• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke ruitenreiniger gebruiken jullie?

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Goeiedag mede detailers,

zoals de titel al zegt; welke ruiten reiniger gebruiken jullie en waarom?

ikzelf heb een tijdje autoglym Fast Glass gebruikt, streept redelijk veel moeilijk uit te poetsen vond ik het niet helemaal.
daarna een Clearly Menthol Concentrate besteld na lezen van het forum, deze is bijna op.
vind ik het een slecht product? nee zeker niet, maar omdat wat wij doen natuurlijk een prachtige hobby is houd ik mijn neus en oren open voor nieuwe producten.

mijn oog viel op
- Kenotek Glass cleaner alleen de recentie dat het wit uitsloeg op plastic, heeft iemand hier ervaringen mee?
heb nog even in alle product sheets zitten kijken maar daar kan ik het niet echt op terug vinden (ook onderstaande producten)
- Glass Devil , volgens de omschrijving zou je die wel ook op kunsttof kunnen gebruiken?
- Invisible Glass cleaner
- Meguiars Professional Glass cleaner Concentrate (dan kan de vrouw ook mee profiteren, beter onderhandelings positie om nieuwe producten te halen :D)

iemand ervaring met bovenstaande producten of andere aanraders? ik verneem het graag
bedankt allen en een prettige avond gewenst :)
 
Hier de meguiars, toen een keer een grootverpakking gekocht en doe er al jaren mee. Bevalt goed, ruikt prima en maakt makkelijk streeploos schoon. Ook binnenshuis gebruiken we hem veel om bijvoorbeeld even snel de vinger afdrukken van de keukenkastjes en tafels te halen.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
@Tomas ik zit zojuist even op youtube te struinen naar Meguiars Glass cleaner concentrate (D120)

en kom bij onderstaande;

ervaar jij ook dat het product vlekt? sommige reacties in de comments beweren zelfs maar 1:15 te mengen..

@Altos als ik iets nieuws probeer ga ik er gewoon blanko in wat werkt goed en wat werkt minder goed, als ie op is proberen we gewoon weer is wat nieuws dus dat maakt niet zo veel uit :p

verder dus veel mensen die ook de Clearly Menthol gebruiken, maar waarom dan de Cristallino erbij gebruiken? per toeval of heeft het een meerwaarde?
bedankt voor de reacties allen!
 
@QuoreSportivo ik heb dat tot op heden amper ervaren. Wanneer de zon vol op een auto heeft gestaan en het is warm, krijg ik nog wel eens vlekken/strepen. Maar ik verwacht dat ik dit met zo goed als elke ruitenreiniger zal hebben…

Ik weet niet of je in de buurt woont (Amerongen), maar je mag eventueel een beetje product komen halen om het uit te proberen. Hoef je niet in 1 keer een gallon te kopen zonder dat je er ooit mee gewerkt hebt.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
Hier ook fan van invisible glass. Heb je weinig van nodig, en inderdaad streeploos. Daarnaast vind ik poorboys professional polish ook goed werken op glas. Als iets wat sneller schoon moet gebruik ik de invisible, als het echt supermooi schoon moet zijn, de ppp. Dan breng ik die machinaal aan met zachte pad en dan afnemen.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
@Tomas jaa precies, naja het was ook alleen dit filmpje met een “nadelig” iets. Alle overige reviews die ik heb gelezen zijn louter positief.
Zag ook dat het geen ammoniak/ammonia bevat, dan kan je het toch ook “gewoon” gebruiken op tellerunits en acryl?

Heel erg bedankt voor je aanbod echter woon ik in de buurt van Alkmaar dus voordat ik bij jou ben is de meguiars al terug verdient :p

Allemaal bedankt voor de reacties!
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Voor de binnenkant is DDJ Clearly menthol, verdampt idd snel maar maakt echt goed schoon zonder residu. Ik heb ook nog Auto Finesse en Monello staan. Voor de binnenkant vind ik die duidelijk minder fijn. Voor de buitenkant dan juist weer wel omdat ze wel een mooie beading geven bij de eerste paar regebuien.
Wat voor de binnenkant een goede reininger is, is dat niet per definitie ook voor de buitenkant.
Ik vrees dat ik de enige ben die er zo over denkt en gebruik ik het gewoon als een reden om meer spullen aan te schaffen? :joy:
 
Laatst bewerkt:
De Nanolex glass cleaner heb ik aan de vrouw gegeven. Kreeg geen mooi resultaat. Sinds ik Clearly Menthol gebruik ben ik zeer tevreden. Verdampt wel supersnel maar werken in kleinere secties is het devies..
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
@Tomas jaa precies, naja het was ook alleen dit filmpje met een “nadelig” iets. Alle overige reviews die ik heb gelezen zijn louter positief.
Zag ook dat het geen ammoniak/ammonia bevat, dan kan je het toch ook “gewoon” gebruiken op tellerunits en acryl?

Heel erg bedankt voor je aanbod echter woon ik in de buurt van Alkmaar dus voordat ik bij jou ben is de meguiars al terug verdient :p

Allemaal bedankt voor de reacties!

Ik gebruik het gewoon op het plastic van mijn tellers, navi scherm enz. Geen idee of er ammoniak/ammonia in zit of niet..
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
Ik gebruik, DDJ Clearly menthol, Gyeon Glass en Invisible glass en als laatste heb k nog Gtechniq Perfect glas staan.