• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke shampoo?

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Dames en/of Heren.

Ik ben van plan een bestelling te plaatsen bij Tim maar rest mij nog een 2-tal vragen:

Welke shampoo te gebruiken voor mijn A3 (zwart)? En wat zijn bij elk de voors en tegens?
Meguiar's Shampoo plus
Meguiar's NXT Carwash
Meguiars Gold Class Car Wash
Mothers California Gold Car Wash
evt. een andere?

en welke wash mitt?
Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt
Meguiars Lambswool Wash Mitt
evt. een andere?

Ik wacht het in spanning af!

Groeten,
Peter
 
Wat betreft de washmitt zou ik je de Mothers lambswool washmitt aanraden ofwel de Bone van Cobra. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Mothers.

En van shampoo... heb uit dat lijstje enkel ervaring met de NXT. Ik ben daar tevreden van, maar denk dat ik volgende keer eens de Poorboy's super slick & suds ga proberen.
 
Qua shampoo zou ik gaan voor Gold class. Heb zelf alleen goede ervaring met de Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt.
 
En om nog eens ander idee te geven welke ik zelf hanteer: The Bone van Cobra (ook genoemd door Vanquish) icm met de Pb SS&S. Kijk anders nog even verder op het forum. Iig is er een topic over de mitts. Succes!
 
Welke shampoo te gebruiken voor mijn A3 (zwart)? En wat zijn bij elk de voors en tegens?
Meguiar's Shampoo plus ( goede shampoo met optiche glans versterkers, conditioners)Meguiar's NXT Carwash ( een shampoo met weinig conditioners maar zorgt wel dat het vuil veilig van je lak wordt verwijdert, bevat tevens een water verzachter die er voor een watervlek vrije afwerking)Meguiars Gold Class Car Wash( een super shampoo, die zekers op een donkere lak een prachtige glans laat verschijnen, zorgt er tevens voor dat het water van je lak afloopt.Mothers California Gold Car Wash( geen idee??)
evt. een andere?


succes;)
 
Kan ook eventueel eens kijken naar de "Born To Be Mild" van Dodo..of de Super slick & Suds van Poorboys.
Ik gebruik nu meestal de bovenstaande ,niet dat de rest niet goed is maar meestal is het een kwestie van voorkeur.
Testen en proberen is de enige boodschap..

Washandschoen..Koop je de Mothers Lambswool ,makkelijk zacht en gaat lang mee.
Of
Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt ,hier werk ik ook graag mee.
 
Born to be Mild en Goldclass; beiden erg tevreden over (en de buurmannen ook; ben continue mijn flessen kwijt :|~*
 
Mijn vorige shampoo was de NXT van Meguiars. Sinds vorige week heb ik de Gold Class aangeschaft. Die bevalt mij toch net iets beter, meer schuim en hij lijkt de zwarte lak van mijn auto iets meer een boost te geven.
 
Mike, gebruik je met de Gold Class shampoo regenwater of leidingwater? Mij hebben ze nl. afgeraden om deze te gebruiken bij leidingwater omdat de NXT beter met de kalk in het water zou kunnen omspringen maar wie is er beter geplaatst dan de gebruiker om hierover te kunnen oordelen?
 
Ik heb beide (Gold Class en NXT) hier staat en ik heb al eerder op het forum aangegeven dat ik verre van tevreden ben over de NXT. Deze zou wateronderharders bevatten waardoor er geen kalkvlekken achterblijven. Mijn hele auto zat onder de kalkvlekken :S. Op een later tijdstip dit nog eens geprobeerd na aanwijzingen op het forum, daardoor werd het wel iets minder, maar nog steeds ben ik er niet tevreden over. De Gold Class daarentegen bevalt mij super, geen vlekken en hij "voed" de lak goed waardoor bij mij de kleur van de auto dieper wordt en er een mooie glans achterblijft.
Kortom, de Gold Class is mijn favoriet. De NXT zal ik nooit meer aanschaffen.

Groeten, Patrick
 
Zo groot is bij mij het verschil nu ook weer niet. De kalkvlekken worden toch merendeels gecreëerd door het afspoelen en de manier van drogen (sinds de miracle dryer wel veel minder kalkvlekken). Ik gebruik voor beide producten gewoon leidingwater, maar houd wel in het achterhoofd dat de hardheid van water (en dus de kalkvlekken) per regio/plaats erg kunnen verschillen, dus pin mensen daar niet op vast!

De gold class voedt beter en lijkt zachter/gemakkelijker over de vuile lak te gaan. Alsof er meer 'glijmiddel' in zit, bij wijze van spreken.
 
Hmm super mensen!! Met deze info kan ik wat mee!! Als ik het zo proef gaat het nu voorlopig wat naar de Meguiars Gold Class!

Maar meer reacties en ervaringen zijn welkom!
 
Over de NXT nog even. Ik heb eigenlijk van "goede" shampoos enkel nog maar de NXT gebruikt en ik heb totaal geen last van kalkvlekken. Ik heb de NXT ook gekozen net met de ontkalkende werking in het achterhoofd. Tegelijkertijd bij aankoop van de NXT heb ik een goede droogdoek gekocht. Sindsdien is drogen zonder (kalk)vlekken kinderspel! Of dit aan de shampoo ligt, of aan de droogdoek of het afspoelen zonder spuitstuk, dat weet ik niet, zal een combinatie zijn van die factoren.
De enige reden dat ik volgende keer iets anders dan de NXT ga kopen is omdat ik graag afwissel, maar ik zou de NXT zo aan iedereen aanraden en ook zo terug kopen als ik van mijn volgende shampoo niet tevreden ben! Mijn washmitt glijdt met de NXT ook heel zacht over de lak. Maar als ik andere hun meningen zo lees, dan begrijp ik het toch niet zo goed, ik heb enkel positieve ervaringen met de NXT.

Mijn persoonlijke mening, als je een goede shampoo koopt, dan kan het niet slecht gaan als je ook nog eens op de juiste manier wast en droogt! ;)
 
Om nog wat verwarring te zaaien... :)_[]

Ik ben op zich tot nu toe altijd tevreden geweest over de shampoo van Autoglym. Die werkt wel net wat anders dan de meeste shampoo's, hij schuimt namelijk nauwelijks, maar heeft wel een hele goede reinigende werking. Vindt 'm eigenlijk ook net íets te snel de waxlaag aantasten, maar ik heb pas sinds kort de gold-class en moet deze nog een aantal keer proberen voordat ik tot een eerlijke vergelijking kan komen. Dit is dus puur gevoelsmatig.

Een heel belangrijk voordeel van de Autoglym-shampoo vind ik wel de sheeting die imho onovertroffen is. Het lijkt wel of je de auto naspoelt met 'osmose-water'.
 
Ik ben helemaal verzot op Dodo Born to be Mild, wel een dure maar ik vind het een wereld goedje!
 
Tim zei:
The Bone / Super Thick Mitt / Super Slick & Suds / Wolfgang Autobathe / Gold Glass zijn mijn favorieten.

In hoeverre verschilt de Autobathe van de Gold Class, Tim? De laatste ken ik uiteraard, maar zat er toevallig aan te denken de eerste maar eens te proberen...

Meer mensen die ervaring hebben met de Wolfgang Autobathe? (De Pinnacle lijkt er qua beschrijving trouwens nogal op geloof ik?).