deze pads kun je al aardig wat doen. Een zwarte pad is handig waneer je een vloeibare glaze of sealant wil aanbrengen (ook te gebruiken bij polijsten als allerlaatste stap). Een rode pad is dan weer makkelijk om een vloeibare wax aan te btengen.

De meest voorkomende polijstmidellen zijn mezzo en finale. Heb je hele harde lak en/of veel last van krassen en zware swirls dan zou je kunnen overwegen om ook de inizio forza erbij te nemen.

en het merk van de pads, speelt dat een rol? En hoe zit het met de maat van de pads? Er zijn ook zoveel verschillende types

Ik heb de oranje, de groene (Light), de witte en de zwarte, allemaal van Lake Country. Prima pads!

De Witte gebruik ik nooit meer eigenlijk, daar kreeg ik op mijn Audi lak geen werkende combo met de Poorboys SSR serie mee... :(

Oranje voor het polijsten met de SSR2,5 , de groene voor de finish, en de zwarte voor Poorboys Black hole...Zwarte kan volgens mij ook nog gebruikt worden als finish.

Merk pad's maken niet zoveel uit.

De Lake Country pads zijn iets kleiner dan de kompressor pad's van monello.
Met een kompressorpad loop je door de iets grotere overlapping van je backingplaat (waar je de pad opzet) minder kans op schade waneer je met de zijkant van de backingplate evt de lak zou raken.
Ander grootvoordeel is dat de kompressor lamellen heeft waardoor deze makkelijker over vormen heen wil zoals scherpe lijnen in je plaatwerk (meegespoten deurstrips van je zijpaneel bijv.).
Ook is de kompressor iets zuiniger in gebruik mbt je polijstmiddel.

Ik gebruik ze beide en ben over beide erg goed te spreken.

Qua maat moet je voor een DAP of de 5,5"of de 6"kiezen. Kleiner loop je kans op schade door je backingplate, groter moet (vooral de 500) de DAP erg veel toeren maken om de pad rond te krijgen wat niet het gewenste resultaat zal opleveren tov een kleine pad.