• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke sealant wax op geschilderde lak

pwaes

Detailing addict
23 sep 2012
6
60
Onze oude integraalcamper heb ik onlangs voorzien van 3 lagen nieuwe 'lak'. De oude originele lak was dusdanig verweerd dat er geen eer meer aan te behalen viel.

De ondergrond is volledig polyester opbouw. De lak die ik gebruikt heb ik Flexa lak hoogglans, wat je bijvoorbeeld ook binnen en buiten op kozijnen e.d. gebruikt.

De lak is supersterk, maar ik wil er eigenlijk een soort van goede beschermlaag op hebben.

Ben niet heel erg op de hoogte van de mogelijkheden, dus ik hoor graag wat het beste is!
 
Ik had zelf nog een fles Chemical Guys staan en heb die laatst gebruikt op de voordeur
Maar eigenlijk moet elke sealant kunnen, dus ook de Reload met als voordeel geen residue
Let wel op dat een te grove pad krasjes kan maken omdat de lak erg zacht kan zijn

Lekker retro modelletje overigens
 
Elke sealent zou inderdaad moeten lukken. Omdat dit wel een erg groot oppervlak is,raad ik poorboys EX-P aan omdat dit erg makkelijk te verwerken is en de standtijd ook nog eens goed is. Als je wil,kan je daar ook nog een wax op smeren.
 
OK, die EX-P lijkt jou dus goed.

Is dit nog wel te doen met de hand of moet ik echt een machine er voor aanschaffen?