• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke stappen/producten voor het interieur?

poenraad

Detailing rookie
9 mrt 2010
26
0
Na een bescheiden exterieur verzamelingetje inc. DAP500, word het eens tijd om verder te neuzen naar wat interieur producten voor een auto met stoffen:confused: bekleding.

Wie kan mij helpen om een pakketje samen te stellen?

En is voor "binnen"ook een soort stappen plan nodig?


bvd
 
Ik ben ff zo brutaal om de vraag aan te vullen.
In het antwoord graag rekening houden met verschil in lichte of donkere kleur van de bekleding.

Hans
 
Zelf begin ik altijd met stofzuigen. Ik gebruik de huis tuin en keuken stofzuiger. Als de bekleding erg vies is, zou je na het stofzuigen over kunnen gaan naar een extractor. Hiermee was je als het ware de bekleding. Als schoonmaakproduct kun je hiervoor Meg´s APC gebruiken. Omdat mijn auto meestal niet zo vies is, volstaat voor mij stofzuigen, insprayen met Meq´s APC, even in laten trekken en afnemen met een Microfiber doek.

Nadat de vloerbedekking en de stoffenbekleding vrij is van zand en andere rommel en deze afgenomen zijn met APC en een MF doek, stap ik over naar het reinigen van de de kunstofdelen. Ook deze maak ik schoon met Meq´s APC (1:7 verhouding). Meestal spray ik APC op de doek om vervolgens de doek over het kunststof wrijf. Is alles schoon, dan bewerk ik de harde kunststof delen met Poorboys Natural Look. Ik breng dit op met een foam applicator en neem het overtollige af met een MF doek. Natural Look geeft een matte afwerking. Ik ben een groot fan van Natural Look.

Tussen hoekjes en kiertjes gaat nog wel eens vuiligheid zitten waar je moeilijk of helemaal niet bij kunt komen. Hiervoor kun je de Cyber Clean gebruiken. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar uit de review blijkt dat het best goed werkt. Klik [topic=2616]hier[/topic] om naar de review te gaan. Zelf gebruik ik kwastjes en soms een wattenstaafje om bij de minder goed bereikbare plekjes te komen.

Je kan nog overwegen de matten extra vuil en water afstotend te maken met [topic=473]Chemical Guys Fabric Guard Protectant [/topic]. Ik heb er nooit mee gewerkt, maar het schijnt goed te werken.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je lichte of donkere bekleding hebt. Het gaat immers om het schoonmaken en terugbrengen op kleur. Uitgedroogd kunstof is vaak wat mattig en flets van kleur. Met een dressing zoals Natural Look breng je het weer op kleur, zonder dat het te vettig wordt. De remedie is dus schoonmaken en weer op kleur brengen. Een lederen interieur is weer een heel ander verhaal.

Benodigde spullen:
Mequiars APC
Spuitfles voor APC
Sprayer
Microfiber doek
Poorboys World Natural Look
Carclean.com Foam Applicator
Cyber clean
Extractor

De extractor is wel een forse aanschaf (voor mij tenminste). De keren dat ik een extractor nodig heb, voor de auto van een ander, huur ik er een bij de lokale bouwmarkt.
 
Mooi stappenplan LB! Zelf breng ik Natural Look aan met een washandje, ene kant inwrijven, andere kant nawrijven.
Qua kleur maakt het volgens mij ook niet zoveel uit.
 
Ik doe het in grote lijnen hetzelfde als LB.

Dit is een van mijn interieur projecten geweest: https://forum.Carclean.com/cc_postst5797/ViesVolvo-interieur-aangepakt.aspx
Ik ben nog steeds zeer blij met de aanschaf van een extractor, wat je daar wel niet mee uit een stoel kan toveren... :ja

Een extractor hoef je niet elke keer te gebruiken, ik doe dit 1x per jaar per auto. De rest met de stofzuiger. Cyberclean is een handig hulpmiddel om het vuil uit de kiertjes te halen. Het dashbord werk ik af met Natural Look van Poorboy's (eerst wel schoonmaken met bijvoorveel APC van Poorboy's). Er zit een heerlijke geur aan.

Overigens ik lees dat mensen APC opspuiten om het interieur af te nemen. Ik maak altijd een sopje en die gebruik ik om een met een MF het interieur af te nemen. Als laatste doe ik de dorpels en alle rommel die aan de deuren blijft zitten Het water wordt dan wel erg donker.
 
bedank weer voor jullie hulp:)^

ik ga eerst maar eens rustig shoppen op de site.. wat kan ik ook het beste voor de ramen kiezen?

mvg
 
Voor de Ramen NXT glasscleaner
aanbrengen met een badstof applicator
en afnemen met de Dodo Juice Mint Merklin

Is bij mij een ideale combinatie :)^
 
Ik vind dit 2 goede how-to's..., die ik zelf ook toepas...voor de binnenzijde en buitenzijde.

https://forum.Carclean.com/cc_postst1586/Voorruit-niet-schoon-te-krijgen-Met-fotos.aspx

Mijn ervaring met GlassScrub: superspul. Mijn ruit wordt er zeer schoon mee en goed voorbereid voor de RainX of ander middel (de fles Rain Repellant heb ik nog niet aangebroken, dus geen ervaring mee).

https://forum.Carclean.com/cc_postst111/Ruiten-Reinigen-met-NXT-Glass-Cleaner-of-Glass-Cleaner-Pro.aspx

Dachs
 
Voor de ruiten gebruik ik Autoglym Car Class Polish. Ik gebruik hier altijd een Microfiber doek voor. Werkt super!

Kleine aanvulling op mijn eerdere stappenplan. Ik vul altijd een emmer met handwarm water, dompel daar mijn MF doek in en ga dan aan de slag met APC. Nadat ik de MF doek een aantal keer uitgespoeld heb ontstaat er bij mij ook een APC sopje, een vies sopje wel te verstaan.

@Dibbuz; ik ga de tip van het washandje proberen. Tnx!
 
Vergeet de Poorboys World Green Apple Luchtverfrisser niet!
Heb hem vandaag ontvangen en man..... wat een heerlijke geur :party:
Ik vind hem zo lekker dat ik ook heel m'n slaapkamer onder gespoten heb (met die luchtverfrisser) :-b
 
ik gebruik:
apc (Gewoon die groene van meg's)
handdoeken
natural look
cyberclean
poorboys green apple scent
stofzuiger

gewoon prima producten..
ramen heb ik glass cleaner concentrate van meguiars 1:10
en glasscrub, heerlijk product..

buitenkant met rain repellant.

vriendin's auto binnenkant met fog clear.
 
Je kan ook de Natural Look vervangen door Trim Restorer (mocht je deze al in je bezit hebben).

Ik heb afgelopen woensdag de kunstof delen in mijn interieur hiermee gedaan. Ik was bang dat het overdreven zou glimmen, maar met nog een keer navrijven met een katoenen doek, vond ik de glans precies goed.

Leather Stuff kan ook gebruik worden voor het dash board e.d. Ik kon me een topic op het poorboys forum herinneren waar de sterke punten van Natural Look en Leather Stuff tegenover elkaar werden gezet. Leather Stuff geeft volgens de antwoorden in dit topic zelfs (bij het opnieuw opzoeken zag ik dat het, het omgekeerde was van wat ik me herinnerde, anders had ik misschien mijn dashboard met Leather Stuff gedaan) een betere UV bescherming dan Natural Look. Ik begrijp echter dat je een "stoffen interieur" hebt, dus Leather Stuff is misschien wat ver gezocht.

Topic Poorboys forum over Leather Stuff vs. Natural Look
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was precies wat ik dacht toen ik de zin nog een keer over las ;)

Maar Aron225: Je gebruikt Glass Scrub alleen voor de buitenkant van de ramen neem ik aan?!
Omdat we het hier over het interieur hebben :p