• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke sealant???

koperos12

Detailing rookie
23 nov 2009
96
0
Ik ben op zoek naar een goeie sealant.

Ik heb een NXT 2.0 van Meguiars (bevalt mij goed!) maar die heeft een hele fijne cleaner en polish.

Ben dus op zoek naar een Sealant die:
1) Géén cleaner eigenschappen heeft en de onderliggende glaze niet aantast.
2) Een lange standtijd heeft.
3) Zich eventueel goed laat toppen door een zuiver wax (heb zelf bijvoorbeeld de M16).

Dank alvast voor jullie reacties! :)^

Gr,
Rob.
 
een sealant doet het het beste op een kale ondergrond, dus zonder glaze..

als je een binnenplek hebt, kan je kijken naar de wolfgang deep gloss sealant (die moet wel, na het uitpoetsen 12 uur uitharden, en mag dan niet vochtig worden)
 
Poorboy's World EXP :)^

een sealant doet het het beste op een kale ondergrond, dus zonder glaze..

:p te kort door de bocht Aron.... White Diamond en Black Hole kunnen prima, is al eerder een discussie over geweest.
 
zal het ook niet een beetje uitmaken?
ik heb zat mensen gehad, die zelfs pb's stuurde, met de woorden: sealant MOET direct op de kale lak:-"

volgende keer ga ik dan ook weer lekker kliederen et limeprime

danku adrie:party:
 
Dank voor de reacties tot dusver!

Zonder een blijkbaar oude discussie opnieuw op te rakelen (zal kijken of ik hem straks kan vinden) en er even vanuit gaande dat een sealant inderdaad op een 'kale' lak moet, mag ik dan stellen dat:

Je na het wassen, kleien en eventueel cleanen/polishen:

moet finishen met een goeie sealant voor de beste bescherming (en eventueel toppen met een wax maar dat is dan meer voor de show gezien de meestal wat kortere standtijd van een wax).

Of :confused:

moet finishen met een glaze gevolgd door een wax voor de mooiste finish (maar dan ben je wat eerder aan de beurt om het allemaal opnieuw te doen).

Ideale combinate zou natuurlijk een glaze en een sealant zijn (vandaar ook mijn originele vraag) maar daar zijn de meningen dus blijkbaar een beetje over verdeeld.
En de theorie daarachter? Het product 'sealant' heeft een schone ondergrond nodig om goed te hechten en een glace laat altijd iets achter...?!

Groeten!
Rob.
 
aron147 zei:
een sealant doet het het beste op een kale ondergrond, dus zonder glaze..

als je een binnenplek hebt, kan je kijken naar de wolfgang deep gloss sealant (die moet wel, na het uitpoetsen 12 uur uitharden, en mag dan niet vochtig worden)


@Aron147: heb net even bij die Wolfgang deep gloss sealant zitten kijken (lijkt mooi spul zo) maar die adviseren zelf 1 van hun eigen glazes voor het gebruik van die sealant.....

:D


Snap er nou niks meer van.

Mzzl,
Rob.
 
Een glaze bevat wel oliën, maar voedt in de eerste plaats de lak en dringt in de poriën van de lak.
Je werkt de glaze dus in tot hij vrijwel weg lijkt te zijn en daarna wacht je 10 minuutjes omdat er soms wat hazing optreedt. Residu neem je daarna weg met een microfiber doek.

Nu zit hem het verschil qua hechting van de sealant grotendeels in de soort lak en de leeftijd. Sommige lakken en jonge lakken zijn nu éénmaal niet zo poreus en nemen de glaze eigenlijk bijna niet op.
Dit zijn de wagens waarbij een glaze schijnbaar geen bijdrage levert, het aanbrengen ervan werkt dan meer de hechting van je sealant tegen dan dat hij een beter eindresultaat geeft.
Als het polishen al een verbluffend resultaat geeft dan voegt een glaze weinig toe.
Maar als je niet polished en de lak is al wat ouder of leent zich beter voor een glaze, dan heb je er wel degelijk wat aan. De glaze zit dan in je lak en de sealant en wax erbovenop.

Dus...probeer het eens en kijk of je sealant het lang genoeg houdt naar je zin.
Probeer dan eens zonder glaze en kijk of je zichtbaar verschil ziet. Elke auto is anders.

Op mijn Puma geeft White Diamond en merkelijk betere glans (Spray & Gloss ook trouwens).
Kwestie van proberen :ja
 
Thanks ook voor het antwoord Danny en koperos12 voor het stellen vd vraag. Ik heb even meegelezen in dit topic en weer veel bijgeleerd. Top!