• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke stap toevoegen?

bvanbart

Detailing rookie
19 mrt 2025
6
15
Goedemorgen,

het is weer twee weken geleden, dus we gaan weer aan de slag dit weekend. Ik wil steeds een stapje verder gaan en ben benieuwd wat de beste volgende stap zou zijn.

De stappen die ik nu uitvoer zijn.

Bilthamber touchless foam
afspuiten
wassen met Dodo born to be mild
afspuiten
drogen
Sonax xtrme ceramic spray coating.

wat kan ik hier het best aan toevoegen, kleien en polijsten lijkt me nog niet nodig aangezien de auto nog geen maand oud is.

Alvast bedankt!

Hoi Bernard,

Tja, wat jij wilt toevoegen, dat is natuurlijk aan jou. ;) Momenteel heb je de volgende stappen:

1) Voorwas
2) Handwas
3) Drogen
4) Bescherming (LSP - Last Step Protection)

Je zou dan kunnen denken, in jouw geval, aan kleine stappen erbij;

* Glas-product? (Makkelijke smeersels zoals Glaco/RainX/Kleervue of een coating)
* Bandendressing?
* Kunststofdressing? (Van smeersels tot ook coating, interieur en exterieur)
* ...?

Ik denk dat een goede glasreiniger en een kunststof/bandendressing een mooie volgende stap zijn om dit langzaam op te bouwen. Je zou nog kunnen kijken naar een duurzamere (langer houdbare) bescherming van de lak. CC heeft momenteel echter wel kleisetjes in de aanbieding net als een wax indien je hier interesse in hebt.

Dan gaan we even op CC shoppen.

wat zou een goede langer houdbare bescherming zijn? en breng ik die dan gewoon aan na de sonax coating of in plaats van?

Mijns inziens is een wax over het algemeen een langere bescherming dan een spray sealant en zou ik dan ook ipv aanbrengen. Momenteel zijn de colinite wax en poorboys waxen in de aanbieding, ik heb hier zelf geen ervaring mee maar de waxen van Dodo Juice zijn hier favoriet als ik het dan over wax verkrijgbaar bij CC moet hebben. Fussocoat is wel echt een hele lange bescherming maar hier zijn de meningen over het aanbrengen verdeeld. Ik heb er zelf geen slechte ervaring mee. Voor kunststof en banden kan ik Stjarnagloss Gummi aanraden of Dodo Juice Dark Matter (zelfde product met een ander kleurtje)

• Leuk
Reacties: bros