• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke tussenstap? BH, LP?

Ron-RS

Detailing rookie
30 aug 2009
393
0
Hoi,

Ik ben van plan over te stappen van Meguiar's naar wat andere merken waaronder Dodo Juice. Alleen ben ik daar nog niet helemaal in thuis wat betreft de volgorde van producten en welke producten ik kan weglaten. Het gaat om een knalrode auto, met weinig swirls gezien de lak redelijk nieuw is. Maar het is wel te merken dat het erger wordt, dus tijd voor een gehele behandeling ;-)

Kan ik na gewassen en gekleid te hebben over gaan op Lime Prime en vervolgens waxen met Supernatural of Orange Crush?

Of zou ik hier eventueel tussen de lime prime en de wax nog een laagje Nxt 2.0 aan kunnen brengen? Of ergens tussen deze stap nog een polish?

Andere suggesties zijn altijd welkom.

Gr. Ron

Lime Prime of Black Hole gebruiken ,beide hebben een cleaner in zich. Waardoor ze elkaar zouden aantasten moest je ze beide gebruiken.

Yup ,wassen ,kleien en daarna Lime Prime of Black Hole. Daarna zou ik gewoon overgaan op een Dodo wax. Nxt gewoon even aan de kant houden.

Als je toch Supernatural of Orange Crush gaat gebruiken (of nog gaat bestellen?) op Lime Prime/Black Hole, zou ik de NXT inderdaad overslaan.
Nix mis met de NXT, maar zoals Bart al aangaf, zitten er cleaners in.
Wil je perse nog een sealant onder je waxlaag hebben, zou ik gaan voor een pure sealant (Jet Seal, EX-P, o.i.d.)
NXT kun je altijd nog gebruiken voor je velgen of anderman's auto's.

Okay, op de 1 of andere manier gaat mijn voorkeur uit naar LP, door de goeie verhalen hierover. De Nxt kan dus niet dienen als sealant? Of haal ik hiermee het effect van de LP weg?

Je zal niet alles weghalen, er zitten lichte cleaners in (trouwens ook nog een beetje glaze!). Je zou het eens kunnen proberen met een stuk waarbij je de NXT wel gebruikt en een stuk waar je die weglaat.
Eens kijken wat het beste resultaat geeft.

Helemaal duidelijk :-)^

Volgorde wordt dus:
Wassen - kleien - LP - Dodo Wax(en)

Of eventueel:
Wassen - kleien - LP - EXP sealant - Dodo Wax(en)

NXt zal ik eens proberen. Welke dodo wax ik ga nemen is ook nog niet
zeker. Zit nog te twijfelen tussen de Orange Crush, Supernatural,
Rainforest Rub of de Rubbish Boy's....eind van de maand maar is een
bestelling plaatsen ;-)

Nxt kan zeker dienen als sealant ,maar je hebt hem gewoonweg niet nodig. En volgens mij zitten de Dodo waxen gewoon beter over een ge-Lime Prime'd oppervlak.

Ehm, ik ging er van uit dat je de NXT al hebt (soortgelijke vragen zoals jij deze stelt komen vaak van mensen die al NXT hebben en wat anders willen proberen, maar toch de NXT toch nog willen opmaken ;) )
Als je deze nog niet in huis hebt, zou ik deze gewoon laten voor wat het is.

Pech, heb hem al ;) Ben er ook tevreden over. Alleen wil weer wat nieuws proberen.
Wil ook ooit op machinaal overgaan, maar wil eerst wat meer productkennis opbouwen en welke producten je wel of niet over elkaar moet gaan gebruiken.

Ik heb daarintegen al veel gelezen hier op het forum, maar sommige dingen blijven me toch onduidelijk. Zoals het gebruik van Lime Prime tegenover de Ssr 1 / 2 producten van PB en dat soort dingetje....maar ben nog niet uitgelezen ,^^

SSR serie = Polijstmiddel -> Swirls en krassen aanpakken.
Lime Prime = Cleaner Glaze (heel lichte polijstkorrel) -> Lakwerk reinigen & voeden.

Of enkel LP of gebruik maken van de SSR serie en nabewerken met LP.

LP lijkt me dan voor mijn lak voorlopig nog voldoende.
Bedankt voor de snelle reacties en uitleg!

Nog even goed inlezen over de waxen en dan snel maar een
bestelling plaatsen!

Inmiddels al wat producten besteld en ontvangen :)
Waaronder de lime & warm testtube.

Alleen twijfel ik nu aan de Lime Prime. Niet aan het product
uiteraard, maar meer of ik het wel moet gebruiken voor mijn lak.
De lak is eigenlijk in hele goede staat met vrijwel geen swirls.
Hier en daar wel een klein beetje, maar nauwelijks zichtbaar.

Is het verstandig dan eigenlijk de LP lite te gaan gebruiken of misschien
voorlopig NFS en deze te toppen met Banana Armour/Orange Crush?

als je die korrel er niet in wil.. moet je voor de LITE&warm gebruiken.

limeprime lite bevat geen polijstkorrel, wel een cleanertje

need for speed is soort van limeprime plus wax (een echte all in one)

Waarom zou je de Lime Prime niet gebruiken ,je moet je niet te veel van de polijstkorrel voorstellen. Als je deze handmatig gebruikt zal je echt geen microns verwijderen.

Het is gewoon een geweldige paint-cleaner en een ideale voorbereiding op de Dodo wax.

Ik zeg ,gewoon gaan met die handel :cool

Ik breng de LP dan idd met de hand aan met de LC zwarte pad.
Kan dus verder geen kwaad?

Dacht misschien dat de NFS net wat milder is dan de
LP (buiten de wax in de NFS)!

Nee ,geen probleem.
Need for speed bevat de zelfde hoofdingrediënten als Lime prime ,maar ik zou gewoon voor de Lime prime gaan.