• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten voor nieuwe auto

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Hallo,
Ben nieuw hier op het forum, nieuw in de wereld van detailing enz enz, dus zit met een paar vragen.
Sinds Juni heb ik een nieuwe auto en vraag me af hoe ik deze het best kan onderhouden. Ik was altijd een vaste klant bij de wasstraat en poetsen deed ik eens in het jaar. Nu we een gloednieuwe auto hebben gekocht, vond ik het eens tijd om mij te gaan verdiepen in de wereld die detailing heet. Ik was (en ben nog steeds) een newbee op dit gebied. Heb in het verleden alleen maar de spullen van de befaamde schildpad gebruikt, maar wil nu met echt spul gaan werken.

Heb van de week bij Carclean.com (geweldige zaak trouwens) de Meguiars NXT Generation Wash & Wax Kit gekocht, de Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel en Autoglym - Clean Wheels - 500ml. Voor het eerst de auto gewassen met het 2 emmer systeem, waar ik trouwens nog nooit van had gehoord :schaam
Tijdens het wassen had ik het gevoel dat vooral de lak op de motorkap al behoorlijk vervuild is en niet met alleen wassen weg is te krijgen. En dat al na drie maannden ]-0 . Waarschijnlijk is dit gekomen door het warme weer en het feit dat de auto een paar keer onder bomen heeft gestaan. Heb na het wassen de NXT Generation Tech Wax 2.0 gebruikt, maar de motorkap voelt op sommige plekken nog steeds niet aan als een spiegel.

Mijn vraag is dus, of ik nu al moet gaan kleien. Als ik ga kleien, is dan daarna een behandeling met de NXT Generation Tech Wax 2.0 voldoende, of moet ik nog een tussenstap doen. Zoja, met welk middel dan en van welk merk. Zoals eerder gezegd ben ik (nog) een nitwit op dit gebied en is de auto pas 3 maanden oud. Het liefst houd ik wel, qua middelen voor de lak, alles van het zelfde merk.

Bijgaand een plaatje van de (nog onbehandelde) auto

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Hier ben je wel even aan het lezen:

https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx
 
bedankt voor het rappe antwoord. Ik vraag me alleen af of het voeden van de lak wel echt nodig is voor een auto van slecht's 3 maanden oud. Als ik deze stap over sla, heeft dit dan effect op het totaal plaatje? Kan ik vanwege de donkere kleur bepaalde middelen beter niet gebruiken, of maakt het niet uit wat ik gebruik?
 
Bij een nieuwe auto zul je niet direct een glaze nodig hebben, maar het kan glansverhogend werken.
De poorboy's Black Hole is een glaze, speciaal voor donkere lakken, erg makkelijk verwerkbaar.
Deze maskeert micro krasjes en maakt de lak spekglad.
Blijft een kwestie van uitproberen, mischien een mede forummer die dat spul op de plank heeft staan, even een stukje proberen. ;)
Wat betreft de klei: Ik zou ik een lichte klei gebruiken die geen marring achter laat, bijvoorbeeld de Meguiar's kleiset gebruiken.
Het kleien maakt de lak echt goed schoon en klaar voor de volgende stappen, eigelijk een must......
 
Hahaha, nee niet vanwege een MZ, was ik nieuwsgierig naar je naam...
DB9 dacht aan iets engels beginnent met een A........

Maar goed wij kennen mekaar al van een ander forum ;) idd...