• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke ruitenreiniger gebruiken jullie?

Ik gebruik de Kenotek Glass Cleaner. verdampt lekker snel dus weinig last van strepen. laat trouwens ook een waterafstotend laagje achter die een tijdje aanwezig blijft, erg prettig! van de wit uitslaande delen heb ik geen last.
Net zoals de andere producten van Kenotek, heel zuinig in gebruik!
 
Ik gebruik de Kenotek Glass Cleaner... laat trouwens ook een waterafstotend laagje achter die een tijdje aanwezig blijft, erg prettig!
Dat is nou precies hetgeen wat ik niet aan de binnenkant van mijn ramen wil haha.
Ik krijg ook het idee dat mijn ramen sneller beslaan als er een laagje op zit dan wanneer ik echt brandschone ramen heb.
 
Destijds ook Gyeon Glass gekocht op basis van goede reviews en het forum. Inmiddels dat ook bewezen, prima product.

Gebruik het alleen voor binnenzijde van de ruiten. Buitenzijde is na het wassen, kleien en ontvetten wel schoon voor een laagje bescherming.
 
Ik gebruik het gewoon op het plastic van mijn tellers, navi scherm enz. Geen idee of er ammoniak/ammonia in zit of niet..
Oké top, naja zag toevallig op de meguiars site staan dat dit zo zou zijn.

@schaef was dat toen je hoorde dat NL weer in lockdown ging of daarvoor al :p

Mengen jullie de meguiars gewoon met water of osmose?

Ik vind de autoglym glass polish best veel werk itt een spray cleaner, resultaat daarentegen wel goed.
En zoals @Marcel1973 al schrijft dan gaat het best aardig.
Moet wel zeggen dat ik bij een voor raam aan de binnenkant soms beetje loop te etteren maar kan ook aan de huidige temperatuur liggen.
 
  • Grappig
Reactions: schaef
Ik gebruik steeds die van nanolex of gyeon. Van beide erg tevreden. De clearly menthol van dodo juice is niet mijn ding, krijg er geen goed resultaat mee.
 
ik gebruik de Scholl ice ruitenreiniger, gewoon een fijne, prima werkende reiniger naar mijn mening.
(alleen aan de binnenzijde, de buitenzijde wordt naar mijn mening prima schoon met een reguliere wasbeurt).
 
Minstens net zo belangrijk is de keuze van de doek en techniek. Een glasreiniger met veel alcohol ontvet zeer goed maar verdampt ook heel snel. Vaak wordt er een te groot deel van de ruit gedaan en dan verdampt veel van de alcohol nog voordat je er met de doek overheen gaat. Gebruik ook nooit 2x dezelfde kant van een doek want dan verdeel je deels de vettigheid weer. Persoonlijk vind ik de Cloudness van Profi Polish echt een waanzinnig goede ruitendoek om nog een keer af te nemen na een waffle doek indien de ruit vrij vettig is. Je ontkomt dan eigenlijk niet aan om eerst het gros weg te halen en dan nog eens lichtjes na te behandelen.
 
Ik heb al veel geprobeerd maar vind Invisible Glass veruit het beste en is ook veilig. Voor de binnenkant gebruik ik ook Invisible Glass, maar als ik de binnenkant van iemand zijn ruiten doe die echt mega smerig zijn van oa nicotine...dan gebruik ik een glass cleaner in schuim variant. Het schuim werkt echt wel beter door om vuil en vet helpen te reinigen. En idd een goede wafeldoek om te reinigen en dan een glasdoek met ruitjes om op te blinken. Als het opblinken niet goed wil lukken, dan maar de truk met een prop krantenpapier....werkt altijd.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
Gyeon Glas vind ik mooi spul
Monello crystalino is beetje vergelijkbaar
Angelwax Vision stinkt maar doet wel zijn werk verdampt iets sneller dan de eerdere 2 ruitenreinigers.
Clearly menthol = niet mijn ding
Invisible glass staat op mijn “to try” list