• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke sealant, AF Power seal, Duragloss 105&111 of PB EX-P?

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
35
Beste Detailers,

Na een tijdje rustig aan te hebben gedaan omtrent detailen, ben ik weer begonnen met een Lancia Phedra van vaders.
Nu twijfel ik erg over welk product ik zal nemen als LSP? Surfen op internet zorgt ook niet voor verduidelijking.

De opties zijn

Durgloss:
Eerst 601, dan 105 en als top 111.(goede standtijd, wel redelijke sealant glans)

Auto Finesse:
Tough prep cleaner en dan Power Seal(schijnt mooie flake pop te hebben en diepe glans)

Concours car care en Poorboys:
Perficio pre wax cleaner met Poorboys EX-P.(prima standtijd en harde sealant looks)

Het gaat om een Metallic donkerblauwe auto. Auto wordt 2 wekelijks gewassen, maar is afgelopen jaren ietwat mishandeld geweest. Vorige laag was Autoglym SRP, getopt met Collinite 845. Zoek een sealant met aardige sheeting en vrij lange standtijd. Ik hou zelf van een wat diepere glans. Twijfel nog om te toppen met een waxje, maar dat wordt volgende week pas.
Plaatje bij het praatje:

P1000379_zps09dff6c4.webp

Alvast bedankt voor de hulp!