• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke “type” microfiber doek waarvoor gebruiken??

Btw is 21% en als je meer dan 150,- aan spullen besteld inderdaad ook nog invoerrechten. Ik weet ook niet hoeveel % dat exact is, maar ik schat iets van 3 of 4 %
 
@mdlange Oh, ik had gelezen dat je vanaf €22,- al invoerrechten moet betalen, dus dat scheelt nogal! Ach ik tel gewoon 4% bij de prijs op, weet ik het zeker :)
 
@Emi Ja daar ben ik mij van bewust, is ongeveer 15-20 euro. Als ik ze hier bij TRC Europe bestel, dan heb ik nog 10 euro verzendkosten, ookal zitten zij in NL. Enige nadeeltje van in amerika bestellen is de levertijd, maarjah, dat maakt mij niet zo heel veel uit, het is niet zo dat ik ze meteen nodig heb. Daarom zoek ik het eventjes uit, gewoon voor de leuk en om wat ervaringen op te doen m.b.t. spullen uit buitenland bestellen.
 
Vanaf 22,- inderdaad wel BTW, maar nog geen invoerrechten.
Ik denk ook dat de verzendkosten de grootste kostenpost zal zijn.
f58ee94966db1e801a9899c3dbe5a692.jpg
 
Als dit topic nog relevant is; hierbij een overzicht van welke doeken ik nu heb en waarvoor ik elke doek gebruik. Ik probeer zoveel mogelijk op kleur en type de doeken apart te houden. Zal mn OCD wel zijn, haha! :joy: Misschien heb je er nog wat aan! :D

(Overigens ga ik de doeken van Action vervangen voor doeken van Neweco, zijn iets betere All Purpose Towels...)

115469
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat smaken verschillen... maar de mergs watermagmet lijkt me nou niet direct een aanrader.

Er is echt zooooooo veel beters...
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
@LAWRENCIO_XD

Ik heb de Monello en Gyeon beide, en mijn voorkeur gaat toch echt naar de Gyeon.

Al is de Monello al veel beter dan de watermagnet.

Mijn favorite doek is die van microfiber madness, maar ik weet niet of die in elke situatie de beste is.

Die doek is een redelijk klein, maar 2x zo dik als andere doeken.

Ik droog de auto voor 80% met licht dus voor mij is hij groot genoeg.

Je heb een grotere variant, maar die word erg zwaar.

Als ik iemand een droogdoek aan zou moeten raden, is het denk ik de Gyeon.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Ik gebruik de silk dryer alleen om mijn ramen te drogen na het wassen ondat deze niet pluist, nooit voor lakwerk, ik vind deze daar ook niet fijn voor. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur uiteraard maar ik snap de Gyeon hype sowieso niet...ja ze hebben hele goede producten maar zeker niet alles is beter dan producten van andere merken.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Ik heb de Silk Dryer niet, dus ik weet niet hoe deze is, maar ik gebruik de Microfiber Madness “dry me crazy” 65x40 en ben daar zeer tevreden van. Met 1 doek kan ik mijn wagen drogen.
Heb ondertussen nog 2 juniors erbij voor mijn moto en als extra.
:)