• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke van de 3? Wax in vaste vorm

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen..

Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik zou graag nog een goede vaste wax in mijn bezit hebben.

Mijn 3 keuze's zijn :

- Poorboys World Natty's Paste Wax Blue 18.99€
- Chemical Guys Pete's 53 29.99€
- Dodo Juice Blue Velvet 45€

Welke is volgens jullie prijs/kwaliteit het beste?

Ik zou graag een mooie wetlook creëren..

Mijn stappen zijn (Snelle opsomming) :

- Wassen met Meguiars Goldclass
- Clayen met Meguairs clay en quickdetailer
- Zwarte 5.5 pad + Poorboys World Black Hole
- Rode 5.5 pad + Poorboys World EXP Pure Sealant

Welke wax kan hier het beste op volgen?

Ik zou de Pete's laten staan. Maar ja dan kom je weer voor een dilemma. Prijs/Kwaliteit heeft Poorboy's zich zeker bewezen.

Het creeren van de wetlook valt of staat voornamelijk met de voorbereiding en maar deels met de wax. Ik ben gek op de Dodo waxen, maar zou hier starten met Natty's Blue.

Ik zou de Pete's ook laten staan. Dit is meer een showwax en staat nou niet echt bekend om zijn duurzaamheid. De verhouding prijs / kwaliteit in dit rijtje vind ik moeilijk, maar wil je de beste wax zou ik zeker voor de Dodo gaan!

Ik vind de Natty's een plezier om mee te werken en de prijs is goed, maar Dodo is toch wel de betere. Ik stem voor de Blue Velvet!

Das ook weer zo maar ik zou alleen al voor de geur voor de Blue Velvet gaan :love

Je prijsklasse is wel wat verschillend.. Ik heb voor de Blue Velvet gestemd ,waarom ,Dodo heeft geweldige productenen de wax werkt makkelijker als de Natty's vindt ik.

Maar zoals Tim al aangaf ,die wet-look heeft grotendeels met je voorbereiding te maken ,als die perfect is zal je zo goed als geen verschil zien tussen welke wax dan ook. Er kunnen zeer kleine "nuance" verschillen zijn ,maar dit zal je bijna niet merken.

De Pete's is ook een mooie wax ,maar meer een zomer wax ,de duurzaamheid komt niet echt in de buurt van die andere 2.

Maar ,waarom zou je ze niet beiden kopen ,het prijskaartje van de Natty's is toch niet overdreven.

Wel opletten dat je nooit tegelijkertijd aan beide potten moet ruiken :lol

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Dodo, puur omdat deze een hele lange standtijd heeft.

Ik heb zelfs alle 3 de waxen, Pete's, Natty's Red, Blue en Dodo Rubbishboy.

Lees ook eens mijn waxtest.
Daar worden alle waxen (in mijn collectie dan) behandeld.

pete's 53 was ik echt dol op, maar niet zo duurzaam. Echt een concours/showwax

Dodo zou mijn keuze nu zijn in jouw geval :love

Dat is toevallig, ik heb hetzelfde dilemma!
Krisistechnischverantwoord gezien denk ik dat ik voor de value for money Natty's ga.
Wat scheelt het eigenlijk qua standtijd tov dodo?

Het begint lente/zomer te worden dus de Pete's kan echt wel weer uit de kast komen. Geeft de meeste diepe en extreme glans die ik tot nu toe gezien heb. De Natty's is een prima all-rounder, mooie diepe glans en goede duurzaamheid, verplichte kost voor elke poetser. De Dodo Juice ken ik nog niet maar gezien alle reacties niets mis mee. Eigenlijk dus een makkelijke keuze. :-d