• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke quick detailer gebruiken jullie?

Dank je wel Stimpy!
Als je net binnen komt lopen in de wereld van de detailing (zoals ik), dan gaat die trein van producten soms behoorlijk snel voorbij :)
(en zeker als de producten veel op elkaar lijken)

Groeten
Joop
 
Dat hebben we allemaal gehad, ben nu na enkele jaren wel redelijk ingeburgerd in de termen :-"

Oh ja... er is ook nog speed detailer, om het makkelijk te maken :D
 
Heb nu de spray en wipe aangeschaft,.als ik het goed begrijp kan ik deze dus als clay lubricant gebruiken maar ook om de lak een boost te geven na het wassen?
 
Dat kan idd beiden. Maar als het is als Wax-booster ben je beter met Spray and Gloss. Deze bevat wat meer glansdeeltjes zodat je wagen meer glimt. En dit is geen fabeltje. Heb het verschill zelf al ondervonden.
 
mmm...heb net de spray en wipe besteld.
Kan ik die natuurlijk altijd gebruiken om de auto na te lopen voor ik een wax op breng.
Dan binnenkort maar de spray en gloss bestellenrofl
 
Is er iemand die de Quick Detailer Plus van Poorboys al heeft geprobeerd..?
Zelf vond ik de Spray & Gloss wel goed ,maar mss is er iemand die me kan overtuigen om bij de volgende bestelling voor de QD+ te gaan,^^
 
Vandaag werd ik weer getrakteerd op een laag harsspettertjes Meteen een goede reden om de Poorboy's QD+ te gebruiken. Man dat ruikt lekker zeg!! Je moet je wel een ongeluk schudden (kaolin klei onderop de fles), maar dat werkt ook goed om te toppen hoor. Duidelijk makkelijker in gebruik dan de QW+, maar ook met Carnauba en wat polymeren. Bovendien een lichte waterless wash en alle harsspettertjes kreeg ik er makkelijk mee weg. Ook deze moet je nawrijven met een doek (carnauba droogt op als een lichte waas), maar het was zo gepiept. Ook goed bruikbaar als lichte en vooral snelle topping.

Ik vind het een heeeeeeeeeeeeeeeerlijk product. Haalt vervuiling goed weg, dus ook vastzittende vervuiling (insecten kreeg ik er ook mee weg). Gaf een zeer glad resultaat en een mooie glans (ook even op een andere auto geprobeerd).

Je moet wel de boel nawrijven met een schone doek, dat komt door de carnauba die je achterlaat. Hij is dus minder snel dan de Spray & Wipe of Spray & Gloss. Maar volgens mij dezelfde reinigingskracht als de Spray & Wipe maar dan gecombineerd met een andere lekkere geur en de zeer gladde toevoeging van de carnauba en polymeren.

De moeite waard dus! :star :star
 
Ik zie diverse merken voorbij komen... maar ik als beginner heb mij nog maar "even" op één merk gestort, vandaar mijn vraag m.b.t. Meguiar's:

Welke quick detailer adviseren jullie mij, de Ultimate Quick Detailer of NXT Gen Speed Detailer?
Als ondergrond gebruik ik NXT Gen car wash, aangezien ik niet weet of dit van invloed hoef te zijn voor de keuse, stel ik mij deze vraag.
 
Ik zou gaan voor de Ultimate Quick Detailer, zonder twijfel!
Deze heeft schitterende hydrofobische eigenschappen, die heeft de NXT Speed Detailer niet. De onderliggende waxlaag heeft niet echt invloed op welke spray je gebruikt.