• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgenborstel voor deze 300C velg?

300c

Detailing addict
19 jan 2010
67
52
Ben een kleine bestelling aan het maken, maar ik twijlel over de velgenborstel.
welke raden jullie aan voor deze velgen.

EZ Detail Mini Brush of
EZ Detail Brush

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gaan voor de grote, heb ze beide maar vind de grote prettiger werken op mijn velgen.

P1030053-1.webp

P1020281.webp

De grote EZ detail brush hb ik in mijn bezit, werk erg prettig. Ik weet niet hoe klein de mini brush is, maar ik denk dat de grote prettiger werkt.

Ik zou de grote doen, makkelijker voor de binnenkant ook.

Smalle kieren tussen je spaken kun je als het budget het toelaat de kleine voor pakken (grote eerst proberen kan altijd natuurlijk), maar als dat niet gaat kun je ook een degelijke kwast gebruiken, dat gaat vaak ook prima.

Beide????

Voor de smallerre openingen zal de kleine lekkerder werken , denk dat de grote er net iets te dik voor is.
Maar voor de grotere openingen zal de grote fijner zijn.

Zijn de Wheel Woolies geen optie is wat duurder in aanschaf ( set van 3 verschillende maten ).
Persoonlijk vind ik het beter werken. Vooral in de kleinere hoekjes.

Een set Wheel Woolies is denk ik de beste keuze en het veiligst voor je velgen. Maar de EZ's hebben zich in de afgelopen jaren zeker bewezen. Dus een van deze twee lijkt me.

Zeker voor de Wheel Woolies gaan! Ik heb zowel de Woolies als beide EZ borstels en sinds ik de Woolies heb hangen de EZ borstels er maar een beetje zielig bij.

Voor velgen met zwaardere vervuiling zijn de EZ borstels wel weer beter vind ik maar voor gewoon bijhouden de Woolies.

De Wheel Woolies. Deze spetteren niet en je kunt er veel gerichter mee werken. Sinds ik de Woolies heb, heb ik mijn EZ niet meer gebruikt.

Ik gebruik de grote EZ borstel voor het schoonmaken van het velgbed, en de SN merino wheel mitt voor het schoonmaken van de voorzijde en spaken.

Heb vandaag voor het eerst de grote EZ Detail Brush gebruikt, werkt perfect komt met deze helemaal tot achterzijde van velgen.
Deze brush is i.p.v. Carclean.com Ultra safe Wheelbrush gekomen die was kapot gegaan, trouwens super service bij carclean gewoon korting gekregen op nieuwe brush.
TIM en de rest van carclean bedankt :cool .
Tevens gebruik ik al regelmatig de Wheel Brush van Mothers deze werkt goed voor voorkant van velg.

bedankt voor het mee denken.
gaan voor de wheel woolies
bestelling staat klaar na de vakantie gaat die de deur uit.

Deze vraag zou ik graag even op in willen haken.
Heb al veel op dit forum gelezen, en binnenkort ook maar even een bestelling doen.
echter twijfel ik ook nog over een velgenborstel, ik heb nogal smalle openingen in de velgen, waar mijn vingers niet eens tussen passen:

DSC_0799.webp

Welke borstel kan ik hiervoor het beste nemen?

De FR velgen die onder mijn Ibiza liggen hebben ook spaken waar ik nauwlijks met de vingers tussen kan. Toch kun je met de grote EZ borstel er gemakkelijk tussen om deze schoon te maken. Houdt er echter wel rekening mee dat het "spetter gevaar" groot is.

Bij mijn Z4 velgen heb ik ook de grote daytona gebruikt, echter werkt dit toch niet altijd even fijn.

Ik zou adviseren:

Grote Daytona voor het velgenbed
Kleinste wheel woolie voor tussen de spaken
Mother's Wheel brush voor de buitenkant van het wiel (velg en band dus...)